Impulsaankoop dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Impulsaankoop dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:45

Ik stond van de week bij de Boerenbond en daar hadden ze zo'n schattig konijn met hok en al te koop voor een zeer scherp prijsje.
Heb er wel even bij stil gestaan maar uiteindelijk toch verder gelopen. Was best lastig want mijn huisdieren staan nog bij mijn ouders en het is nu wel erg stil in huis.

Maar wie heeft zich niet kunnen bedwinen en gewoon als impuls een goudvis, hamster, konijn, hond, kat, pony of misschien wel een heel ander dier gekocht?

En dan vooral de vraag ben je er nu gelukkig mee of had je hem uiteindelijk toch liever laten staan.

StillAngel

Re: Impulsaankoop dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:46

Een konijn neemt niet verschrikkelijk veel tijd in beslag hoor, en als je het zo stil in huis vind is het een hele mooie keuze. Alleen ik heb een gladharig wit konijn en die verháárt als ze de zomer in moet, niet normaal haha. Krijgt ze ook altijd extra vitamines. Maar over het algemeen, nee ik doe nooit een dier uit een impulsaankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:48

ik heb in een impuls 2 honden gekocht en een koudwater aquarium met goudvissen en een tropisch aquarium met allemaal verschillende vissen.

Ik ben er heel gelukkig mee en doe ze nooit meer weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:49

Al moet ik wel zeggen dat 1 van die honden heel erg veel problemen heeft opgeleverd en dat ik hem soms echt naar de chinees wou brengen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:51

Als puber met aandringen van een vriendin een gerbil gekocht. Absoluut een impuls aankoop, maar gelukkig wist ik er wel wat vanaf doordat ik op een groene school zat (dierenhouderij/paardenhouderij) Ik had hem die dag beter kunnen laten staan en eerst een hok moeten klaar maken. Had nog een oude aquarium staan van 120cm waar hij in heeft gewoond samen met zijn vrouw en kids. Heb een paar jaar lang gerbils gefokt :) Mijn vader is absoluut geen beestenmens maar vond gerbils erg leuk, moest het hok zelfs beneden neerzetten zodat hij er ook van kon genieten.

Gelukkig word daar nu wel beter op gelet, jaren later kocht ik een Hamster en begon de verkoopster me van alles te vragen, ik was een beetje beledigt omdat ik al jaren daar over de vloer kwam, haar collega had haar toen verteld dat ik wel te vertrouwen was. Wel was ik blij dat zij toen wel zo schappelijk is geweest zeker te weten of dat beestje wel goed terecht kwam. Heb vaak genoeg gezien dat mensen impuls aankopen deden met dieren. Zelf geef ik nu advies aan mensen die fretten willen gaan houden en merk dat ze vaak toch afzien of even willen nadenken voordat ze het doen. Bij dierenwinkels krijg je te vaak verkeerd advies over het houden van je huisdier.

Edit, bedenk me dat ik eerder een vriendin had waar het gewoon niet goed mee ging. Die kocht de ene naar de andere cavia of konijn en had op een gegeven moment haar kamer VOL staan met kooien. Zo had ze zevenslapers gekocht die een paar maand lang in een vervoersbakje hadden gewoond en daar kwam ik pas achter toen ze die weg gaf aan een meid die we samen kende. Zij is absoluut een impuls koper, ook al heeft ze wel degelijk verstand van zaken. De dierenwinkel waar ik kwam was een van haar kooppunten en die hadden het niet door. Dat vond ik wel gevaarlijk, iemand die duidelijk verstand heeft van zaken maar zichzelf maar ook de beesten kapot maakt door zoveel dieren in huis te nemen. Ik geloof dat ze op gegeven moment rond de 60 cavia's had 20 konijnen stuk of 11 muizen 8 zevenslapers een stuk of wat ratten en een yorkse terrier. Ze werkte 40 uur in de week toen ze die hond had, beest zat dan in een benche die hij volscheet zijn leven te verdoen. En ja, het was daar een smeerbende, de amoniak geur kwam je tegemoet. We hebben haar toen proberen te helpen te minderen, maar dat liep hopeloos verkeerd af waardoor ik geen contact meer met haar heb. Erg jammer, gouden meid! maar duidelijk hulp nodig.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 08-04-09 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:53

Soms wel, maar nóóit ondoordacht.
Alles blijft hier tot de dood.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:25

Mijn konijntje was geen impulsaankoop.
Wel kwam hij bij mijn eigen werk vandaan (welkoop destijds)

Heb er lang over staan twijfelen en ook eerst gezorgd dat er al het nodige in huis was voordat ik hem meenam uit de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:26

moonfish13 schreef:

Ik doe niet aan impulsinkopen, alles wordt hier overwogen en blijft net als bij jou tot de dood hier.
Ik heb er ook echt geen voorstelling bij dat mensen dit niet onder controle hebben helaas is de realiteit keiharde waarheid, marktplaats staat immers vól met dieren en dan heb ik het nog niet over de asielen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:27

Ik heb ooit eens een ratje gekocht als impuls aankoop... Enkele dagen later er nog 1 bijgekocht en was er erg blij mee!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:29

Verschrikkelijk... Als ik érgens niet tegenkan... Gelukkig hebben de dieren in de meeste gevallen een prima leven. Maar zoals dit konijn, waarschijnlijk te klein gehuisvest, zonder vriendje. En dan maar vrolijk erbij zetten dat het een aanbieding is... Dieren kán je niet in de aanbieding doen, hokken wel!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:33

Heel veel dieren die in opvangen en asielen zitten komen helaas voort uit impuls aankopen...
Zo ook het hangbuikzwijn nu in onze opvang, alle konijnen en cavia's en wat zit er niet in andere asielen...

