.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:30

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 17:13, in het totaal 5 keer bewerkt

Sani

Re: De dierenarts had het nog 'nooit' gezien, maar Max heeft het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:43

Meid ik vind het echt heel erg dit! :oo
Veel sterkte en succes ermee iig! :(:)
Mocht je ooit nog eens iets kwijt willen mag je me altijd pb-en. Heb dan wel niet overal een antwoord op, maar dan kan je iig je ei kwijt!

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:45

Nou, mijn hond is op het ogenblik bij de DA. Behalve het sleetje rijden doet mijn hond precies hetzelfde.
De opstartproblemen, zo stijf en mank aan 1 poot. Maar loopt hij even weer, dan gaat het prima. Dus moet je dan naar de DA of niet inderdaad.
Het is allemaal begonnen na een wandeling, voorheen nooit last gehad van zijn achterpoten, het was een donderslag bij heldere hemel.
Wij hebben behalve een kussen ook al dekbedden in zijn mand, zodat hij zachter ligt en buiten leggen we nu een beddenmatras neer.
Toch maar na de DA, kruisbanden zijn goed, de kogel van de heupen draait ook goed in de kom. Misschien artrose? Ik krijg een voedingssupplement mee, fortiflex. Ik zie na bijna een week geen verbetering, eerder achteruitgang. Vandaag moest hij onder het mes voor iets anders, maar heb toch maar gevraagd of ze ook foto's van zijn heupen en onderrug willen maken.

Wij dachten in eerste instantie aan een verrekking, vanwege de wandeling. Na korte stukjes loopt hij aardig rad, maar loop je iets verder dan is het goed mis, nu loopt hij zelfs na korte stukken niet goed meer.
Het is een zeer levendige boxer van bijna 6 jaar. Ik kan wel janken. Met een kwartier stap ik in de auto en ga ik hem halen. Als ze niets hebben kunnen vinden, zal ik jouw verhaal vertellen, misschien is dat het.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:48

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:55

Heb er geen ervaring mee, maar het klinkt niet uitzichtloos hoor :(:) Je zal alleen zijn leven drastisch moeten aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:59

Die van mij komt ook kreupel met zijn speeleend aanzetten, die ik dan niet gooi, omdat dat het erger maakt. Vreselijk he en hij snapt er niets van. Hij wil gewoon door op die poot.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:01

Wat sneu,ik hoop dat het goed komt.

Overigens heb ik wel vaker kritiek gehoord over fietsen met honden. Honden doen sprintjes, rennen niet aan een stuk door en dat is idd slecht, zeker ivm overbelasting. Misschien voor andere fietsende honden een waarschuwing?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:03

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:45

.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:03

Magda wat erg van max! jeetje... ik weet nog dat we een hele tijd geleden nog zo hebben lopen spelen met hem.. met een voetbal en een tennisbal! Jeetje... wat erg! hopelijk komt ie er nog goed bovenop! Sterkte meis!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:11

Jeetje Magda! Er is niks dramatisch aan dat berichtje hoor, je geeft om 'm en je bent waarschijnlijk enorm bezorgd! Je mag me altijd een berichtje sturen als je dat fijn vind :)

Sterkte voor jou en Max!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:17

He magda,dat is niet niks! :oo
Mag je hond daarna wel weer gewoon spelen en trainen in een minder intensieve vorm? Of blijft het altijd rustig aan doen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:20

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:26

Mijn DA raadde juist fietsen aan. Wel met tussen pauzes en op een tempo dat ze kon draven. Nu heeft mijn hond iets anders, maar heeft spondulose, vergroeide rug. We zijn hier achter gekomen door foto's te maken. Met speciaal voer kan ze pijnvrij en dol enthosiast verder leven. Maar ook dit voer is weer niet relevant voor jullie.

Ik snap prima dat het moeilijk is, en ik vind je dan ook helemaal dramatisch hoor. Je wilt niet weten hoe erg ik schrok toen ik hoorde wat mijn hond had en dat terwijl ze er nog helemaal geen last van had.

Veel succes en beterschap voor je hond :(:)

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:36

Mindim schreef:
Nou, mijn hond is op het ogenblik bij de DA. Behalve het sleetje rijden doet mijn hond precies hetzelfde.
De opstartproblemen, zo stijf en mank aan 1 poot. Maar loopt hij even weer, dan gaat het prima. Dus moet je dan naar de DA of niet inderdaad.
Het is allemaal begonnen na een wandeling, voorheen nooit last gehad van zijn achterpoten, het was een donderslag bij heldere hemel.
Wij hebben behalve een kussen ook al dekbedden in zijn mand, zodat hij zachter ligt en buiten leggen we nu een beddenmatras neer.
Toch maar na de DA, kruisbanden zijn goed, de kogel van de heupen draait ook goed in de kom. Misschien artrose? Ik krijg een voedingssupplement mee, fortiflex. Ik zie na bijna een week geen verbetering, eerder achteruitgang. Vandaag moest hij onder het mes voor iets anders, maar heb toch maar gevraagd of ze ook foto's van zijn heupen en onderrug willen maken.

