zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:52

Vanmorgen onderweg naar mn werk zag ik 2 honden los lopen langs een bos weg ( waar 80 gereden wordt ). ik zag geen baasjes bij de honden helemaal niks. Ik vond t vreemd en we zijn gestopt en naar de honden toegelopen.
Ze hadden geen adres kokertje om. We zijn naar t dichtsbijzijnde huis gelopen om te vragen of deze mensen misschien wisten waar de honden vandaan kwamen. Deze mensen wisten t niet en hebben we de dieren ambulance gebelt.
ik vertelde t verhaal en kreeg ik als antwoord : ja ik ga geen honden lopen vangen.
Waarop ik zei : Dus ik moet ze maar langs de weg laten lopen en kapot laten rijden?
Waarop dierenamb reageerde : ja bind ze maar vast aan een boom dan zie ik ze wel. ik zo : ja gaat moeilijk ze hebben geen halsband om en vind t geen manier van doen!
Toen zei ze, Nou dan moet je bij d ehonden blijven en vasthouden tot ik er ben. Nouja goed, ik had mn eigen honden bij me dus heb de honden aan de riem gedaan en netjes gewacht tot ze er was. De honden gingen mee. Dit is toch niet normaal hoe ze gereageerd heeft?

En dat niet alleen.

Auto's reden daar met 70 a 80 kilometer voorbij ( voor ons al en tegenliggers ). Ze reden bijna 1 van de 2 honden ( een jackrussel ) steeds over en gewoon doorrijden. Ik weet niet hoelang de honden er gelopen hebben, maar is er dan helemaal niemand meer tegenwoordig die zich om de huisdieren van een ander bekommerd?

Ze zijn nu in opvang tehuis in Amerongen.
Ik ga ze over een klein poosje eens bellen of bezoeken om te kijken hoe het met deze honden is afgelopen

Liesjeloef

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:55

Tsja, als de hond niet leuk meer is dan gaan ze de straat maar op! Echt niet normaal meer. Dat de D'ambulance nog zei dat ze maar aan een boom moeten? Ik denk juist dat hun deze ongelukken moeten voorkomen,en niet aan een boom binden, dat moeten ze ook voorkomen!
In ieder geval, super dat je iets gedaan hebt!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:57

Misschien zijn ze wel gewoon ontsnapt.
niet direct conclusies trekken.
We hebben in het asiel ook weleens twee binnengekregen die waren aan de loop gegaan omdat iemand de poort niet goed had dichtgedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:58

jah ik stond ook met een bek vol tanden dat mensen bij de dierenamb. zoiets konden zeggen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:05

:x Wat een reactie van dat wijf... uhh die vrouw zeg :x

Je zou je toch idd afvragen of er nog echte dierenvrienden zijn :n

Ik vind wel dat jij goed gehandelt hebt, veel mensen zouden de honden gewoon hebben laten lopen vrees ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:07

jah idd ik kan t niet over mn hard verkrijgen om door te rijden nadat ik die kleine 2 keer bijna onder een auto heb zien komen, en ookal had ik dat niet gezien, dan nog zou ik niet doorrijden ( kwam overigens wel een half uur te laat op mn werk :D )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:08

Tsja ik heb dit al zo vaak meegemaakt met de dierenambulance. Ze hebben helaas een chronisch gebrek aan inzicht en expertise. Van mij krijgen ze dan ook geen rooie cent.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:08

Ik vind zo'n reactie echt verschrikkelijk! Houden dan zelfs de mensen bij de Dierenambulance al niet meer van dieren?!