Maar ik kan me die impuls aankoop soms wel goed voorstellen. Eén of ander Uberschattig diertje in een klein hokje in een dieren winkel... Thuis heb je een mooi groot hok, etc...

Mijn Boxer is een impuls "aanschaf" geweest. Ik wandelde elke week met honden uit het asiel in Gent waar ik studeerde, toen zat Lilo er ineens... Die heeft maar een dag in het asiel gezeten, heb haar meteen mee genomen en bij mn ouders op de boerderij ondergebracht... Nogal impulsief eigenlijk, maar wel een hele mooie keuze.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:38

Wij besloten van het ene op het andere moment dat we een bouvier wilden. We hebben hem dezelfde dag nog opgehaald uit België. Dit jaar wordt hij 11.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:41

mensen zien impuls aankopers altijd aan als mensen die slecht voor hun dieren zijn, nergens verstand van hebben en ze toch maar wegdoen maar dat is in heel veel gevallen echt niet zo!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:15

Chiqa schreef:
moonfish13 schreef:

Ik doe niet aan impulsinkopen, alles wordt hier overwogen en blijft net als bij jou tot de dood hier.
Ik heb er ook echt geen voorstelling bij dat mensen dit niet onder controle hebben helaas is de realiteit keiharde waarheid, marktplaats staat immers vól met dieren en dan heb ik het nog niet over de asielen.

Alles is hier ook overwogen.
Vaak onder het motto 'we komen wel eens iets tegen' o.i.d.
Dan zat ik toch al stiekem met het idee in mijn hoofd en dan kom ik iets tegen..
Dan is het een impulsaankoop op dat moment.

Maar er komen hier alleen maar 'kneusjes' in.
Ik heb caafs, of uit de opvang of bedoeld voor de slangen..
Konijnen, 1 uit het asiel, een van MP gehaald omdat men er van af moest en de ander was half opgevreten toen ik hem meenam.
Zo heb ik nog veel meer beesten gehad waar men van af moest en die ik meegenomen heb, van hamster tot gerbil die hier nog hun jaartjes hebben mogen slijten.
Ook wat reptielen, ook allemaal iets oudere dieren, bewust niet gekozen voor jonge dieren dus.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 22:20

breezy302 schreef:
mensen zien impuls aankopers altijd aan als mensen die slecht voor hun dieren zijn, nergens verstand van hebben en ze toch maar wegdoen maar dat is in heel veel gevallen echt niet zo!

Daarom ook mijn vraag of mensen er dan gelukkig mee zijn of niet. Want volgens mij is er een groep die dus écht wel blij is met hun impuls beestje :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:22

Ik ben nog altijd heel erg blij met mijn konijntje!
Heb er tot vandaag nog altijd geen spijt van.
Ben ook opgegroeid met dieren, vanaf mijn geboorte af aan al.
Katten, parkiet, vissen, konijn, honden. Allemaal dieren die ik al om me heen heb gehad.
Ik heb ook bij Jack ( mijn konijn :+ ) echt het gevoel dat ik er alles voor zou geven, totdat hij niet meer kan.
Overigens mag ie over 3 weken weer naar de dokter, voor zijn prikje tegen ziektes ~~}>

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:24

Ik heb maar 1 impulsaankoop gedaan en dat is mijn konijn geweest :D Heb van haar nog geen spijt gehad. Al wou ik voor haar vriendjes en dat was een mannetje en een vrouwtje en die zijn wel weggemoeten omdat ik door 3 konijnen écht teveel last kreeg van mijn allergie, wat ik op dat moment nog niet wist...

Al de rest van mijn dieren (2 honden, een kat, 2 gerbils, 3 paarden en ik heb nog een paar vogels gehad (gestorven)) heb ik niet bewust gekocht, daar is heel wat denk en opzoekwerk overgegaan.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:36

mijn kat was een halve impuls aankoop. Ik liep al wel met het idee rond dat ik een kat wilde en was me aan het orienteren. Was net aan het verhuizen en mijn huis was nog een grote chaos. Ik zag hem in een kattenopvang (had daar natuurlijk al niet naar toe moeten gaan, had van tevoren kunnen weten dat ik waarschijnlijk met iets naar buiten zou komen) en het was liefde op het eerste gezicht. Omdat het een enorme vechtersbaas is wilden ze hem eigenlijk vrij snel weg hebben omdat hij de andere katten terroriseerde. Ze hadden geen andere ruimte waar ze hem konden laten. Hem hem toen maar meegenomen, was veel te bang dat als ik een week zou wachten iemand anders hem voor mijn neus weg zou pikken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:40

