Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
garny95 schreef:vende, mijn latste zin was grappig bedoeld al kwam hij hij dan niet zo over.
Wij hebben een vriend op het platteland en ik kan er nu wel om lachen maar die hond kwam eens binnen met een postbode....die had geen ongescheurd stuk kleding meer aan zijn lijf, die hond hebben ze ook laten inslapen...
freespirit schreef:We hadden helemaal niet in de gaten dat we al bijna twee maanden geen post meer kregen totdat we een telefoontje kregen van Tantetje Post (PTT destijds) met de mededeling dat we maar voor een oplossing moesten zorgen om toch weer post te krijgen. Zo niet, dan kregen we helemaal geen post meer ! (terecht trouwens !!)
diessel schreef:Vanuit de hond gezien werkt het met de postbode als volgt:
Hond blaft = postbode gaat weg.
Je hond is trots op zichzelf dat hij de postbode verjaagt heeft.
Een kwispelende hond is niet per definitie een blije hond!
Persoonlijk denk ik dat het lastig wordt om je hond dit gedrag af te leren.
Je bezoek reageert per persoon verschillend op de hond, je kunt je bezoek niet opvoeden.
Het moet wel mogelijk zijn om de hond zich te leren gedragen als je er zelf bij bent.
Goede oplossing lijkt mij om er voor te zorgen dat je bezoek veilig je bel en je brievenbus kunnen bereiken.
Zelf heb ik een knpv herder die nu bijna 3 jaar is.
Ik heb haar vanaf pup.
Langzamerhand is ze steeds waakser geworden.
Tegenwoordig kan er niemand meer het erf op komen, tenzij wij er bij zijn.
Als we er bij zijn dan zal ze niet eens blaffen en zich zelfs lekker laten aanhalen door het bezoek.
Ons erf is volledig omheind, en dat heeft inderdaad een behoorlijke smak geld gekost.
Er zit een groot bord op het hek met het advies even te wachten en aan te bellen omdat de hond bijt.
De bel en de brievenbus zitten op veilige afstand van het hek.
Persoonlijk vind ik dat je het niet kunt maken dat je hond het bezoek de stuipen op het lijf jaagt, ze vieze kleren bezorgt of zelfs krassen maakt op het portier.
Verplaats je eens in je bezoek.
Vende schreef:Snapt niemand nou dat dit een kwestie is van opvoeden en het niks te maken heeft met je hond onder stroom zetten.