Zwangere kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Zwangere kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:06

Hee,
Ik heb een probleempje, mijn kat Grijsje is weer zwanger. Grijsje is een zwerfkat die we nu een paar maanden hebben. Toen ze pas bij ons kwam had ze een nestje, waarvan er een is overgebleven. Maar nu is ze dus weer harstikke zwanger. Haar buik is echt enorm! Ze leven bij mij in de garage, (waar het echt een ontzettende rotzooi is :)
Maar wat moeten we ermee? De kittens weggeven is de enige optie. Maarja doordat ze zo goed gevoed is blijft ze nestjes krijgen. En het probleem is dat ze nog een beetje schuw is (ze heeft 1jaar in het wild geleefd) en je kan haar niet oppakken. Dus hoe zou je zo'n kat kunnen stereliseren??? Ik wil haar echt voor geen goud wegdoen..

Hier een paar foto's:
Hier zie je de enorme buik niet zo goed maar toch :P
Afbeelding

Enorm grijsje :o
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CH87OW6H.jpg

Close up
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBLIH8YA.jpg

Haar zoontje Tijger kwam ook nog even kijken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKRKEQT7.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 25-03-09 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. overige in link geplaatst.

Diaz

Re: Zwangere kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:08

dierenbescherming achtige instanties zijn toch wel in staat een kat te vangen denk ik?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:09

In een mandje lokken en alsnog naar de DA denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:12

Garage dicht, handschoenen aan, en ff doorbijten. In een mandje en hoppekee naar de dierenarts. En als er toch stress in de tent is dan Tijger ook maar meteen hakkietakkie?

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:15

je kan ze ook voeren in het mandje zodat ze niet meer angstig zijn en dan het mandje dicht en meenemen naar de dierenarts..kwestie van geduld en volhouden, spreek uit ervaring, wij hebben hier ook 3 wilde katten, die nu inmiddels ook in huis leven en op schoot komen...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:32

tijd heb je er nu wel voor aangezien ze eerst nog moet bevallen :) Wees er wel snel bij hoor en informeer even bij de DA hoe het zit met de vruchtbaarheid na de bevalling. Grote kans dat ze snel na het bevallen alweer vruchtbaar is en dus eventueel weer gedekt kan worden.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:34

Bedankt voor de snelle reacties, ik denk als we dit nestje hebben gehad dat we idd echt even naar de DA moeten. Is jullie ervaring dat de kat dan wel na de operatie gewoon weer buiten kan blijven?? En ons nog steeds een beetje vertrouwd??
Tijger laten we niet castreren, hij 'zeikt' gelukkig alleen maar buiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:40

Wel jammer als 'ie z'n zusjes (of moeder ;) ) gaat dekken... Ziet er al uit als een grote kat. Misschien is 'ie wel de vader van dit nestje.
Na de operatie denk ik gewoon even een paar dagen in de garage houden tot ze voldoende hersteld is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:40

waarom tijger niet laten castreren? Je hebt juist de mogelijkheid, zo blijven er zwerfkatten nestjes krijgen! ;)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:42

@Sonja-Zusjes heeft hij niet, zijn helaas overreden, en er zijn een hele hoop katers in de buurt die ik zag dekken, en gelukkig niet Tijgertje op zijn moeder ;) Ik moet ze helemaal zelf financieren en zit nou ook niet bepaald in de slappe was, dus als iets niet hoeft, doe ik het niet. Maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn beestjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:46

Dan moet je 'm maar goed voorlichten en kattencondoompjes voor 'm kopen...

Dat je 'm niet hebt zien dekken wil niet zeggen dat 'ie 't niet gedaan heeft trouwens :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:12

Ik denk dat een sterillesatie voor de mama misschien juist wel een aanleiding is om haar wat meer vertrouwd met jullie te maken. Ze komen toch vaak wat ziekig en zielig terug van de DA, dan is het misschien wel een goede periode om ze aan te halen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:26

Ik heb het opgelost denk ik, ik heb met de DA afspraak gemaakt dat 6weken na het nestje ze wordt gesteriliseerd, als we haar niet gevangen krijgen moeten de DierenBescherming even komen. Maar ik denk dat het zo wel goed komt. (ik vind het voor een keer ook wel stiekem leuk dat ze kleintjes krijgt :P)