Ik heb Hans in een impuls gekocht. Amber, mijn eerste pony heb ik na veel gezeur gekregen. Ze was alleen en tegen de zin van mijn moeder in hebben pap en ik Grietje erbij gekozht. Twee pony's was echt meer dan zat en ik mocht geen dieren meer kopen. Toen was ik op de markt om te fotograferen, stond met een boer met een palominoshetje te praten (vind die kleur geweldig) en toen kreeg ik een bont shethengstje in mijn handen gedrukt door een andere boer. Keek in zijnogen en ik was verkocht. Heb hem meegenomen en thuis heftige ruzie gehad met mijn moeder. Gelukkig mocht ie blijven en ondertussen is hij ruin en al weer bijna 4 jaar bij ons.

En ik ben heel gelukkig met hem. Van een bang ponytje is hans veranderd in een knuffelbeest, hij loopt me overal achterna in de wei :)

En eigelijk was Amber ook een impuls nu ik langer nadenk. We hadden nog geen stal en wei en we waren niet van plan om een pony te kopen. Toen kwam een vriend van ons langs en die zei tegen mijn pa:"Koop toch een pony voor Kristel, ze heeft al zo lang bewezen dat ze er goed voor zorgt, dan mag hij bij ons in de wei lopen." Daarna snel thuis een stal en wei geregeld en toen kon ze naar huis. Niet echt heel handig geregeld, maar achteraf ben ik toch dolblij, ik kan me geen betere pony voorstellen en in die 11 jaar dat ik haar nu heb, heb ik nog geen moment spijt gehad.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:05

Ik kan me niet herinneren ooit in een impuls een dier te hebben gekocht, wel kan ik me herinneren soms vrij snel een dier te hebben gehad toen ik er één wilde. Een vis, gerbils, zelfs vogels.

Nooit spijt van gehad. De vis is behoorlijk oud geworden en de gerbils werden al helemáál stokoud. Het spul is tot aan hun dood goed verzorgd.

De vogels heb ik nog steeds, die vliegen heerlijk rond in een grote buitenvoliere. De eerste drie dames zijn inmiddels overleden, twee door acute verwonding en één door doodbroeden (was zeer sneu).... Maar ook deze dieren worden tot in de puntjes verzorgd.

Wij hebben ooit wel heel direct een kat erbij genomen, omdat ze zou worden ingeslapen om een rare reden. De poes in kwestie is nu 11 jaar en mag haar hele leven hier met goede verzorging blijven. :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:08

Eigenlijk wel best vaak dat ik op internet iets zie, direct ruimte in ga richten en beestje in huis haal wanneer ik hiermee klaar ben..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:13

Mijn hond was een impulsaankoop, maar tot de dag van vandaag heeft geen van ons er spijt van (vader,moeder en zus).

Wel zaten we er al langer over te denken, en hadden we er daarvoor 1 gehad. Toen kwam ik een nestje tegen op internet (niet naar aan het zoeken geweest of iets) en direct wist ik gewoon dat dat het was. Ouders en zus en ik zijn gaan kijken en week later hadden we weer een hond.

We hebben 3 jaar lang gezeten van neee daar hebben we geen tijd voor. Maar het was gewoon van ja maar voor de vorige maakte we ook tijd en het was ZOOO stil in huis, dat gevoel ging maar niet weg. Dan kwam je thuis en dan weer niemand.. helemaal niks..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:18

breezy302 schreef:

impuls aankopers altijd slecht voor hun dieren? wanneer kom je op de koffie. Mag je mijn o zo slechte hond zien :j vraag anders is na bij mensen die dr kennen, kreng is het hoor! }>

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:21

Hihi, bijna al onze dieren ( behalve de paarden ) zijn impulsaankopen geweest :=.. Bijvoorbeeld; ouders gaan een dagje naar Antwerpen en komen terug met een konijn ( konijn leeft na 7 jaar overigens nog steeds en heeft de tijd van z'n leven in onze achtertuin ;) ). Maar dat betekent gelukkig niet dat we er niet goed voor zorgen of dat ze weg gaan zodra we erop uitgekeken zijn. Bij ons blijven alle dieren tot de dood, of er moet iets heel raars gebeuren.
Maar op dat gebied zijn wij op dat gebied echt erg :=. Ik kan me bar weinig dieren van ons herinneren die geen impulsaankopen waren, zelfs voor de paarden hebben we geen uitgebreide zoektocht gehouden :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:22

smurffie schreef:
breezy302 schreef:

impuls aankopers altijd slecht voor hun dieren? wanneer kom je op de koffie. Mag je mijn o zo slechte hond zien :j vraag anders is na bij mensen die dr kennen, kreng is het hoor! }>

lees aub even wat beter en lees mijn post in dit topic even terug, dan kun je lezen dat al mijn dieren in een impuls gekocht zijn. Zo'n erge impuls zelf dat ik op een ochtend wakker werd en dacht: Ik ga even in het asiel "kijken" en toen met een hond thuiskwam, zo ook met mijn tweede hond ( al heb ik die meer gehad dan zelf gehaald) en met mijn 2 aquaria