Don_Zhivago schreef:hond aan de lange lijn doen met een correctie ketting, zodra ze achter de kat aangaat een goede corrigerende ruk, en daarbij een commando ( foei, of nee) roepen..
stem zwaar maken, en op zn plek sturen... elke keer als de hond eraf komt.. "nee, plaats!!"
succes
Een correctie ketting is niet bedoelt om aan te trekken, maar is een zelf corricerende halsband. Als de hond bv trekt dan zal deze krapper worden en onconvertabel om de nek zitten. Gebruik dus geen ketting om je hond dit te leren, er zijn genoeg honden die blijvende schade hebben aan hun strottenhoofd door precies deze manier van het gebruiken van een slipketting. Kun je wel zeggen dat je niet zo hard trekt dat je de boel verpest, maar trekken is trekken en fout gebruik van hulpmiddellen is op alle manieren not done.
@TS, wat ik niet snap is waarom je een kat onvriendelijke hond in de huis hebt gestopt van je kat (tja, je woont bij een kat in niet andersom) en lees dat je absoluut niks te zeggen hebt over de hond. Als je wilt dat je een stress vrije hond hebt waar je plezier aan kunt beleven zou ik je echt een opvoed curcus aanraden. Ik heb een beetje het idee dat je niet helemaal weet wat je met de hond aanmoet, waardoor de hond juist niet weet wat hij met jullie moet. Duidelijkheid is voor elke hond een must have en die hoor jij als eigenaar te schenken. Met een hond van 1 jaar kun je nog prima een cursus volgen om te leren om te gaan met jou hond, en die kunnen je ook haarfijn leren hoe je de hond leert niet achter jullie kat aan te lopen. Maar lees wel! wat niet mag en wat niet doet wil niet zeggen dat het geen onnodig stress oplevert voor de hond. Ik zie het bij wel meer dieren gebeuren die gedwongen worden in een huis te leven, wat is de meerwaarde straks voor de kat? en wat is de meerwaarde straks voor de hond? WILLEN ze wel samen wonen, of worden ze door jullie gedwongen elkaar te moeten accepteren.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 27-03-09 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt