wat doe/zeg jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

wat doe/zeg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:27

stel: jij ziet iemand lopen met een hond die veel en veeeeels te dik is.. je ziet dat die hond het er heel erg zwaar mee heeft..

wat doe/zeg jij?
kijk je de andere kant op? of probeer je de baas aan het verstand te brengen dat de hond veels te dik is en dat hij er wat aan moet doen?

Meraki

Re: wat doe/zeg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:28

Ik probeer me er neit aan te ergeren of wat dan ook.. je weet maar nooit wat de reactie is van die persoon tegenwoordig.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:29

Zien ze toch zelf ook wel dat ie dan te dik is?

Ik zie ze liever te dik dan te mager iig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:31

Ik laat het gaan en hoop op het beste. Misschien heeft die hond wel wat of is de eigenaar allang bezig met het afvallen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:31

take_one schreef:

nee dat zien de meesten niet ;) en meestal zijn het ook zelf niet de slankste mensen die er naast lopen ;)
en dat bedoel ik niet banketstaaf.. maar het is vaak zo

als je hond te dik is, is dat heel erg slecht voor zijn gezondheid.. gewrichten etc..
ik vind dat als je hond obesitas heeft, dat een soort 'mishandeling' is

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:35

Nou dat slaat ook totaal nergens op wat je daar zegt. :+
Tuurlijk zien mensen wel dat ze te dik zijn.. maar misschien laten ze het gewoon zo.. of zijn ze er idd mee bezig.

Onze hond is ook te dik.. en bij ons op stal lopen ook 2 rotweilers die veeeel te dik zijn..
Tja ik weet het niet.. zolang ze nog gewoon goed kunnen lopen vind ik niet dat er wat aan de hand is.

Zou eerder tegen iemand zeggen dat z'n hond te mager is.. dan te dik..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:35

Je kunt er niets aan doen. Dat is het vervelende hier aan. Want bijna alle honden zijn wel te dik. Aangezien een hond die goed op conditie is als mager bestempeld wordt.

De baasjes denken goed voor hun hond te zorgen, en dat doen ze eigenlijk ook gewoon helemaal goed!! alleen eigenlijk net iets té goed door ze te veel snoepjes toe te stoppen en allemaal andere lekkere dikmakertjes.
Dus aan het verstand brengen dat de hond echt te dik is dat red je niet in 1 gesprek want ze zorgen toch goed voor hun hond? hij klaagt niet en is altijd blij met wat lekkers.
De knop moet eerst om voordat er wat aan gedaan kan worden vaak gebeurd dit als de hond, hun maatje/familielid klachten krijgt. Dan komt het besef pas en wordt er actie ondernomen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:37

take_one schreef:

Terwijl iets te dik véél slechter is dan een iets té magere hond en dan spreek ik niet over een gratenpakhuisje ;)

Solleke_Noah

Mss is de eigenaar wel bezig de hond te laten afvallen? Of heeft hij hem pas overgenomen en er nog niets aan kunnen doen? In mijzelf zal ik er altijd wel een opmerking over maken "die hond is toch wel echt te dik", maar de mensen aanspreken, nee. Eventueel op een lachende toon, dat hij "toch wel een flinke reserve heeft" ofzo. Mensen die ik wel ken, daar zeg ik gewoon tegen dat hun hond te dik is ;)

take_one

Thats_Me schreef:
take_one schreef:

Terwijl iets te dik véél slechter is dan een iets té magere hond en dan spreek ik niet over een gratenpakhuisje ;)

Het is beide niet leuk om te zien.. maar te mager vind ik gewoon net iets erger...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:37

waarom ik dit vraag.. er loopt hier in de buurt vaak een tekkel met 5 poten.. en die 5e poiot is, jawel, zijn piemeltje
die hond is zo dik, dat zijn piemeltje over de grond sleept..
verandering is er ook niet aan te zien.. ik vind het gewoon zielig voor het beestje..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:39

Agos, het is gewoon te hopen dat hun DA er iets aan doen, maar hou jezelf er buiten, want straks heb je een dikke rel aan je broek. Je weet nooit hoe mensen reageren, helemaal als je een negatieve opmerking maakt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:39

da's wel heel sneu zeg.. maar, zegt de DA er niks van? die hond gaat toch ook zo nu en dan naar de DA..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:40

geen idee.. ken die mensen voor de rest ook niet.. maar zie dat hondje wel regelmatig lopen en er zit geen verandering in.. dus hij is niet aan de lijn

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:41

Vandaag nog gezien.. in de dierenwinkel, de vrouw kwam houtsnippers halen, en haar hond rolde, pardon rende bijna naar buiten. Dus ik maak gewoon hard een opmerking: "en dat terwijl hier eten is!". bleken het houtsnippers te zijn hahaha..