Je hebt heel goed gehandeld!!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:12

Het zou inderdaad ook kunnen dat ze weggelopen waren.. maar ik vind dat de dierenambulance echt slecht gehandeld heeft.
Die honden moeten blij zijn dat ze jou tegen gekomen zijn. :D

wij hebben een hondje op stal.. die loopt altijd overal en nergens achter de konijnen aan te rennen etc. En als je hem roept is die er binnen 3 seconden. Toen liep hij achter het laatste weiland, ergens op de stoep. En toen heeft iemand hem meegenomen, dus wij 's avonds roepen: Géén hond.. wij overal gezocht enzo. . . Er toen maar vanuit gegaan dat die er de volgende ochtend wel zou zijn (het was al laat). Volgende ochtend naar het dierenasiel gebeld: Was die daar heen gebracht.. en hebben we 40 euro kunnen betalen voor zn ontbijt.
schande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:13

Beetje generalizerende opmerking, omdat een paar mensen die hondjes liet lopen zouden er helemaal geen dierenliefhebbers meer zijn? Dat is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat en kan erg weinig met zo'n opmerking.
Ik tem even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:14

jah ik had t nooit verwacht dat mensen die dit werk doen zo konden reageren! Als ik dit werk had gedaan had ik gelijk gezegt dat ik er zo snel mogelijk aankwam enzo.

Helaas waren de honden niet gechipt dus wetenw e ook niet waar ze vandaan komen.
De grote teef was loops ( een boxer achtig alleen dan veel breder en lomper ) de kleine jackrussel reu wilde haar steeds dekken. ,misscjien dat ze weggelopen zijn, dat doen teefjes die loops zijn wel vake. Maarja t was een bos dus ze kunnen evengoed gedumpt zijn, je weet t niet.
Hetw aren wel hele lieve honden en de boxer achtige was netjes opgevoed. Ging netjes zitten toen ik zit zei en gaf een pootje :) ( nouja flinke poot :P ).
Zo nieuwsgierig als ik ben heb ik uitereraard gevraagd wat er nu gaat gebeuren.
Ze gingen dus mee naar t opvang tehuis in Amerongen. Ze zou t melden bij iets ( weet de naam niet meer ) en wachten ze op enig reactie van de eigenaar. Mocht deze niet komen blijven ze daar en zullen ze met de tijd waarschijnlijk een ander baasje krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:16

wij hebben iets soorgelijks gehad met de dierenambulance.. hier loopt al een hele tijd een schurfterig maltezertje rond, huid is knalrood en het beestje ziet er gewoon niet uit.. ik had hem al op verschillende dagen en verschillende plekken in de wijk zien lopen.. toen we thuis kwamen liep hij vlakbij ons huis, hij zou op onze honden af en ik kon hem in zijn nekvel pakken, hij pakte me bijna dus ik liet hem los en belde de dierenambulance, hun antwoord: wij vangen geen loslopende honden >;) dus als ik met mijn honden aan de riem loop dan moet ik uitkijken want dan nemen ze je hond wel mee..
belachelijk.. goed dat je bij de honden bent gebleven, arme beesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:18

dees+daan idd, nerderland is zo slecht geregeld met dat soort dingen. En niemand die stopte he? mn vriend en ik waren de enige!! Ik bellend die honden in bedwang houden ( we hadden nog de riemen niet gepakt ) en zelfs toen niemand die afremde! Toen ben ikz elf maar midden op de weg gaan staan, toen moesten ze wel!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:21

Die reactie vind ik echt vreselijk!! sommige mensen hebben inderdaad geen hart voor dieren.. Toen ik en mijn moeder een keer op een doorgaande weg reden in de auto, zagen we de auto's voor ons steeds uitwijken, lag daar een hond die aangereden was midden op de weg.. en NIEMAND stopte!! dus mijn moeder meteen de wagen aan de kant gezet en met behulp van een oude deken die we in de achterbak hadden liggen de hond opgetild en achter in de auto gelegd, het dier was dood... nog erger, als je de straat was uitgereden kwam je een dierenarts praktijk tegen... diegene die dat arme beest had aangereden heeft zich geneens de moeite genomen om hem naar de dierenarts een paar 100 meter verdrop te brengen.... wij zijn toen naar de dierenarts gereden en daar hebben ze het dier gehouden, hij was idd gechipt alleen stond er alleen maar een naam ter informatie op de chip en geen telefoonnummer,dus ze hebben de eigenaar niet kunne opbellen, op een of andere manier kwamen ze erachter dat het dier uit midden nederland kwam, terwijl wij de hond in zuidlimburg vonden.. de hond was al een aantal maanden vermist... Maar wat ik echt niet begrijp is dat als mensen een dier aanrijden dan gewoon doorrijden en ook nog als 200 meter verderop gewoon een dierenartspraktijk is!! ziekelijk gewoon...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:24

