jesito schreef:Ik wil eigenlijk het liefst wachten met naar buiten laten tot hij gecastreerd en gechipt is, ik wil geen nestje in de hand werken en gechipt staat voor zich waarom ik dat wil.
Ook na de castratie wil ik hem nog liever even binnen houden zodat de wond eerst een beetje kan genezen, ik heb geen idee hoe snel dat bij een kat gaat.
Als ze eenmaal gewent zijn om buiten te gaan lukt dat ook niet meer.
Ik ga straks eens even bellen wat mijn da ervan vind.
Nog even een vraag: ik ben overdag soms werken en als de kat dan buiten is en ik zit de hee dag op mijn werk hoe doe je dat dan.
We willen liever geen kattenluikje in de deur ook omdat dan dadelijk misschien vanalles binnen zit.
Nou hadden we bedacht om in de garagedeur een luikje te maken in de deur en daar een slaapplek en zijn voer en water neer te zetten.
Zodat hij met vies weer in ieder geval droog en uit de wind kan zitten als wij niet thuis zijn.
Graag jullie ervaringen.
Bij mijn ouders gaat 1 van de katten ook de hele dag naar buiten, die gaat 's ochtends weg en dan komt ze af en toe even kijken of er iemand thuis is, is er niemand dan gaat ze weer.
Ze is 1x ontsnapt in de zomervakantie, toen iemand anders voor de katten zorgde. Ze heeft toen 3 weken buiten rondgelopen. Wij komen midden in de nacht terug, en die kat komt aanlopen.
Ze heeft waarschijnlijk gewoon geleefd op vogels, padden, muisjes etc. Katten zijn heel zelfstandige dieren, ze zeggen niet voor niets een kat heeft personeel 
En je kat zal aan het eind van de dag wel weer naar huis komen om te eten.
Over het nu naar buiten laten: Je kunt hem wel nu naar buiten laten, maar je hebt wel kans dat hij dan gaat zwerven achter leuke vrouwtjes aan en dat hij uiteindelijk de weg naar huis niet meer weet. Ik zou hem nog even binnen houden tot hij gecastreerd is, of lekker met een tuigje wandelen.