Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:22

Sinds een aantal maanden hebben we echt een groot probleem. We hebben een yorkshire reu en een golden retriever teef. De reu is 6 en de teef 10. Omdat wij overdag werken zitten ze in de keuken. Dit is een ruimte van ongeveer 3,5X5,5. Ze hebben hier hun natje/droogje en hun mand. Eigenlijk is dit altijd goed gegaan tot een paar maanden geleden. De reu begon ineens tegen van alles aan te plassen. De tafelpoten, de stoelen, maar ook b.v de prullenbak en zelfs de kattenbak. Na een poosje begon ineens de golden ook te plassen (niet ergens tegenaan natuurlijk, maar gewoon op de grond). Ongeveer elke dag konden we plasjes rapen en dweilen. Op een gegeven moment werd het steeds erger, zo erg dat de golden ook nu ineens in de keuken poept. Ook van de yorkshire heb ik al een aantal keer drollen moeten rapen. Tussendoor hebben we geprobeerd om de honden overdag in een bench te doen. Ieder een eigen bench. Maar na 1 nacht heeft de golden retriever de bench gesloopt (hele gaten in de ijzeren tralies gebeten, zelfs de dierenwinkel sloeg steil achterover). De golden kan absoluut niet tegen opgesloten zitten. Nu inmiddels loopt het echt de spuigaten uit. Gisteravond heb ik een uur lopen dweilen en we hebben onze eettafel moeten weggooien omdat de plas erin getrokken is.
Al een aantal weken hebben we de nieuwe vloer boven liggen, maar dat is een houten vloer en die durf ik echt niet te leggen nu! We hebben momenteel ook geen eettafel meer staan, alleen een kastje en de hondenspullen. Maar dat weerhoud ze niet want vanmorgen had de york tegen de gordijnen geplast (we hebben gordijnen die tot de grond hangen ivm openslaande deuren). Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Het opruimen is nog tot daar aan toe, maar de plas trekt overal in en ik wil gewoon dat dit ophoud.

Wie heeft er ervaring met dit probleem en wie kan mij de gouden tip geven?

Caesar

Re: Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:26

Doen ze het niet in de bench? En als je de York in de bench doet en je golden los?

Ik denk eerder aan een aandachtstoornis. Doen ze het ook als je thuis bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:28

Ik begrijp niet helemaal uit je verhaal hoeveel uur ze precies alleen zijn. Hoe vaak worden ze uitgelaten en hoeveel tijd zit er tussen het uitlaten?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:35

Ze zijn wel veel uur alleen momenteel (helaas). Ze worden s'ochtends rond 6.30/6.45 uitgelaten en daarna om 17.30/18.00 weer voor het eerst. Maar ik heb niet het gevoel dat het ermee te maken heeft omdat ze voorheen nooit in huis plasten en het dus echt iets van de laatste maanden is.
De york in een bench en de golden los vind ik niet eerlijk tegenover de york (ik heb het idee dat honden de bench toch als minder fijn ervaren). Die nacht in de bench heeft de golden wel in de bench gepoept, maar ik denk dat dat stress is geweest. (dunne poep en natuurlijke de kapotte tralies).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:38

Dat is wel erg lang... dat het voorheen wel goed ging kan zijn omdat honden niet graag hun eigen 'nest' bevuilen. Het kan zowel om echte nood gaan (en inmiddels zijn ze gewend het binnen te doen) als om aandacht tekort. Ik denk dat een uitlaatservice laten komen tussen de middag in beide gevallen een oplossing kan bieden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:39

Daar zat ik ook aan te denken. Is er niemand die de honden in de middag even uit wil laten en een knuffel geven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:40

Jemig moeten ze het zolang ophouden? En dan vind je dit vreemd? Hoef jij ook niet te plassen of te poepen tussen half zeven 's morgens en zes uur 's avonds?? Mijn god , ik begrijp echt niet dat je dan serieus nog een topic opent. Arme dieren, ik vind het bijzonder dat ze hier nu pas mee beginnen als dit al maanden duurt. Kan hier zo boos om worden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:42

Het lijkt mij toch echt zaak om te zorgen dat je een goed adres vind om de honden overdag naar toe te brengen! (Eventueel zelfs voorgoed!!) Vraag je je echt serieus af hoe dit komt??

