In december ben ik op vakantie geweest en zijn ze bij mijn ouders geweest. De kat heeft daar alleen maar onder het bed/de kast gezeten uit angst. Toen ze eenmaal weer thuis was heeft het vrij lang geduurd voor ze weer zichzelf was, ze week niet meer van mijn zijde en bleef maar miauwen. Heel zielig. Haar wil ik dus echt niet weer ergens anders onderbrengen.
Met de ratten is het op zich wel goed gegaan maar ze hebben steeds in hun kooi gezeten terwijl ze gewend zijn elke dag los te lopen. Overleven ze wel maar leuk is anders.
Het liefst wil ik dat er iemand een week in mijn huis komt om op mijn dieren te passen. Ik voel niet veel voor iemand die 1 of 2 keer per dag komt; als het warm is moet het huis koel gehouden worden en als er een dier ziek is moet dat snel opgemerkt kunnen worden.
Nu is het zo dat vrienden/familie hier echt geen week gaan zitten, die hebben zelf een leven/dieren. Dan zou het dus een 'vreemde' moeten worden en dat vind ik echt geen prettig idee. Iemand kan zoveel beloven, als achteraf blijkt dat er niet voor mijn dieren gezorgd is zou ik mezelf nooit vergeven. Daarnaast zijn er niet zoveel mensen die voor ratten willen/kunnen zorgen. Er zitten twee oudjes bij die waarschijnlijk medicijnen moeten krijgen en ook bij de anderen moet ziekte/pijn snel opgemerkt kunnen worden.
Al met al breek ik mijn hoofd hier over. Doe ik nou zo moeilijk, of herkennen jullie wat van mijn zorgen? Tips en oplossingen zijn welkom.