Morgen Kittens?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Morgen Kittens?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:04

Hee!
Ik heb zo uitgerekend dat mijn kat morgen gaat bevallen. Of ze het ook echt gaat doen?? Haha je weet het nooit met katten.
Dit is mama:
Afbeelding
mama's dikke buik:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOBP7BIG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBLIH8YA.jpg

En een van de papa's: (het is wel een norse kijker dus bereid je voor :+)
Afbeelding

Ik ben heeeeeeeeel benieuwd wat eruit gaat komen :o

Nog een vraagje, mijn andere kat ligt me de hele tijd te niezen.. Heb er even een filmpje van gemaakt, hij doet dit sinds vandaag en heeft geen sluim uit mond en neus hangen.
(let a.u.b. niet op rotzooi)
http://www.youtube.com/watch?v=PjDZXB5n ... annel_page

joyce2

Re: Morgen Kittens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:05

Spannend zeg! Wij zitten nu ook op een zwangere poes te wachten, niet van onszelf, maar we krijgen een kitten uit dat nest, dus ik weet wel een klein beetje hoe je je voelt ;)

En als het nest geboren is, wel even foto's spammen he!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:09

Dat is toch dezelfde poes die je wilt steriliseren? Veel plezier met de kittens in ieder geval!

Oh, en het niezen van de kat hebben mijn katten ook wel eens. Bij mijn katten gaat het wel gewoon over, misschien dat hij aan het ruiken was en er een klein stofje in zijn neus kwam en dat irriteert. Zolang er geen vocht uit komt is het volgens mij niet gevaarlijk.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:11

Haha ja dit is mijn nog niet gestereliseerde poes :D
Ik vind het echt spannend, ze heeft namelijk al een plekje uitgezocht waar ze doeken naartoe sleept (helemaal weggestopt waar ik niet bijkan natuurlijk:( mama is niet dom)

Ik hoop dat het idd een stofje is, anders steek ik de hele buurt met katten aan :o

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:25

Ah zo snel zal het niet lopen. Mijn jongste kat had toen ik hem kreeg niesziekte, maar de andere katten hebben het ook nooit gekregen. Ze hebben over het algemeen wel een goed imuunsysteem. En anders is het gewoon het risico van een kat los laten lopen, er kan van alles gebeuren ;).

Die mamapoes lijkt trouwens enorm op een kat die bij mij in de buurt liep. Die was maatjes met onze kat en kwam steeds een beetje eten halen. Ze was echt ontzettend schuw, maar dat werd steeds minder. Ze was toen ook zwanger, en wij hebben haar geprobeerd te vangen met een vangkooi, maar dat lukte niet. Toen hebben ze het met een vangstok geprobeerd, maar dat was ook mislukt en toen heeft ze haar jongen weer versleept. Toen hebben we haar toch te pakken gekregen met een vangkooi, en de jongen bij ons tussen de schutting in. Die hebben het gelukkig nog overleefd.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:43

Haha die grijsjes verspreiden zich over de hele wereld :P Laatst dacht iemand van bokt dat het haar kat was maar dat was helaas niet zo. Onze Mama is idd ook nog schuw maar het wordt al minder :D

Ik ben blij dat je dat zegt van die niesziekte, ik maak me anders echt veel te druk :P ook met die kittens en alles, ik sta op 'hoogspanning' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:27

oeh spannend :D

ben zeer benieuwd, misschien 3 grote kittens en anders 5 kleintjes? :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:02

Ja, er zijn ontzettend veel grijsjes. Ze lijken ook bijna allemaal wel op elkaar. Maar ze zijn wel ontzettend schattig!
Wie weet takkie_muis, misschien zijn het wel 4 kittens :P.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:10

Wat leuk nog een aanstaande moederpoes!

Mijn Britje (zonder stamboom) moet ook bijna bevallen!
Wij krijgen alst goed is weer blauwgrijze (britsekorthaar kleur, moeder is lilac-kleurig maar broertjes waren blauw, vorige nestje was ook blauw) kittens ;d

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:27

Nog steeds niks geboren hier :o ook al lijkt mama nog wat dikker dan gisteren :o

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:30

haha!! wat een dikkie dik :P
maar wat een baby invasie op bokt :+
er worden er steeds meer geboren :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:48

De bokt baby boom! ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:56

desty schreef:
haha!! wat een dikkie dik :P
maar wat een baby invasie op bokt :+
er worden er steeds meer geboren :P

gelukkig wel zeg ! anders zouden wij, als asielmedewerkers helemaal niets meer te doen hebben ! Als alle quarantaine hokken volzitten, en alle kittenruimtes.....stel je voor dat mijn logeerkamer ook nog eens leeg blijft :D En dat we niet meer bang hoeven te zijn voor besmettelijke ziektes die al die pretnestjes met zich meebrengen...immers we hebben geen onuitputtelijke quarantaine ruimte.

En dat we ons niet meer zorgen hoeven te maken of we dit jaar toch echt kittens op kleur moeten laten inslapen, want mensen: zwart ...niet populair :j grijs getijgerd...alleen als ze op een Whiskas-kat lijken +:)+ en DAT is de realiteit !

