en nu wil ze niet naar buiten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

en nu wil ze niet naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:14

tsja zoals veel weten is rambo schuw, maar nu wil ze sinds een paar weken niet naar buiten.
de bak staat niet de hele dag binnen(i.v.m stank), dus moet ze de hele dag haar poep en plas inhouden.
heb haar net een kwartier naar buiten gedaan maar ze dook helemaal inelkaar en wou snel weer naar binnen, terwijl ik verder niks deed en bij haar was.

als de deur lang openstaat dan ruikt ze even de buitenlucht, en vlucht ze snel het huis weer in.
hoe kan ik deze dame buiten krijgen?
op een positieve manier waar ze niet doodsbang van wordt?

alvast bedankt , [naam] :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:17

Ik neem aan dat je over een kat/poes hebt? Kan ik uit je verhaal niet opmaken namelijk. Maar waarom staat de bak buiten? Als je die regelmatig schoonmaakt hoef je geen stankoverlast te hebben lijkt mij.

Frances

Re: en nu wil ze niet naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:27

Ik zou misschien eens andere kattenbakkorrels proberen ofzo... als het gaat stinken is dat niet echt goed... of een kattenbak met deksel erop zeg maar.. Of de kattenbak in de gang of iets dergelijks zetten waar je hem niet zo erg ruikt?

En voor het probleem van niet naar buiten willen... tja ik denk toch echt dat je kat dat zelf moet willen. Niet pushen dat de kat naar buiten moet ofzo.. gewoon af en toe de deur openzetten, wat je nu ook doet? Is ze een keer ergens van geschrokken buiten ofzo? Misschien eens buiten gaan zitten met een stoeltje zodat de kat zich veiliger voelt. Ik vindt het wel een moeilijke, zou het verder ook niet echt weten..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:28

In haar profiel kun je zien dat het een kat is btw :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:29

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:46

Er zijn zat mensen met 8 katten die niet eens buitenkomen zonder stank hoor, maar dat red je echt niet met 1 bak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:47

we kunnen moeilijk 2 neerzetten voor 1 is al weinig ruimte.
maarja kan hem altijd neerzetten dat is 1 probleem maar ze moet echt eens naar buiten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:49

Je kan d'r niet dwingen. Gewoon de deur open laten staan, zeker nu het mooie weer eraan komt. De andere katten mogen wel naar buiten? Misschien als ze die buiten ziet en naar binnen/buiten ziet gaan, gaat zij over een tijdje ook wel. Ik denk dat je heel veel geduld moet hebben.

En dat je geen ruimte hebt voor meer kattenbakken.....Ik vind 1 kattenbak voor 8 katten echt veels te weinig. Je kan vast wel verspreid over het huis meerder bakken plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:51

ja de anderen gaan zonder moeite eruit, de deur altijd open laten staan kan binnekort wel maar nu nog niet.

nog meer geduld net zoals het begin.

wij kunnen moeilijk een kattenbak in de woonkamer neergooien deze staat al onder het gasstel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Zo groot is een 2e kattenbak toch niet? Ik vindt 8 katten met 1 kattenbak ook wel erg weinig hoor.. Ik zou er eerder 3 neerzetten.. Maar kan je dan niet 1 kattenbak buiten en 1 binnen zetten?

Frances

En dan idd van de zomer de deur langer openzetten..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:52

Tja, wat betreft katten is geduld het toverwoord ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:55

Wij hebben zelf 5 katten en een kattenbak (nja gewone bak egenlijk) van 1 bij 1. Elke dag wat poepies eruit scheppen en soms wat wierook en klaar. Stinkt echt niet! Ik zou idd. gewoon de deur open laten en in de zomer gewoon veel buiten zitten etc. ze zal van zelf wel wennen, en anders is het gewoon een binnenkat..ook niet erg.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:56

gewoon een kwestie van iedere dag of miss wel twee keer per dag de bak schoon.
heb je geen zolder waar je een tweede bak kwijt kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:58

de katten mogen niet boven komen :j
muisje doet haar behoefte wel buiten op de lege bak :=