Citaat:
Algemeen
Functieomschrijving: Chauffeur of bijrijder Dierenambulance
Taken: Taak omschrijving chauffeur
Taken Chauffeur:
- Verlenen van noodhulp aan gewonden dieren
- Administratief afhandelen van de diverse ritten
- Begeleiding van eigenaren van de dieren
- Contact met externe instanties (bijv. politie/brandweer)
- Vangen van wilde/zwerf dieren
- Schoon houden van de ambulance
- Besturen van de dierenambulance

Eisen chauffeur:
- Minimaal 19 jaar
- Minimaal 1 jaar in het bezit van rijbewijs B
- Stress bestendig
- Kunnen werken in team verband
- Affiniteit met dieren
- Bereidheid tot het volgen van diverse interne opleidingen
- Bereid zijn tot het werken in nachtdiensten, weekenddiensten en/of feestdagen

Taak omschrijving bijrijder
Taken bijrijder:
- Verlenen van noodhulp aan gewonden dieren
- Administratief afhandelen van de diverse ritten
- Begeleiding van eigenaren dieren
- Contact met externen instanties (bijv. politie/brandweer)
- Vangen van wilde/zwerf dieren
- Schoon houden van de ambulance

Eisen bijrijder:
- Minimaal 18 jaar
- Stress bestendig
- Kunnen werken in team verband
- Affiniteit met dieren
- Bereidheid tot het volgen van diverse interne opleidingen
- Bereid zijn tot het werken in nachtdiensten, weekenddiensten en/of feestdagen

Uitgebreide informatie
Man/Vrouw: m/v
Gevraagde aantal vrijwilligers: meerdere
Leeftijd: vanaf 21 jaar
Reis-/onkostenvergoeding: nee, vrijwilliger wordt thuis opgehaald en na afloop weer thuisgebracht met de dierenambulance.
Wa-/ongevallenverzekering: ja
Gewenste opleiding: nvt
Gewenste ervaring: Ervaring met dieren is een pre, maar niet vereist. Voor chauffeurs is het hebben van een geldig rijbewijs verplicht en een aantal jaren rijervaring. Voor bijrijders wordt geacht goed te kunnen kaartlezen en belangrijke wegen/dreven/ van Almere te kennen.
Sociale vaardigheden: Goed met mensen en dieren kunnen omgaan en geen angst voor (gewonde en dode) dieren hebben.
Werkcultuur: Goed.

Puur vrijwilligerswerk dus geen werk
Misschien waren ze net met andere taken bezig vind het wel een beschuldiging naar deze vrijwilligers toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:26

de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf om ook maar een beetje af te remmen helaas.. dat ze dan een dier dood rijden boeit ze ook niet, niet te begrijpen..
en de dierenambulance.. sommige mensen horen daar gewoon niet :n
@ echwel, als je je niet wil inzetten voor dieren, dan moet je daar geen vrijwilligerswerk gaan doen.. je weet dat je je in moet zetten, en dat moeilijke dingen bij zitten, wil je dat niet? ga er dan niet zitten :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:29

Wie weet waren ze met een trieste zaak bezig of iets anders, het blijven mensen he en waar mensen werken worden ook fouten gemaakt alleen is het zo makkelijk om met een beschuldigende vinger naar andere mensen te wijzen.