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:04

Mist: ik ga helemaal mee in jouw antwoord. Stel je toch voor dat je eens een jaartje niets te doen had? geen stapels kittens die een nieuw baasje zoeken? Eens een rustig jaar zoals je al zei zonder besmettelijke ziektes enzo.
Ik ben pleegmoeder voor kittens die gevonden worden. Dus eens een jaartje geen kittens zodat mijn vitrages heel blijven en de planten eens een zomer overleven. Niet midden in de nacht je bed uit om kittens te flessen, eens geen zorgen over kleine zieke kittens aan de diarree. of je wel baasjes genoeg vindt voor al die kleine schattige kittens.
o ja, het is zo leuk al die kittens, maar het zou toch een stuk makkelijker zijn als al die mensen eens beter nadachten en hun poes lieten steriliseren zodat al die pretnestjes achterwege bleven. er worden al genoeg kittens geboren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:14

Het spijt me, ik ben het met jullie eens, maar ik snap het ook wel als TS heel goed heeft nagedacht over een nestje, dat ze dat gewoon graag wil doen. Het is zo'n speciale ervaring om zo'n nest te zien opgroeien bij een kat die je zelf hebt zien opgroeien! Tuurlijk is het jammer dat de mensen die nu bij TS een kitten halen er geen uit het asiel halen, maar vind het wel kort door de bocht dat niemand meer een nestje zou mogen krijgen omdat er katten in het asiel zitten. Dat heeft niets met de TS te maken, maar met de mensen die hun kat niet laten steriliseren en zo een ongewenst nest krijgen, of met mensen die hun kat gewoon ongesteriliseerd dumpen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:29

heyy spannend kittens!!!

weet je ook of ze door meerdere katers gedekt is?

over het niezen, zijn je katten geent? zo nee kan het niesziekte zijn en erger worden zo ja kan het evengoed niesziekte zijn maar de milde vorm. het kan ook wat ik eens meegemaakt heb dat er iets in het neusje zit een graspriet of zon gras aar als het blijft even laten checken dus!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:16

Hehe 't beest heeft nog steeds niks neergelegd :) ze is me aan het pesten :P
Naja, als ze komen zijn ze allemaal al verkocht. Er waren echt heel veel mensen die er een willen hebben :D Terwijl die grijzen helemaal niet populair zijn :D

Ik ga vanmiddag een kalmeringspilletje halen bij DA, en dan naar DA. Ik denk dat het idd niesziekte is, maar vrouwtje is waarschijnlijk geënt, en is imuun. Anders zag ik haar nu ook wel niezen ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:23

iiiw wat ontzettend leuk :D
ik heb vorig jaar juni een nest gehad en dus nu kittens van een jaar oud die dus al geen kittens meer te noemen zijn, en ze zijn al zo groot :+:
veel plezier met de kleine spruiten.

even over de reactie's over het asiel, ik ben het er wel mee eens :j
en zou ook niet nog een nest willen, dit was een ongelukje moederpoes was ontsnapt maar was eigenlijk nog te jong om geholpen te worden en dus ook voor een nest, maar helaas wel al super vruchtbaar.
wij hebben de consequenties zo goed als voor ons zelf genomen en 3 van de 5 zelf gehouden en 2 naar een kennis die zich al aan het orienteren was op kittens en graag onze kittens een nieuw huisje wilden bieden.
helaas is er later 1 weg gelopen ( natuurlijk weer ons enigste vrouwtje ) en die hebben de buren in huis genomen ( hebben nog stappen ondernomen haar terg te halen maar er was te weinig bewijs.
poesje is nu getserreliseerd en daar komen geen jongen meer uit voort :)

ik vindt eigenlijk dat alle geboren poezen zodra het kan geholpen moeten worden en dan pas naar buiten :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:29

sethlover schreef:
Ik ga vanmiddag een kalmeringspilletje halen bij DA, en dan naar DA. Ik denk dat het idd niesziekte is, maar vrouwtje is waarschijnlijk geënt, en is imuun. Anders zag ik haar nu ook wel niezen ;)

Waarschijnlijk geënt? Niet zo handig om niesziekte in de buurt te hebben van jonkies, dat kan je kittens gaan kosten...

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 14:48

Ja, dat is dan helaas voor mijn kittens ;) Ik doe mijn uiterste best he

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:52

Das makkelijk zeg, 'helaas voor mijn kittens'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:52

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 15:51

Als je daarover in discussie wilt dan PB je me maar. En anders laat je die reactie op dit topic maar zitten. Ik zit namelijk niet te wachten op iemand die niks van de situatie afweet, en mij zomaar hier gaat beledigen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:00

Laat je beesten helpen en enten, hoeven er ook geen kittens dood te gaan door jouw nonchalante houding.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:01

Nu nog laten helpen als de kittens er bijna aankomen? Lijkt me ook niet zo'n goed plan.

Mijn kat gaat beginnen met bevallen volgens mij! Er komt al wit slijm uit haar plasser!