Wij hebben de laatste anderhalf week wel 10 dode goudvissen uit onze vijver gevist, allen
waren ze nog puntgaaf, geen letstel te bekennen en dan denk je al snel aan een ziekte,
dus lichte paniek omdat wij dat jaren geleden ook idd een ziekte in de vijver hebben gehad
waardoor een groot aantal vissen het loodje heeft gelegd.
Komt Hennie afgelopen weekend opeens aangelopen en verteld dat een pad een goudvis in
de wurggreep had, hij had de pad een dreun verkocht maar het was al te laat de goudvis
was al dood................gestikt, en nu kon je zien dat de ogen ook iets uitpuilden

Maandag lagen er weer 4 dode vissen in de vijver.
Omdat mij dat verhaal met die "wurgpad" niet losliet ben ik op Internet gaan neuzen en wat
schetst mijn opperste verbazing ? http://forum.hetdierenrijk.nl/viewtopic.php?f=22&t=182
Gisteren na weer een dode goudvis was mijn man het zat en heeft er 2 naar de eeuwige
jagdvelden geholpen, hoewel ik er ook stevig de P in had dat die oversexte padden onze
goudvissen om zeep hielpen kon ik het toch niet hebben dat hij de padden opgeruimd heeft

Wij hebben al zolang wij de vijver hebben parende padden in onze vijver, meestal zo rond de
20, het krioelt er dan echt van, maar nog nooit met dit fenomeen te maken gehad, dit jaar
heb ik er maar 3 gezien en kennelijk kunnen die beesten hun paringsdrift niet kwijt.
Iemand hier die dit ook al eens mee heeft gemaakt ?