Poes onrustig update 27-3 geopereerd aan tumor onder tong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes onrustig update 27-3 geopereerd aan tumor onder tong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:11

Weet even niet wat ik met dr aan moet, maar ik ken mijn kat niet meer terug.
Het is een 14 jarige pers, gesterriliseerd maar is heel lang na haar sterrilisatie nog krols gebleven.
Dit weekend is het begonnen, loperig, kijkerig, onrust en de hele tijd bleren.
Normaal zit ze alleen in de tuin en zet er geen voet buiten maar nu gaat ze aan de loop.
Zeet eet wel super goed, dat is opvallend.

Ik doe dr dus ook niet meer buiten, ik vertrouw die blik in dr ogen niet meer ze lijkt wel
een beetej de weg kwijt. Zou het toch weer iets van het voorjaar zijn, dus de lentekriebels in dr kop?

Nog meer gevallen bekend??? Ik maakte me al zorgen, maar hr meer gevallen hier in de straat van katten die aan het spoken zijn.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 29-03-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op aanvraag van TS.

cissy

Re: Poes verschrikkelijk onrustig, nog meer gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:17

inderdaad lentekriebels? ouderdom? dementie? kan van alles zijn, als je het niet vertrouwt gewoon binnen houden.
Hier doen ze het hele jaar door gek dus valt me nu niks speciaals op..... ;)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:55

Naar de dierenarts en bloedonderzoek laten doen.
Veel katten ontwikkelen een schildklieraandoening (hyperthyroïde) op oudere leeftijd. De symptomen die jij beschrijft kúnnen een aanwijzing zijn hiervoor.

http://www.sphynxen.info/Hyperthyroidie.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:14

Bedankt voor jullie reactie's. Ik kijk het even een paar dagen aan, ze ligt nu weer utigeteld in dr mandje
maar heeft een kwart van de avond weer heen en weer gelopen ondertussen klagelijk mauwend wat door merg en been gaat.

Ik heb even gekeken bij de schildklierproblemen, ze heeft dus geen diarree en braakt ook niet, ze eet goed. Ook drinkt zij niet meer dan normaal of gaat vaker naar de bak, maar begrijp dat deze kenmerken lang niet allemaal naar buiten komen.
Gelukkig ligt ze gods zijdank heerlijk te slapen in dr mandje aan de verwarming, gister kon ze dat ook niet eens.
Ik houdt jullei op de hoogte ik hoop dat het lente perikelen zijn!!

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:16

mijn dikke je weet wel kater laat me 3 dagen niet slapen.... ik ben benieuwd of iemand idd iets weet hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:21

Karen ik sprak vanmiddag iemand met 5 katers waarvan er drie ook enorm aan het spoken geslagen waren. Houd hem maar binnen als je het niet vertrouwd, er worden op dit moment weer erg veel katten vermist.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:17

ok ja hij blijft ook binnen, en heb hem een halsband omgedaan met kokertje in geval dat ie wegloopt. medisch is er niets aan de hand met hem ook. hoe komt het toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:22

Die van mij spookt ook, wel geholpen, maar hij heeft de lente in de bol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:32

Ik ben gister bij de DA geweest voor advies, en die raadde me Bach aan, dat geef ik nu. Het lijkt nu beter te gaan alleen vanmorgen om 7 uur een paar keer klagelijk lopen brullen. De nacht redelijk doorgekomen, vanmorgen waren ze met hun tweetjes aan de gang heb nog een oudere kat. Maar bij hem is het wel dementie.
Leuk hoor katten maar dit is wel heel erg vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:18

Het is dat jij erop tegen bent om katten buiten te laten lopen, anders zou ik zeggen: skup 'm de deur uit. Maar dat is voor jou niet een advies.
Trouwens zou ik een oude dementerende kat wel binnen houden..... :j

Maar wie weet, helpt Bach ook wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:21

Hoi Yamcha, ik dr op tegen ben om mijn katten buiten te laten lopen :? Ik vidn juist het tegenovergetselde, lekker naar buiten met die handel.
Ik krijg doodongelukkige katten die de hele boel bijelkaar schreeuwen als ik ze binnenhoud :D
Nee ik heb dr liever even binnen gehouden omdat ik die blik in dr ogen niet vertrouw, en ze sinds dit weekend ook echt aan de wandel ga (Ze zat altijd in de tuin kwam nooit verder) Ik heb dr gister tóch naar buiten gedaan hoor want ze brak de tent af en werd gestoord van dat gebrul.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:22

Ik ben er even stil van, mijn ouders hebben een pers van in middels 17 die precies hetzelfde gedrag vetoond. Alleen is hij een (gecastreerde) kater.

Klagelijk mauwen, van de kamer naar de keuken, van de keuken naar de bijkeuken, weer terug naar de kamer, keuken, bijkeuken en maar schreeuwen...

Wij gingen (gaan) er eigenlijk idd van uit dat dit de leeftijd is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:23

toevallig, zat gister bij DA en waren er ook 2 geholpen katers die aan het sproeien waren geslagen! Zij dachten aan blaasontsteking, maa dat zal het dus niet zijn bij jouw poes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:29

Chiqa schreef:
Hoi Yamcha, ik dr op tegen ben om mijn katten buiten te laten lopen :? Ik vidn juist het tegenovergetselde, lekker naar buiten met die handel.
Ik krijg doodongelukkige katten die de hele boel bijelkaar schreeuwen als ik ze binnenhoud :D
Nee ik heb dr liever even binnen gehouden omdat ik die blik in dr ogen niet vertrouw, en ze sinds dit weekend ook echt aan de wandel ga (Ze zat altijd in de tuin kwam nooit verder) Ik heb dr gister tóch naar buiten gedaan hoor want ze brak de tent af en werd gestoord van dat gebrul.

