Hond kan niet tegen ontwormen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond kan niet tegen ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:33

Mijn hond kan niet tegen ontwormmiddelen. Hij braakt alles na een paar minuten weer uit. Hij slikt alles wel keurig door, maar braakt alles na enkele minuten weer uit. Ik heb de pasta's en tabletten geprobeerd. Mijn voormalig dierenarts wist geen alternatief. Heeft iemand hier hetzelfde probleem of weet iemand een alternatief?

Mar77

Re: Hond kan niet tegen ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:34

Geef hem eerst een beetje eten en daarna de pillen. Dan liggen ze wat minder zwaar op de maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:34

Heb ik ook al geprobeerd, dan komt het eten er ook mee uit.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:36

Ik heb voor mijn katten druppels gekregen die je net als vlooiendruppels in de nek moet druppelen. Mijn katten eten namelijk met geen mogelijkheid wormmiddel.

Mijn honden hebben trouwens ook eens de hele nacht gekotst nadat ik ze wormtabletten had gegeven. Ik heb later een ander (duurder ook) merk geprobeerd en dat leverde geen problemen op.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:36

Onze Am. bul. kon er ook niet tegen tot ik iets probeerde van de dierenarts. En dat bleef er inzitten. Alleen hoe het heet ben ik kwijt.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:37

Dat lijkt me lastig. Heb je ook al eens geprobeerd om het te verpulveren en dan in nat voer te doen?
Of zou het mogelijk zijn om het verspreid over de dag in kleine hoeveelheden te geven zodat niet alles tegelijk opgenomen word? Een hele lichte ontwormingskuur?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:38

Wat voor middel heb je gebruikt dan?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:40

Wat voor middel heb je gebruikt?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:47

Ben ook benieuwd naar het middel :).
Je kan idd druppels gebruiken (Stronghold) maar dan mis je wel de lintwormen... Maar beter dan niks natuurlijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:50

heb je vectocyt druppels al geprobeerd?

ohw he niet goed gelezen,ging om ontwormen.
sorry :o

vectocyt is volgens mij alleen tegen vlooien

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:55

Ik wel eens gehoord (van de man op de markt, die met het honden voer etc.) dat als je je hond 2 keer per week een haring geeft, dit ook tegen wormen werkt. Of dit waar is weet ik niet, ze vinden het iig wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:56

Ik heb alle verkrijgbare pillen en pasta's in de dierenwinkel geprobeerd en ook de duurdere van de dierenarts. Wel allemaal orale middelen. Verpulveren, in vloeistof oplossen en door het eten doen, het baat allemaal niet.
Stronghold kan ook voor de volledige ontworming van een hond? Ik gebruik stronghold voor al mijn dieren, maar tegen vlooien en teken en bij mijn konijnen tegen mijt. Maar is dit ook een vol spectrum ontwormmiddel?
Ik heb oa exil geprobeerd, nog veel meer, maar dat is onverrichter zake de prullenbak in gegaan, ik weet ook alle namen niet meer. Doosjes zeggen me meer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:59

Volgens mij is Advocate ook erg goed, dat heb ik voor de mijne moeten gebruiken toen ze waarschijnlijk longworm hadden, zou je even moeten vragen of het ook voor andere wormen is.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:00

Stronghold is ook een goede ontwormer hoor, werkt inderdaad alleen niet tegen lintwormen, dan heb je echt een middel nodig waar prazinquatel in zit, zoals bv. drontal (wel tabletten dus), de meest voorkomende wormen zijn de spoelwormen en daar werkt stronghold prima tegen.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:04

Mansonil is ook een goede ontwormer :j. Heb je pillen & pasta van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:05

Pfew, ik heb een boxer die altijd van alles loopt te vreten, vooral schapenstront en koeienmest. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar ontkomen kan ik er niet aan. vers vlees krijgt hij om die reden ook niet, zelfs rodi hamburgers kook ik van te voren.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:32