Wij dachten in eerste instantie aan een verrekking, vanwege de wandeling. Na korte stukjes loopt hij aardig rad, maar loop je iets verder dan is het goed mis, nu loopt hij zelfs na korte stukken niet goed meer.
Het is een zeer levendige boxer van bijna 6 jaar. Ik kan wel janken. Met een kwartier stap ik in de auto en ga ik hem halen. Als ze niets hebben kunnen vinden, zal ik jouw verhaal vertellen, misschien is dat het.

Tegen artrose is er tegenwoordig harstikke goed voer. Ik weet of ik de naam daarvan hier neer mag zetten maar als je het wilt weten mag je altijd pb-en. Ik werk zelf nu tijdelijk als dierenartsassistente en wij mogen gratis zakken meegeven om te kijken of het werkt en het is zo leuk zoals 90% van de mensen helemaal enthousiast terug komt omdat de hond zoveel soepeler is weer :) Er was zelfs een mevrouw die vroeg of het niet wat minder kon want wat ie nu toch allemaal deed... dat deed ie voor het laatst toen ie 1 jaar oud was haha

Maar wat rot Magda_90 dat het het zo is gegaan met Max... Maar als jullie je goed houden aan wat de DA heeft gezegt komt het vast snel goed :) Sterkte ermee want het zal zeker moeilijk worden voor Max en daardoor ook voor jullie..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:58

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:12

Citaat:
Tegen artrose is er tegenwoordig harstikke goed voer. Ik weet of ik de naam daarvan hier neer mag zetten maar als je het wilt weten mag je altijd pb-en. Ik werk zelf nu tijdelijk als dierenartsassistente en wij mogen gratis zakken meegeven om te kijken of het werkt en het is zo leuk zoals 90% van de mensen helemaal enthousiast terug komt omdat de hond zoveel soepeler is weer :) Er was zelfs een mevrouw die vroeg of het niet wat minder kon want wat ie nu toch allemaal deed... dat deed ie voor het laatst toen ie 1 jaar oud was haha

Maar wat rot Magda_90 dat het het zo is gegaan met Max... Maar als jullie je goed houden aan wat de DA heeft gezegt komt het vast snel goed :) Sterkte ermee want het zal zeker moeilijk worden voor Max en daardoor ook voor jullie..

We zijn terug van de DA, helaas het is HD.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:14

.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:16

Mindim geen leuk bericht, hopenlijk kan hij wel pijnvrij verder leven.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:59

sleetje rijden, het krabben en bijten aan de staart tot bloedens aan toe duidt meestal op een probleem van de anaalklieren, ik denk dus dat het sleetje rijden niet bij het hamstring probleem komt. de anaalklieren raken soms te vol en kunnen gaan ontsteken de dierenarts kan ze dan leegmaken wat de problemen meestal verhelpt bij chronische gevallen worden de anaalklieren wel een verwijderd... dus als het sleetje rijden niet ophoud en de DA niet ook de anaalklieren heeft leeggemaakt echt even laten doen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:23

Mjay, daar dacht ik inderdaad ook meteen aan.
Maar ik neem toch aan dat een beetje dierenarts bij dat soort typische symptomen die anaalklieren wel gecontroleerd heeft?

Dat zal Max wel niet zo heel grappig gaan vinden dat hij inneens niks meer mag.
Dan probeer je je hond veel beweging te geven en dan heb je dit. :(:)
Nu maar duimen dat het helemaal goed komt.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:27

heeft de DA ook vast wel gecheckt hoor de anaalklieren... maar waarom noemt t sleetje rijden dan een manier om de hamstrings te ontlasten.... zekere voor het onzekere heb ik toch even gepost.....

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:31

Ja dat dacht ik ook bij het sleetje rijden en het krabben/bijten aan de achterkant. Dat zijn bijna altijd de anaalklieren. Daar kunnen ze zich ook beroerd door voelen als die te vol zijn. Vooral het krabben/bijten lijkt meer naar de anaalklieren te wijzen dan naar het ontlasten van de achterpoten. Ze gaan aan de achterkant krabben omdat het heel erg jeukt/pijnlijk is als de anaalklieren overvult zijn. Dat doen ze eigenlijk niet als ze last hebben van de poten.
Maar als ik het zo lees lijkt het me ook wel dat dat los van de rest staat (kreupelheid)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:47

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:13