een tijd geleden heb ik mijn oude baardagamen (reptielen) weer terug kunnen kopen.. dus wij op zoek naar een terrariumwinkel in de buurt voor de inrichting van mijn terra
kwamen we in een winkel terrecht die dus van iemand bleek te zijn die mijn vriend kent.. heel handig dus.. want we kregen korting

er zaten daar veel zoogdieren en reptielen die uit het wild kwamen.. volgens hem legale wildvang
na een paar keer daat te zijn geweest voor krekels en sprinkhanen en andere benodigdheden begon het gedonder..
op 21 januari .. ik had iets gekocht wat 33 euro nog iets was.. bonnetje gekregen maar geen pin bon
vond het al zo raar, want ik deed mijn pasje door het apparaat, toetste mijn pincode in, en daarna nam hij dat apparaat over en tikte het een bedrag in en HIJ drukte op de OK knop..

de dag erna keek ik toevallig op mijn internet bankieren en zag dat er 133 afgeschreven was

die 'vriend' gelijk opgebeld en die zou er achter aan gaan.. anderhalve week later zei hij dat het terug gestort zou worden.. weer anderhalve week later nog niks op mijn rekening.. na veel gebel, zou het dan geregeld worden.. maar constant NIKS op mijn rekening terug gestort

paar weken geleden zei hij dat we het dan maar contant op moesten halen.. we moesten toch nieuw terrarium zand hebben dus we zijn er gelijk naar toe gegaan..
toen we daar kwamen zei hij dat hij naar de bank had gebeld en dat het er na 5 uur diezelfde dag nog op moest staan..
en wat denk je...?? niks natuurlijk!
al met al hele vreemde gang van zaken en ik vertrouwde het al helemaal niet meer..
vorige week afspraak gemaakt dat hij het geld langs zou brengen.. hele avond thuis geweest en niemand die kwam..
afgelopen week ook.. dinsdag zou die het komen brengen.. niemand gezien.. elke keer als we hem belden nam hij niet op..
woensdag weer afspraak.. weer niemand en weer niemand die opnam
gister zou hij ook komen.. erewoord: zei die tegen mijn vriend..
rond een uurtje of half 10 gebeld waar die bleef.. 'ja over een half uur ben ik bij je, ik moest ff 2 syberische tijger welpen afhalen van schiphol'
hele avond niet gezien..
nu heeft mijn vriend, die gek, mij die 100 euro gegeven van zijn eigen geld zodat die 'vriend' het geld dan aan hem kon geven.. maar volgens mijn vriend kan die lekker stikken in die 100 euro

voor mijn vriend is het zaakje nu afgedaan.. hij heeft geen zin om zich er druk over te maken.. 'dat ie maar gelukkig is van die 100 euro' zei die

maar in de periode dat we er nog kwamen, vertelde die gozer dat hij aan allerlei dieren kon komen.. als ik bij wijze van spreken een olifant wou hebben, zorgde hij daarvoor EN voor een vergunning
nu had hij vaak vreemde diersoorten in zijn winkel zitten.. zoals vliegende honden (vleermuizen.. die dracula dingen) genet katten, een amadillo (gordeldier)
hij zegt dat hij een lynx thuis heeft lopen..
en ik vond het al een beetje vreemd.. legale wildvang..
maar ik ben bang, juist ook door het verhaal hierboven over dat geld, dat het helemaal niet zo legaal is als hij zegt..
wat kan ik het beste doen.. politie.. greenpeace..??