Jeetje zeg, heb ik dat altijd verkeerd begrepen dan? Wat stom van me......
Die van mij wordt ook doodongelukkig als ik hem binnenhoud, maar wat dat geschreeuw nu is? Ik begrijp er niets van......

DA kon niks vinden zeker?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:34

mijn kat, een oud beestje (weet niet hoe oud, is ooit komen aanlopen) miauwt ook elke ochtend heel erg hard en klagelijk..
of ze nou binnen of buiten is, dat maakt niet uit, en het lijkt ook doelloos.
ik denk dat de leeftijd opspeelt en ze de weg een beetje kwijtraakt de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:27

Yamcha kan gebeuren hoor niets doms aan :D Ik ben dr juist fel op tegen om katten binnen te houden, ik wil ze een gelukkig leven bieden en dat lukt niet als ze hun leven binnen moeten slijten. Ik heb daarom gister met alle gevaren van dien, haar ook naar buiten gedaan omdat ze de tent afbrak. Daarna is ze heel rustig gaan slapen gelukkig kwam ze wel terug. Want daar ben ik dan het bangst voor, een bandje met naam heeft geen zin ze is al gestressed als ik bij wijze van spreke een nieuwe broek heb gekocht.

Maar zo te horen meer problemen dus, bij oudere katten. Ik heb alleen een gesprek gehad bij de DA hoor,
we moesten het even aankijken.
Maar voor de mensen met een oudere kat en deze symptomen, advies was naar de DA te gaan want tegen dementie is een medicijn, althans tegen het proces en het mauwen. Als je hier te lang mee wacht zal dit helaas niet werken.

Nu ligt ze weer heel rustig te slapen, en oogt rustig. Ik kijk het een weekje aan als ze dan nog niet in orde is laat ik dr bloed controleren.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:40

Mijn katten (gesteriliseerd en gecastreerd) zijn de laatste dagen ook ongelofelijk aan het spoken. Veel rennen, elkaar uitdagen enzovoort, terwijl ze normaal eigenlijk alleen maar slapen. Misschien toch lentekriebels?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:47

Katten hier doen ook behoorlijk gek. Liggen normaal rustig binnen maar als je nu de voordeur 1 seconde open hebt schieten ze naar buiten en zijn ze de hele nacht weg.
1 van de drie jammert ook meer dan anders en ze zijn lekker met elkaar aan het stoeien.

Van mijn katten weet ik in ieder geval zeker dat het lentekriebels zijn, want dit doen ze ieder jaar :Y)

Maar bij jou TS weet ik het zo niet, als je vind dat je kat echt zo erg is veranderd is er misschien toch meer aan de hand. Misschien iets in de hersenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:36

Even een updatje, ze is weer rustig!! Ze vliegt de tuin niet meer uit en heb dr ook niet meer horen mauwen. (Dat klagelijke mauwen wat door merg en been gaat) Nu zit ze ook lekker rustig voor het raam te kijkenm.
Ik denk toch dat de Bach zijn werk aan het doen is!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:57

Zou best kunnen hoor :)

Soms kan het heel wijs zijn het even aan te kijken, ik ga daarin ook vaak op mijn gevoel af, soms besluit ik om tóch even te gaan naar DA, maar de meeste dingen herken ik wel, ken mijn huismiddeltje (is de hond aan de dunne, ga ik niet naar DA, maar zorg ik dat hij veel vers water heeft, en mag hij een dag vasten en alleen karnemelk, en de dag erna krijgt hij kip en rijst, nog altijd een probaat middel).

Wat betreft katten naar buiten ben ik het met je eens (overigens check ik af en toe of de buren ook last van hem hebben, maar ze hebben alleen lol van hem, hij vangt alle muizen), die van mij gaat dood van ellende als ik hem binnen moet houden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:44

Aanhoudend miauwen bij katten die wat oude zijn (12 en ouder) kan ook duiden op dementie trouwens.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:46

Heb je gekeken of één van je buren toevallig een 'Tuinwachter' of 'Catstop' heeft geïnstalleerd? Dat had een buurvrouw van mij gedaan en de kat van de onderbuurvrouw werd knetter van het gepiep, evenals mijn blinde hond. Zodra het ding weer uit was keerde de rust terug.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:48

Gelukkig dat ze weer rustig is. Onze kat had dit vorig jaar ook en bleek dus dementie. Ook gaan ze harder mauwen als ze doof zijn om zichzelf te kunnen horen. Onze kat bleek dus dement, doof en blind te zijn. Ook viel hij steeds om en op een gegeven moment van de trap.
Mijn ouders hebben hem toen helaas op 15 jarige leeftijd in moeten laten slapen.

Hij kwam altijd buiten en was een echte vechtersbaas, de schrik van de buurt. Was verschrikkelijk om hem ineens zo te zien.
Laatst bijgewerkt door Lous op 26-03-09 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:49

soms kan het wel eens voorkomen dat niet alles is verwijders bij de sterilisatie en er dus nog een deeltje van de eierstokken aanwezig is die nu lekker hormonen aant produceren zijn heel vervelend maar het kan voorkomen.......

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:26

ik ben gaan spelen met mijn kat, dus rennen door het huis van mn pa heen, aan de lijn naar buiten(hij vind buiten niet leuk, echt niet) maar dat was niet zo een succes, balletjes rollen, propjes, en na 2 uur was bor moe. heb eindelijk 1 nacht kunnen slapen. ook een half uur knuffeltherapie wilde helpen en ik heb het voer veranderd naar light fysio antie blaasgruis spul. dat laatste werd me in dank afgenomen, want deze hebben een goede afname, maar hij word niet zo vervelend ervan.