Daarna ook nog contact met ze opgenomen en gevraagd hoe het kwam dat er zo gereageerd werd? denk het niet

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:33

wij hadden vroeger een keer een jonge duif in de stal die niet meer kon vliegen of lopen..ik heb dat beestje toen gepakt en in een doos met stro gedaan..de manege eigenaar belde toen ook de Dieren amblance en ze vroegen een vergoeding om het beestje op te halen..na een woordenwisseling hebben ze de duif wel opgehaald met moeite..ik had me telefoon nummer achter gelaten omdat ik toch wel nieuwschierig was wat er met de duif zou gebeuren en ze zeiden dat ze wel zouden bellen..maar ben nooit gebeld..ik ben ook niet tevreden over ze..ze komen eigenlijk niet of veel te laat als het al fout is gegaan..

overgens heb ik laatst samen met mijn vriend een konijn gered die aangereden was op een provinciale weg..
vreselijk dat mensen zomaar door kunnen rijden!lijkt net of mensen geen hart hebben(voorbeeld:nederland word steeds meer aso!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:38

als iemand tegen mij zegt dat ze geen loslopende honden vangen dan heb ik zoiets wat een k*tsmoes, hoe doen ze dat dan met weggelopen/zwerfende honden, laten ze die ook lopen? als ik hem weer zie en ik kan snel een lijn pakken, dan probeer ik hem te vangen, dan bel ik ze dan wel weer, komen ze weer niet dan kom ik hem zelf wel brengen, dit kan gewoon niet zo.. maakt me niet uit wat de reden is, je bent van de dierenambulance, stel dat ze net een doodgereden dier hadden binnen gekregen, daar kunnen ze niets meer aan doen, deze hond kunnen ze nog helpen..
het is niet de eerste keer dat ze een melding niet serieus nemen.. we hebben hier ook al eens een kitten gehad die achter mijn moeder was aangelopen (een flink stuk van huis) of die snachts écht niet bij ons kon blijven, nee dat kon niet want we hadden zelf net een paar dagen een kitten in huis, dus de katten waren al onrustig, na lang aandringen kwamen ze hem dan toch maar halen.. en onze hond hebben ze uit de voortuin meegenomen terwijl de deur open stond, beestje was toen 13 jaar, bijna blind en had verlatingsangst, maar nee we konden hem de volgende dag pas halen. eerst aanbellen was te veel moeite blijkbaar? (wss is de deur open geweest toen ik wegging, en mijn zusje lette niet op de hond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:50

het zijn vrijwilligers, klopt en daar heb ik respect voor! maar zet je dan ook in!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:52

Ik belde laatst ook omdat er een hond op de weg liep,auto,s raasden voorbij.Ik moest de politie maar bellen want hun kwamen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:53

naja wat stom zeg!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:55

marleen_usar schreef:
Ik belde laatst ook omdat er een hond op de weg liep,auto,s raasden voorbij.Ik moest de politie maar bellen want hun kwamen niet.

Dus mensen moeten hun leven wagen voor een hond, het is toch logisch dat de politie moet komen dat zijn de enige die een weg evt kunnen afsluiten

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:57

Mede daarom krijgt de db geen stuiver van me....
Heb dit al zo vaak meegemaakt..
Tegenwoordig bel ik de politie bij loslopende honden langs de 80km weg ( begint straks weer... heb dr al zo veel gevonden rondom de vakantietijd... puppies, herders, jack russels etc en geen eigenaar te vinden). Zij komen wel netjes en nemen de honden dan mee. Zal niet de eerste nijdige agent mee maken die de db belt en vervolgens niemand komt opdagen en met een grote bek worden afgescheept..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:58

De hond was erg agresief, blafte en beet naar mij.Dat heb ik ook gezegd,ik had gehoopt dat hun zo,n vangstok zouden hebben zo dat ze hem konden vangen.De politie had hem nooit kunnen vangen want dan waren ze aan gevallen.Toen zijn er mensen gekomen uit het dorp die ergens een vangstok vandaan hadden gehaald.