Maargoed dan is het probleem voorlopig opgelost :D

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:37

Nog een klein vraagje voor jullie, ik denk dat Grijsje binnen 1 of 2 weken gaat bevallen, moet ik dan een doos met dekens klaarzetten of zoekt ze zelf een plekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:56

Klaarzetten kan altijd, maar of ze erin wil is tot het laatste moment de grote vraag. Een poes krijgt haar kittens waar ze dat zelf wil. (dus hou de deur van je slaapkamer dicht want bedden liggen erg lekker := )

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:13

oké hij staat nu fijn klaar achter de konijnenkooi :P Maarja het is idd afwachten of ze daar ook gaat werpen :)
Gelukkig maar dat ze full-time in de garage leven haha anders heb je wel een probleem.. of een goor bed :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:36

Moet trouwens zeggen dat de mama poes heel erg lijkt om mijn kat (die helaas sinds 27 januari spoorloos is)
Afbeelding

Heb even geen betere foto. Maar ik moest echt heel erggoed kijken en krijg bijna hoop :D

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:40

Ik stuur je even PB ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:31

Alleen al de oren zijn heeel anders ;) (of zie ik het verkeerd?)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:35

Nee hoor, komt denk ik omdat dit een foto van erg dicht bij is. Heb hier ook geen andere foto.
Maar vooral de eerste foto vande kat is echt sprekend die van mij.

Maar omdat de TS helemaal in het zuiden van Limburg woont en ik helemaal tegen de waddenzee is het niet dezelfde idd, maar dat had ik zo ook al wel gezien, aan de tekeningen op het hoofd :j

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:42

het castreren van een kater is wel degelijk nodig niet alleen zodat ie geen nestje meer kan maken/krijgen maar ook om te voorkomen dat hij gaat vechten met andere katten en dus abcessen op loopt (kost je ook geld om dat op te laten knappen) of erger dat hij katten aids oploopt en dan ben je nog verder van huis (en katten aids gaat via vechtende katers en na castratie komt het bijna niet meer voor omdat ze dan eigenlijk niet veel meer vechten) het kan even goed dat ie de vader is van een van de kittens een kat heeft een spontane eisprong en kan dus na door verschillende katers gedekt te zijn verschillende vaders in 1 nest hebben. ik zou ze beide zo snel mogelijk laten helpen het is goed dat je een zwrf kat opneemd maar elke keer al die nestjes gaat niet erg helpen....... als het echt niet anders kan zijn er eventueel vallen waar je ze in kunt vangen (diervriendelijk natuurlijk met zon dichtvallende luikje)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:07

Het is inderdaad niet dezelfde. Maargoed nu ik Miesje zo zie lopen denk ik dat ze binnen 5 dagen haar nestje heeft :) Ik ben beniewd wie de vader is :o
Na 6 weken laat ik het vrouwtje helpen, mannetje laat ik ook misschien helpen. Maar klopt het trouwens zolang het vrouwtje de kittens zoogt dat ze dan niet krols wordt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:09

Om een volgend nestje te voorkomen, zou ik haar als de kittens groot genoeg zijn haar zo snel mogelijk laten steriliseren.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:16

Als er bij ons een kat gaat bevallen, zetten wij een paar dagen van te voren een doos in de woonkamer, waar ze in gaat bevallen. Daags voor de bevalling gaat ze mee naar de slaapkamer van mijn ouders, zodat er 's nachts iemand bij is als ze gaat bevallen. Overdag loopt ze gewoon in de woonkamer. Als je weet wanneer je kat gedekt is, weet je ook wanneer ze ongeveer gaat bevallen maar dat is in jouw geval dus niet zo. Volgens mij zijn er niet echt tekenen dat je ziet dat ze gaat bevallen.

Ik hoop dat de bevalling goed gaat en het steriliseren ook lukt.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:18

Ik heb ook net eendoos geplaatst, goed iedee. Ja ik denk dat ze toch binnen 5 dagen gaat bevallen, als ik haar zo zie lopen, haha die buik beweegt mee als ze loopt :(:)