Juist als je je hond vers vlees voert worden de maagsappen anders en de darmen sterker. De kans op wormen wordt daarmee kleiner.
Het heeft zowiezo geen zin om preventief te ontwormen. Ontwormen heeft alleen zin als er daadwerkelijk wormen zijn.
Je kan bij de dierenarts ook de ontlasting op wormen laten testen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:56

Mansonil, Exil enz. zijn ontwomingsmiddelen uit de dierenwinkel die al snel voor braken zorgen. Ook werken ze nagenoeg niks. Ken vele honden die fikse wormbesmettingen hadden na langdurig gebruik met merken die in dierenwinkels worden gebruikt.

Stronghold en Advocate kan een optie zijn maar is niet werkzaam tegen lintwormen. Wat wel heel belangrijk is. We hebben hier in Duitsland wel een inj. vloistof tegen lintwormen. Weet niet of dit er in NL ook is.

Heb je Drontal Flavour al is geprobeerd? Mijn hond kan ook geen wormkuren verdragen maar deze is geen probleem. Ik geef deze voor het slapen gaan en dan eerst wat eten.

Ontlasting onderzoeken heeft geen zin (alleen een bloedonderzoek) daar wormeieren niet altijd worden uitgescheiden en lintwormeieren al helemaal niet terug te vinden zijn in de ontlasting. Ook heeft elke hond altijd wormen en als je niet met regelmaat wat er tegen doet dan vermeerderen ze zich behoorlijk snel.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:04

Misschien ga ik nu tegen iedereen in, maar waarom ontworm je?

Omdat het moet volgens de richtlijnen of omdat je hond echt wormen heeft?

Je kan namelijk eerst een ontlasting onderzoek laten doen voor uit mijn hoofd gezegd 12 euro en dan hoor je of je uberhaupt moet ontwormen.

Daarnaast is het puur vergif wat je een dier geeft, maar in een lage dosis zodat hij er weinig last van heeft.

Ik weet niet wat voor ras je hebt, maar bij collie en herder achtigen is het bekend dat zijn overgevoelig kunnen reageren op medicijnen, waaronder ontwormings middelen.

Ik weet ook dat er een natuurlijk ontworm middel bestaan, niet heel goedkoop, maar dat is het regulier ook niet. Deze veranderd de ph waarde in het spijsverteringsstelsel zodat de wormen dood gaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:02

_Do_ schreef:

Je kan namelijk eerst een ontlasting onderzoek laten doen voor uit mijn hoofd gezegd 12 euro en dan hoor je of je uberhaupt moet ontwormen.

Daarnaast is het puur vergif wat je een dier geeft, maar in een lage dosis zodat hij er weinig last van heeft.

Ik weet niet wat voor ras je hebt, maar bij collie en herder achtigen is het bekend dat zijn overgevoelig kunnen reageren op medicijnen, waaronder ontwormings middelen.

Voor de TS misschien nog een tip. Bij de dierenarts kan je Bariumsulfaat kopen (wordt gebruikt als Röntgenkontrast middel) en dit zou je een uur of twee voor de wormkuur kunnen geven. Dit legt een natuurlijk beschermlaagje op maag en darmen waardoor de hond ook minder snel kan gaan overgeven.

Ik weet ook dat er een natuurlijk ontworm middel bestaan, niet heel goedkoop, maar dat is het regulier ook niet. Deze veranderd de ph waarde in het spijsverteringsstelsel zodat de wormen dood gaan.

Zoals ik boven je al schreef. Heeft ELKE hond ALTIJD wormen en als je niet met regelmaat ontwormt vermeerderen ze zich snel. Ook neemt een hond wormeieren op die bijvoorbeeld aan de poten blijven plekken en hij thuis bij het schoonlikken bijvoorbeeld opneemt. Dus een hond zonder wormen bestaat niet.
Een ontlastingsonderzoek heeft weinig zin. Daar een dier maar op bepaalde tijden van de cyclus wormeneieren uitscheidt met de ontlasting. Zo kan een hond negatief lijken maar juist een fikse wormbesmetting hebben. Alleen een bloedonderzoek geeft je zekerheid over een teveel aan wormen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:08

_Do_ schreef:

Je informatie is niet helemaal correct... Zoals boven mij staat heeft een hond vrijwel altijd wormen. Vergelijk ze aub niet met een paard wat dat betreft! Komt nog bij dat een deel van wat ze uitscheiden ook schadelijk voor mensen kan zijn dus preventie is dan een stuk belangrijker.