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:00

Zelf heb ik maar 1 kat, maar kennissen van ons hebben kattenfokkerij, maar hebben voor elke kat aparte bak.
Dit omdat ze echt niet op elkaars bak gaan.
Ik vind dit toch erg zielig voor rambo, en als het mijn kat was er serieus over na gaan denken of dit nog wel eerlijk was tegenover de kat.
En zeker weten meerdere kattebakken neerzetten. En dat je daar geen ruimte voor hebt, dan moet je dat er maar voor maken. Het zijn jou huisdieren daar moet je goed voor zorgen. En kun je echt niet meer kattebakken neerzetten is het misschien tijd om van wat katten afscheid te nemen (hoe erg dat ook is) want dit kan zo echt niet, met 8 katten op 1 bak.

En verder, tja geduld is idd het toverwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:02

maar lang niet allemaal gebruiken ze hem, de katers al niet.
zitten er hooguit 4 a 5 poesjes op.

geduld , nog meer geduld heb al zoveel berijkt met haar.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:04

4-5 poesjes lijkt mij nog teveel voor 1 kattebak. Dan heb je er in mijn ogen minstens 2 nodig. Het liefst gewoon voor elke kat 1 bak.

En je geeft het zelf al aan, geduld daar heb je in het verleden ook veel met haar mee bereikt, dus waarom nou niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:07

2 wat veel voor 4 :o

ja heb super veel bereikt maar dit is anders vindt ik.
heb het altijd binnen gedaan buiten is zo anders.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:10

2 is niet veel voor 4, 1 is gewoon te weinig voor 4, maar ik denk dat je dat niet gaat begrijpen, of wilt veranderen.

tja en binnen is idd anders dan buiten, ging ze eerder wel naar buiten? is er iets gebeurd waardoor ze de schrik in de benen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:13

ja ze was echt een buitenkat, ik weet niet er lopen hier wel veel katers rond.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:17

Wist je dat je per kat minimaal een ruimte moet hebben in huis?
Dus 6 katten = 6 vertrekken.
En ook minimaal 1 op 2 kattenbakken, dus met 8 katten zou je toch wel 4 bakken mogen hebben.
Ik heb 9 katten, 6 daarvan wonen in huis, 3 ervan wonen in een ren in de tuin.
Binnen heb ik 5 bakken staan, op elke verdieping van het huis 2 en op zolder dus 1

Ik gebruik catsan kattenkorrels, absorberen erg goed, ook de geurtjes.

Je kunt een kat niet dwingen buiten te lopen, wees blij dat deze kat zich binnen vermaakt, buiten loert een hoop gevaar ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:26

Maar als je dan perse niet aan meerdere kattenbakken wil... kun je dan niet de kattebak een aantal keer per dag een uurtje binnenzetten? Dan hoeft je kat tenminste niet zijn blaas op te houden tot het zomer wordt en hij misschien weer naar buiten wil..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:33

In het asiel waar ik stage loop staat er per kat 1 bak en voederbak + 1 extra in totaal. Dus 4 katten dan 5 bakken. Katers kunnen zelfs onzindelijk worden en gaan sproeien in huis omdat ze niet op een gebruikte bak willen of gewoon er lekker naast poepen.

Verder schijnen er ook katten te zijn (zelfs met boerengenen) die niet naar buiten durfen. Dit verander je niet. Ik zou het zelfs fijn gevonden hebben als ik mijn kat binnen had kunnen houden. Nu loopt ze een stuk meer gevaar.

Mijn kattenbak staat wel in de woonkamer. Vind ik de keuken niet zo fris en ruik niets hoor alleen als ze net geweest is. Maar ja gewoon goed schoonhouden en idd Catsan nemen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:37

Als je geen ruimte hebt voor 2 bakken vraag ik me af of je wel ruimte hebt voor 8 katten?

Edit: ik heb 2 katten, 2 bakken, en 6 kamers...