hond heeft steeds *puistjes *

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hond heeft steeds *puistjes *

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:01

Hello

Ik had een vraagje, ik heb een mechelse herder teefje van 3,5 jaar. T valt mij op dat ze vaak puistjes heeft. Bultjes met zo'n kopje erop. Pas drukte ik op zo'n bultje en kwam t pus er ook gewoon uit met een beetje bloed. Ze heeft vaker van dit soort butljes en nu is er van zo'n bultje een bultje overgebleven die wat groter is geworden en zonder kopje zeg maar.
We gaan sowieso binnenkort even naar de da ermee voor de zekerheid. Maar hebben jullie enig idee?
Ze heeft vorig jaar een goedaardig tumortje gehad op haar buik die we weg hebben laten halen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Groetjes Cindy

Anoniem

Re: hond heeft steeds *puistjes *

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:04

is het geen ontstoken talgkliertje? Mijn hond heeft die onder zijn buik.. niets ernstigs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:06

ik weet t niet t zou kunnen, maar 1 is wel wat groter geworden en ben dus weer bang dat t een gezwel is, ik wacht nog heel klein poosje af en kijken of t nog verder groeit of wegtrekt ook ( dat bultje dan ).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:08

is t rond de mond?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:09

Ik zat ook te denken aan een opgezette talgkliertje of een tumortje (hoeft niet kwaadaardig te zijn) dit laatste had mijn vorige hond namelijk.
Idd even in de gaten houden en als het snel groter word dan zou ik even naar de da gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:10

@ Spicegril, die puistjes zitten eigenlijk over dr hele lichaam en dit bultje op haar achterpoot

de rest bedankt voor de reacties :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:11

Bultjes bij de mond had mijn hond ook en dat bleken tumortjes te zijn.
Als het over de hele lichaam zit en het groeit dan zou ik niet lang wachten met de da tenzij hij het al jaren bv heeft maar zo te lezen niet.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:12

je moet zo wie zo (net als bij mensen) geen puistjes uitdrukken, je kunt dan ontstekingsvocht naar binnen duwen ipv naar buiten.
Talg of zweet kliertjes die ontsteken zou goed kunnen.
Ik zou zo wie zo naar de DA gaan als je je zorgen maakt.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:12

Ik denk ook aan een talgkliertje of een tumortje.
Maar bij sommige honden die allergie voor iets hebben, kunnen ook pukkels/puistjes ontstaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:14

Kan het geen vlooienallergie zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:17

vlooien allergie? hoe kan ze dat oplopen? we houden de honden goed in de gaten op vlooien. Als we maar t idee hebbend at ze vlooien hebben behandelen we t meteen. Bij Nikita ( das de hond waarom t gaat ) hebben we al 2 jaar geen vlooitjes opgemerkt.
Die puistjes komen over dr hele lichaam voor, maar dit is de 1e keer dat t bultje gegroeit is, de rest is allemaal vanzelf weggeaan. Tis ook niet zo dat ze er stamp onder zit hoor, maar t gebeurt vaker, onze andere hond heeft er geen last van.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:19

Hoe groot is het bultje geworden? Echt een groot verschil?
Ik denk eerder aan een opgezette talgkliertje (bij de andere bultjes) maar omdat deze niet weggaat en juist groter word, ik weet het niet.
Als je het niet vertrouwt dan zou ik toch maar even de da bellen al is het alleen maar voor gemoedsrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:20

het is niet supergroot en het is de laaste dagen ook niet meer gegroeit, ik kan t bultje wel bewegen zeg maar.
Ik dnek dat ik idd morgen even bel voor info :) of gelijk met de dame er heen ga

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:22

Ik ben erg voorzichtig geworden met bultjes die bewegen aangezien de tumor van mijn berner sennen ook bewoog..
Wil je echt geen angst aanpraten maar een bewegende bultje zegt in mijn ogen niks positiefs of negatiefs over iets vandaar.
Da zeggen vaak dat je maar even langs moet komen om te kijken ben ik achter gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:23

ok bedankt :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:24

Doet het bultje ook pijn bij de hond?

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:29

ook talgkliertjes groter worden, en sommige gaan niet vanzelf weg, en die moet de Da dan even weghalen. Meestal hoeft dat niet operatief hoor, maar in sommige gevallen komt dat wel eens voor.
En om antwoord te geven op je vraag hoe ze aan vlooien allergie komen:
in het speeksel van de vlo zitten eiwitten, die kunnen een reactie op roepen bij de hond. Zodra de hond weer gebeten word door een vlo, dat op de plek waar hij vorige keer is gebeten een ontstekingkje ontstaan.
En dat gaat steeds verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:30

ok bedankt voor je reactie ( weer wat geleerd )
Ik bel morgen even naar de da en kijken wat er gezegt word!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:30

Biergist tabletten, gewoon van het Kruitvat :D Een van onze honden heeft er ook wel eens last van, biergist is bloedzuiverend en is ook goed voor de huid.. Kan zeker geen kwaad, dus het proberen wel eens waard :)

Ik meen dat een vlooien allergie veel jeuk veroorzaakte? Dit is bij deze hond niet het geval meen ik?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:31

Ik zou alleen zulke tabletten geven als je weet wat de hond heeft. Waarom iets geven als het niet nodig is ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:33

Ik denk inderdaad dat de da bellen een verstandige keuze is, gezien het verleden van je hond, Cinnepin. :)

Een vlooienallergie bestaat helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:34

idd met tabletten geven wacht ik liever eventjes...

Nee deze hond heeft niet meer jeuk dan af en toe een kriebel :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:35

Zulke tabletten kunnen helemaal geen kwaad, eerder goed voor de algemene gezondheid, netzoals knoflook oid wat de paarden ook wel eens krijgen. En dat het daar van over gaat, is toch prima dan :) Bellen kan evengoed, al loop je het risico dat meneer de DA eerder aan zijn beursje zal denken en een of ander duur hypoallergeen voedsel zal voorschrijven :=
Laatst bijgewerkt door Raggel op 31-03-09 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:36

Cinnepin schreef:
idd met tabletten geven wacht ik liever eventjes...

Nee deze hond heeft niet meer jeuk dan af en toe een kriebel :D

Nee dat verwachtte ik ook niet, maar omdat je het vroeg dacht ik ik zal er even antwoord op geven ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:37

Als het een talgklier is of een tumor dan hoef je niet eens op ander voer over te gaan en je bent er zelf bij de da of je het wilt of niet.
En ik ga geen extra's geven als het niet nodig is voor mijn hond, maar dat is ieder voor zich.