Collie achtigen kunnen niet tegen ivermectine. En goh, laat dat dus ook NIET in wormenkuren voor hond/kat zitten. Het braken heeft hier niks mee te maken.

Welk natuurlijk middel je bedoeld weet ik ook niet meer maar dit is misschien wel een goede optie!! Als je echt alles al geprobeerd hebt zou ik het verder ook niet weten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:50

Wilawander schreef:
Ontlasting onderzoeken heeft geen zin (alleen een bloedonderzoek) daar wormeieren niet altijd worden uitgescheiden en lintwormeieren al helemaal niet terug te vinden zijn in de ontlasting. Ook heeft elke hond altijd wormen en als je niet met regelmaat wat er tegen doet dan vermeerderen ze zich behoorlijk snel.

Dit is dus niet helemaal correct.
De lintworm segmenteerd, en hiervan zijn dus segmenten in de ontlasting te vinden.
Slechts 10% van de honden in nederland heeft last van wormen.

http://www.wormbestrijding.nl/

Je kan dus wel degelijk de ontlasting op wormen controlleren. Bij bloedonderzoek komt vooral naar buiten of de hond hartworm heeft. Dit komt nagenoeg (nog) niet voor in Nederland.

Natuurlijk beweren de dierenartsen anders, evenals de fabrikanten van al die ontwormingsmiddelen. Zij " verdienen" hier immers aan.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:53

volgens mij kan je hond middels injectie ook wel ontwormd worden.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:03

Laika schreef:
Wilawander schreef:

Dit is dus niet helemaal correct.
De lintworm segmenteerd, en hiervan zijn dus segmenten in de ontlasting te vinden.
Slechts 10% van de honden in nederland heeft last van wormen.

http://www.wormbestrijding.nl/

Je kan dus wel degelijk de ontlasting op wormen controlleren. Bij bloedonderzoek komt vooral naar buiten of de hond hartworm heeft. Dit komt nagenoeg (nog) niet voor in Nederland.

Natuurlijk beweren de dierenartsen anders, evenals de fabrikanten van al die ontwormingsmiddelen. Zij " verdienen" hier immers aan.

Ik ga af op ervaringen opgedaan bij een dierenarts dan op de fabrikanten. Heb vaak genoeg negatieve ontlastingsonderzoeken meegemaakt bij zowel paarden als honden, terwijl ze toch een fikse besmetting hadden en daarvan ook zeer ziek waren. Waaronder één van mijn eigen honden die ik vol met wormen heb gekregen en daar nu na 4 jaar nog de ellende ervan heeft.

Segmenten van lintwormen zijn maar zeer zelden te vinden in de ontlasting. 10% van de honden een wormbesmetting, dat is al iets wat niet kan daar elke hond al wormen heeft, dus dan komt de rest ook al niet bepaald geloofwaardig over. Dan kom je met logisch nadenken verder. Daarnaast hebben wij in de praktijk de ervaring dat 8 van de 10 bloedonderzoeken die gedaan worden om andere redenen, er dan ook een wormbesmetting uitkomt die op zeer korte termijn behandeld moet worden om verdere schade te voorkomen. Is best schrikbarend.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:19

Sja, mensen verschillen. Ik vertrouw in dit soort zaken niet blindelings op dierenartsen. Vaak hebben die toch ook een redelijke commerciele instelling. Ook dierenartsen zijn mensen die fouten kunnen maken ;)
Ik heb liever niet teveel onnodige zooi in mijn dieren. :n