Ach.. arm beest.. liep te waggelen en te hijgen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:42

Een dierenarts kan alleen maar advies geven of dat wordt opgevolgd is een tweede. Want zoals ik zei mensen zorgen goed voor hun dieren maar in dit geval net iets té goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:42

Ik zeg er niets van, je weet tenslotte het fijne er niet van. Toen er met vakantie een keer op onze hond werd gepast kwam die ook flink wat maten te dik terug, en dan zou iemand ons daarop aanspreken.. zou ik niet leuk hebben gevonden.. we waren al 'not amused' :n

Als je dag in dag uit maanden lang een hond ziet die altijd te dik is, dan ligt het anders. Maar alsnog kies ik ervoor er niets van te zeggen denk ik. Een beetje het 'mijn zaken niet' idee, en het feit dat mensen zelf ook wel weten dat het niet gezond is neem ik aan. (Ligt weer anders wanneer iemand bijv. z'n hond openbaar zo maar zou afrossen oid.. denk ik)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:10

Ik zou er niks van zeggen, je weet niet waarom die hond te dik is, is het medisch zou ik het absoluut niet kunnen waarderen dat iedereen mijn hond voor dik uit maakt en dat terwijl ik er alles aan doe om hem zo gezond mogelijk te houden. Ik zou dan echt enorm kwaad zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:22

Ik zeg er niets van, tenzij ik de persoon ken.

Mensen vinden het vaak dat ze goed voor hun dier zijn, want ze verwennen het met snoepjes en ander voer wat niet goed is voor een hond.
De nadelen : ze worden te zwaar, de gewrichten worden extra belast, wat op oudere leeftijd pijnlijk kan worden, het hart krijgt het een stuk zwaarder, de zomer is een kwelling voor een dikke hond,ze hebben het dan veel warmer, fijn rond rennen en spelen gaat niet meer, met andere woorden: ze kunnen veel minder hond zijn dan een hond met normaal gewicht. Tja, ik vind het dus niet verwennen maar eerder het tegenovergestelde.

Wanneer je honden dus liever met wat overgewicht ziet, dan een iets te magere hond (we vinden een hond al gauw te mager), dan heb je weinig verstand van hoe een hond hoort te zijn. En mensen die zeggen dat hun hond het goed bij ze heeft, want hij krijgt goed te eten en het beest rolt zowat, die mensen snap ik niet. Bij kortharige grote honden is het vaak de standaard dat de achterste 2 ribben te zien zijn en de rest niet, die moeten echter wel te voelen zijn. Iets overgewicht is dan misschien niet zo erg, maar een dobermann die op een rottweiler met overgewicht lijkt is dus niet gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:55

Ik heb het wel een keer gezegd......
Véél te vette Labrador, en die eigenaar probeerde de hond een puddingbroodje te voeren, het dier weigerde :oo

Toen kon ik mijn mond niet meer houden.
Denk niet dat er echt iets mee gedaan is, maar vond het ronduit sneu.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:23

Joyckuh schreef:
Ik zou er niks van zeggen, je weet niet waarom die hond te dik is, is het medisch zou ik het absoluut niet kunnen waarderen dat iedereen mijn hond voor dik uit maakt en dat terwijl ik er alles aan doe om hem zo gezond mogelijk te houden. Ik zou dan echt enorm kwaad zijn!

Inderdaad... Mijn -inmiddels overleden kat- kreeg weinig voer en at dat nog niet eens op, maar werd wel dikker, dikker en dikker. 3 DA's wisten niet wat er met hem aan de hand was, de onderzoeken liepen nog en in de tussentijd is hij overleden. Hele vervelende samenloop van omstandigheden geweest, Kiddy heeft flink pijn gehad, maar geloof me; het raakt je diep in je hart als een DA als eerste zegt: 'je zou er niet verkeerd aan doen om hem op dieet te zetten' (en dan kom je daar juist voor een 3nd opinion).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:37

Heb er al veel te vaak wat van gezegd, en wordt niet geloofd. Zeg het dus niet meer, of ik moet de persoon kennen. Helaas wordt ik ook dan niet serieus genomen.
Tegenwoordig zijn vrijwel alle honden te dik, maar daardoor valt het juist niet op als je eigen hond ook wat mollig is.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:07

tenzij ik de persoon ken zeg ik er niets van, de baas van de hond zal zelf ook wel zien dat het dier te dik is. En ik zie ze liever te dik dan te dun.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:17

Ik zou er niets van zeggen. Als ik een persoon zie die veel te dik is zeg ik er toch ook niets van.

Als je iemand kent en de hond komt ter sprake, ja dan is het heel anders, maar zo op straat... nee echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:22

Bij een persoon vind ik het nog wat anders.
Maar bij een hond kwets je echt zijn gevoelens niet, en de hond kan er niks aan doen, 't is de eigenaar die hem volpropt.

Voordat ik ruzie krijg: mensen kunnen er in sommige gevallen ook niks aan doen, in de meeste gevallen wel btw.