ik wil graag eens wat anders dan vissen in mijn aquarium, ik was al een beetje aan het kijken voor schildpadden maar ik denk dat mijn bak daar te klein voor is. Ik heb een Juwel Rekord, best groot, maar te klein voor schildpadden denk ik.
Heeft iemand mischien ideen? Wil me er uiteraard wel eerst goed in verdiepen. Alle tips zijn welkom!
plantjes garnalen gekleurde steentjes leuke aparte andere vissen? heb 1x een schildpad gehad maar (zal wel aan mij liggen) maar ik vind ze echt stinken!
Axolotl's kun je ook houden maar het is wel handig als je even de afmeting van je bak doorgeeft
80 cm??
Anoniem
Geplaatst: 08-04-09 22:19
Mijn bak is volgens mij wel een stuk kleiner. Heb je een foto?
Anoniem
Ja mijn bak is 70 of 80 cm idd
Anoniem
Cyntje schreef:
Axolotl's kun je ook houden maar het is wel handig als je even de afmeting van je bak doorgeeft
80 cm??
Daar heb ik nog nooooit van gehoord Wat zijn dat dan? Ik google wel even!
Cyntje
Geplaatst: 08-04-09 22:20
Ik heb ook een bak van Juwel 1.20m en deze heten Rio's Ik heb ook een Rekord gehad en deze was 80 cm maar ik weet niet hoe de 60 en 1 meter varianten heten
Mi_Amore
Geplaatst: 08-04-09 22:21
ik heb geen foto van m'n bak helaas... Maar mijn collega zijn bak is even groot dan de mijne en die heeft er 5 gerbils inzitten, dus zelfs 70cm breed moet gaan Als je rekent dat de bakjes die in de winkel verkocht worden voor gerbils 40 op 20 op 40 zijn weet je genoeg he
mienemuis
Geplaatst: 08-04-09 22:24
80 cm? Daar kunnen wel schildpadjes in hoor.. Anders binnenkort een berg kikkerdril? Altijd leuk, en dan op vakantie gaan en bij thuiskomst overal kikkertjes hebben lopen, ahh!
Je hebt verschillende leuke kikkers of bijvoorbeeld dwergkreeftjes Garnalen zijn er ook in tig verschillende kleuren en formaten, ook erg leuk!
Schildpadden zou ik absoluut niet doen! Leuk ff als ze klein zijn maar de meeste moerasschildpadden worden gemiddeld 20- 25 cm!! Die houdt je een jaar in dit aquarium maar langer niet!
Ik denk dat jij de juwel record 60 hebt. Ik zou daar geen gerbils of schildpadden ed in doen, beter enkele kleine visjes ( neon tetra's bijv) en een paar slakjes
Er zijn leuke kleine kreeftjes, zoals de CPO, erg mooi! Of krabben? Of garnalen, die kunnen er ook in! Ooit eens gedacht aan een leuke vissoort? Zoals dwergkogelvisjes?