wat werkt nou echt tegen muizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat werkt nou echt tegen muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:09

Wij hebben overal muizen :\ :\ :\
Echt zóóóó goor, en we hebben er ook echt wel meer dan 1..

Er heeft er laatst zelfs 1 in de koelkast gezeten en een gat geboord in een stuk kaas :\ We zijn super voorzichtig met kruimels ed, proberen alles op te ruimen en schoon te maken ed. Maar ze lopen gewoon inde kasten ed. Ik zie ze ook regelmatig lopen en het is gewoon te ranzig voor woorden. De hele broodtrommel (die inmiddels geen dienst meer doet als broodtrommel) ligt echt vol met muizenkeutels. En ze maken mijn spullen/draadjes kapot

We hebben zo'n verdelgersteam laten komen, maar dat kost 800 euro om een plan op te maken, en daarnaast wonen we in een rijtjeshuis en hebben we een leegstaand buurhuis. Ook dát moet onder handen genomen worden willen we er echt vanaf komen..

So, weet iemand wat er mss te doen is aan deze muizenplaag? We hebben nu van dat gif gekocht, maar verder hebben we alles ook wel geprobeerd..

_Tara_

Re: wat werkt nou echt tegen muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:11

Gif en muizenvallen... Maar ik denk dat als dat leegstaande huis weer bewoond wordt dat jullie ook grotendeels van jullie probleem af zijn. Want dat zal wel de bron zijn van jullie probleem lijkt me.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:13

Al het eten in goed afsluitbare hardplastic of glazen containers doen. Alle muizengaten afdichten met kit, purschuim, etc. Neem een kat (vraag naar een goede muizenjager bij het asiel) Als je gif wil strooien vraag dan een expert om advies.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:14

Ik zal ook maar eens beginnen met een grote emmer muizenvergif te halen. Dagelijks bijvullen, want die dingen vreten! niet normaal. Gewoon op plekken waar ze vaak komen een schoteltje vol neerzetten. Ennuh, al het eten uit de kastjes in plastic afsluitbare bakken doen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:16

Een jackrussel :=
Nu heb ik geen muizen in huis, maar wel op stal. En daar blijven er weinig over als hij weer de stal in duikt :=
Zo is het ook een goeie mollenvanger, en loop ik hier over het terrein rond een uur of 1, om samen mollen te vangen :))

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:19

bij jezelf en ook in het lege huis van die graankorrelsplaatsen op schoteltjes, wees wel voorzichtig met huisdieren of dieren die eventueel in het lege huis kunnen komen. als je het goed en massaal aanpakt moet je er vrij snel vanaf kunnen komen. Sterkte, ik heb hier ook eens een keukenla opengetrokken dat ik er recht een aan zat te kijken die in het brood zat te eten...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:20

Een kat helpt inderdaad ook wel ja. Moet je alleen wel stoppen met dat muizengif... En oppassen met muizenvalletjes :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:21

Muizenvallen, gif of een kudde katten!! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:23

Gif is een prima oplossing in combinatie met muizenvallen.

Wij hebben er wat kunnen aanschaffen waar je zelf geen voer in hoeft te doen. Zit een soort lok luchtje aan. Werkt perfect en kan je zonder je eigen handen er tussen te krijgen of de muis vast te hoeven pakken gebruiken.

Consequent voeren helpt echt het beste. En zoals de rest al zegt, alles in afsluitbare bakken.

Ik spreek uit ervaring: zelfs door verpakkingen van macaronie ed vreten ze heen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:29

Gewoon gif, van die blauwe blokjes zijn dat. Die doe je in een plastic zakje en verstop je ergens achter een kastje ofzo.

Enigste nadeel van gif is dat als ze doodgaan, ze een week in je huis liggen te rotten onder de vloer ofzo en je echt vergaat van de stank. Echt even paar weekjes doorbijten en dan ben je ervan af.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:31

Het pand waar ik werk heeft last van muizen. Ze knagen zelfs door plastic zakken heen! Gif helpt daar niet echt, want er zijn genoeg andere eetbare dingen die natuurlijk veel lekkerder zijn! Als ik een muis was zou ik ook niet op zo'n vies lokdoosje afgaan als er wat veel lekkerders voor het grijpen lag! Tegenwoordig liggen er her en der ook van die plaatjes met kleefspul en daar zag ik onlangs 1 dode muis op, maar verder heb ik ook niet echt het idee dat die dingen effectief zijn. Tenzij je ze echt voor de ingang van een holletje legt zodat de muizen geen andere keuze hebben dan eroverheen te gaan.

