Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Naar de rechtsbijstand gaan. De contract is officieel door gegevens en handtekeningen van beiden en daar kan ze dan niet onderuit komen. De rechtsbijstand zal je dan een advocaat toewijzen en die zal dan verder met je in deze zaak gaan.
Klijntjuh schreef:Als ik dit zo lees zijn de omstandigheden dan toch niet zo zwaar dat je eigenlijk de pup niet zou kunnen nemen ? Dus je wilt de pup enekel nemen omdat je anders die 100euro niet zou terugkrijgen van de verkoper ? Vind dit wel een beetje raar... Of begrijp ik dit nou helemaal verkeerd ?Less schreef:Als ik het goed begrijp wilde je eerst een pup, toen niet meer wegens omstandigheden en daarna toch weer wel?
Eigenlijk nogsteeds wegens omstandigheden niet, maar als ik mijn aanbetaling niet terug krijg dan wel.. maar ik krijg de pup dus ook niet!
knooopje schreef:ik vind het ook niet raar dat als je zegt ,dat je de pup wel neemt ,ze je de pup niet meer wilt doen...ook dat snap ik want je geeft aan dat je er niet echt op zit te wachten.
en snap dat ze je daarom de pup niet meer wilt doen.
Klijntjuh schreef:als deze zin daadwerkelijk in jouw contract staat kun je er dus onderuit en heb je recht op je 100,-. Al snap ik niet dat je ondertussen een herplaatser hebt genomen terwijl je weet dat je een pup hebt gereserveerd. Die herplaatser had misschien ook ergens anders geplaatst kunnen worden, maar goed wij weten de reden van herplaatsen niet.Mocht het niet klikken met de pup, of wegens een andere duidelijk besproken reden (van zowel koper of verkopers kant) de koop niet door gaan, dan zal *mijn naam* het bedrag van €100,- terug ontvangen op rekening: *rekeninggegevens*
knooopje schreef:volgens mij sta je wel in je recht,maar ik snap wel een klein beetje waarom ze je geld niet terug wilt doen,ik denk dat ze het zo ziet,jij reserveert een pup en betaald,in het contract staat dat je het geld terug kunt krijgen als het met de pup niet klikt,of b.v een andere reden,als de pup iets mankeert.
dan bel je op dat je de pup niet neemt omdat je een ander hondje hebt gekregen....en dan wil je je geld terug,zei zal wel denken ja hallo zo werkt dat niet,eerst reserveer je deze pup en neemt in de tussentijd een andere hond?
ik vind het ook niet raar dat als je zegt ,dat je de pup wel neemt ,ze je de pup niet meer wilt doen...ook dat snap ik want je geeft aan dat je er niet echt op zit te wachten.
en snap dat ze je daarom de pup niet meer wilt doen.
maar waarom ze dan die 100 niet terug stort?
cissy schreef:Klijntjuh schreef:als deze zin daadwerkelijk in jouw contract staat kun je er dus onderuit en heb je recht op je 100,-. Al snap ik niet dat je ondertussen een herplaatser hebt genomen terwijl je weet dat je een pup hebt gereserveerd. Die herplaatser had misschien ook ergens anders geplaatst kunnen worden, maar goed wij weten de reden van herplaatsen niet.Mocht het niet klikken met de pup, of wegens een andere duidelijk besproken reden (van zowel koper of verkopers kant) de koop niet door gaan, dan zal *mijn naam* het bedrag van €100,- terug ontvangen op rekening: *rekeninggegevens*