Nu kwam mijn collega laatst met een advertentie aan van een apparaatje dat een bepaald supersonisch geluid uitzendt wat ongedierte zou verjagen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:36

Er is nou muizengif wat ze zo lekker vinden dat ze het altijd! pakken. Ze gebruiken het zelfs in voerfabrieken!! zal even opzoeken of ik het vinden kan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:37

mairead schreef:
Nu kwam mijn collega laatst met een advertentie aan van een apparaatje dat een bepaald supersonisch geluid uitzendt wat ongedierte zou verjagen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Hebben wij er 2 van hangen.
Helpt tot op zekere hoogte. Van de winter met die extreme kou hadden we toch muizen en hebben we gif gebruikt, die mijn post hierboven.
En uiteraard moet je zorgen dat ander voedsel goed afgedekt is anders is het dweilen met de kraan open, dan blijven de muizen komen.
En dat gif vinden ze op de rare manier toch smakelijk hoor!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:38

Ik heb afgelopen week gif neer gezet, en heb vandaag al een stuk of 10 dode muizen opgeruimt.
Prima spul.
Trouwnes niet normaal hoeveel muizen er nu al zijn.....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:38

ratten in huis nemen (van die tamme ratjes is genoeg)
door de geur komen er geen muizen meer en je hebt er leuke huisdieren bij!
of een goede kat kan natuurlijk ook.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:39

Ah, ik heb het het is Somitrol PASTA, dus niet de gewone somitrol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:49

bah, ratten :P :=

Het probleem is dat wij 4 honden hebben op het moment, waarvan 1 echt wel fanatiek muizenjager is. (ze is al een aantal keer heel trots met een muis in haar bek aan komen lopen) .. Maar muizen blijven ook wel uit haar buurt...

Mijn moeder heeft gif gekocht voor op de keukenkastjes enzo, maar vind het toch eng met de hondjes..
Miepie1980: heb je een voorbeeld daarvan ... ?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:00

als je honden/katten muizen eten zou ik ook niet met gif aan de gang gaan. de ouderwetse muizen vallen werken ook prima hoor! stukje vlees uit blik( ruikt sterk) erin en je hebt er zo een paar te pakken. het voordeel vind ik ook dat de muizen meteen dood zijn. van gif drogen ze langzaam uit en dat is geen fijne dood.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:31

Menino schreef:
Mijn moeder heeft gif gekocht voor op de keukenkastjes enzo, maar vind het toch eng met de hondjes..
Miepie1980: heb je een voorbeeld daarvan ... ?

Wij hebben ook honden maar hebben het gif op de kasten staan en achter de kasten.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:34

ik was er ook al een topic over gestart inderdaad :) alleen heb ik er maar 1tje, kan me voorstellen dat 't bij jou erg vervelend is.
Ben zelf niet zo'n fan van gif ed. maar denk dat t te veel is om met muisvriendelijke muizenvallen te vangen...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:28

bij de firma airpur hadden ze apparaten die muizen verdreven, moest je wel oppassen als je konijnen etc had die konden daar ook niet tegen, ging volgens mij met geluidsgolven zoiets, ik heb het net niet terug kunnen vinden, je kan met dhr. Klein bellen van die firma misschien helpt hij je verder, ze zitten in de lucht- en waterzuivering, wat ik begreep hielp het goed.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:38

[LZP] > [BB]

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:43

suuzepuus schreef:
ratten in huis nemen (van die tamme ratjes is genoeg)
door de geur komen er geen muizen meer en je hebt er leuke huisdieren bij!
of een goede kat kan natuurlijk ook.

onzin, ik heb tamme ratten en last gehad van muizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:48

Gif zal ikz elf niet aan beginnen WANT; de muizen verstoppen zich en gaan dood op plaatsen waar je ze moeilijk kan vinden, maar STINKEN dat de gaan doen joh! :oo Desnoods vraag je (als jullie geen kat mogen van je ouders) of je voor een paar weken een kat kan ''lenen''. Ik woon op een boerderij, hebben 3 katten die niet eens de muizen echt doden maar er vooral mee gaan spelen, maar toch hebben we amper muizen, nergens keutels op het aanrecht o.i.d. en dat ligt toch echt vol met voedselresten, maar zodra de katten een muis of grote spin zien dan wordt dat dier gewoon doodgemarteld!

Onze buren gebruiken wel gif in de schuur tegen de ratten, maar ook als ik die dan bij mijn spullen verborgen dood vind stinken joh! Die vind je ook pas als je ze begint te ruiken..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:15

_Tara_ schreef:
Maar ik denk dat als dat leegstaande huis weer bewoond wordt dat jullie ook grotendeels van jullie probleem af zijn. Want dat zal wel de bron zijn van jullie probleem lijkt me.

Same here.
Ik woon in een deel van een vrijstaand huis. Verder was het niet bewoond. Het barstte altijd van de muizen. Maar sinds het andere deel van het huis ook verhuurd is, is het een heel stuk minder. Ik zie nog wel eens een muis, maar het is veel beter.

Voordat het andere deel van het huis verhuurd werd, is de huisbaas kennelijk met gif bezig geweest, want ik vond overal dode of stervende muizen in huis. Die stinken inderdaad ontiegelijk en je blijft nog heel lang 'verrassinkjes' vinden.