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:44

sifra01 schreef:
Jemig moeten ze het zolang ophouden? En dan vind je dit vreemd? Hoef jij ook niet te plassen of te poepen tussen half zeven 's morgens en zes uur 's avonds?? Mijn god , ik begrijp echt niet dat je dan serieus nog een topic opent. Arme dieren, ik vind het bijzonder dat ze hier nu pas mee beginnen als dit al maanden duurt. Kan hier zo boos om worden.

Word jij maar boos, als er een andere oplossing was dan had ik het ook echt wel anders gedaan. We hebben er alles aangedaan om het voor de honden beter te maken, maar het is momenteel even niet anders.

Ik vind het idd raar dat ze het maanden niet doen en nu ineens wel en dat is dus mijn probleem. Ik heb geen mening nodig over of ze te lang alleen zitten, ik heb er ook niet voor gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:48

Heb je al wel eens aan een uitlaatservice gedacht dan? Dat zou het naar mijn mening een stuk beter maken voor de honden. Ik ken jullie situatie verder niet maar de honden kunnen er natuurlijk niks aan doen dat jullie overdag geen tijd (meer) hebben en dan is het aan jullie om een passende oplossing te vinden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:49

Je probleem is natuurlijk ontzettend vervelend.. maar de oplossing en reden zijn zo simpel... honden kunnen helemaal niet zo lang alleen! Het zijn levende wezens, die hebben verzorging en aandacht nodig.. en moeten ook hun behoeften doen! Natuurlijk heeft het met die lange tijd alleen te maken. Dat ze het eerst deden heeft er inderdaad waarschijnlijk meer mee te maken dat honden liever niet hun eigen nest bevuilen. Maar als ze eenmaal beginnen en het zit erin.. succes!

Je hebt speciale hondenuitlaatservices, kijk eens of je die in jouw buurt hebt? Natuurlijk kan het nog wel even duren voor het er helemaal uit is als het een gewoonte is geworden, maar als ze iedere keer om een vaste tijd eruit gaan smiddags scheelt dat natuurlijk al heel veel, en zal uiteindelijk de gewoonte er ook wel uitsluipen als je het mij vraagt.

Of anders, vraag een vriendin, dichtbijwonend familielid of de buurvrouw ze uit te laten door de middag. Even een halfuurtje weg, even aandacht. En dan nog vind ik een half uur erg weinig- ik lees er misschien overheen, maar is deze situatie dat ze hele dagen alleen zitten tijdelijk of voor veel langere periode?

In dat laatste geval, hoe hard het ook klinkt.. kies voor het welzijn van je dieren... als je niet in staat bent om ze de goede zorg te geven, zijn ze bij een ander wellicht beter af. Nogmaals, dat klinkt hard.. en het is lastig realistisch te blijven als je van je beestjes houd, maar soms moet je wel hun welzijn boven je eigen gevoel en liefde stellen!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:50

Ja ik wordt boos ja, waarom héb je dan honden? Wij hebben ook periodes gehad dat we allebei overdag veel weg waren, maar dan gaan de honden toch echt naar de opvang overdag!
En je kiest er wél zelf voor, jouw honden die kunnen niet kiezen.
Triest hoor en helemaal triest dat jij je nou afvraagt hoe dit kan :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:52

#Ymke# schreef:
Word jij maar boos, als er een andere oplossing was dan had ik het ook echt wel anders gedaan. We hebben er alles aangedaan om het voor de honden beter te maken, maar het is momenteel even niet anders.

Ik vind het idd raar dat ze het maanden niet doen en nu ineens wel en dat is dus mijn probleem. Ik heb geen mening nodig over of ze te lang alleen zitten, ik heb er ook niet voor gekozen.

Wat jij nu zegt is kortweg: er is geen andere oplossing, klaar, de honden hebben het slecht op het moment, jammer dan. Of bedoel je dat anders? Het is natuurlijk vervelend, voor jou/jullie ook, maar denk eens aan die beesten zelf? Zijn die graag de hele dag alleen zonder aandacht, bevuilen die graag hun eigen nest? Uh-uh :n . JIj hebt er niet voor gekozen... zij al helemaal niet! Maar daarintegen heb jij/jullie WEL voor de honden gekozen, ooit, en zul je ook verder de zorg moeten dragen!

Je zegt dat er geen andere oplossing is.. hondenuitlaatservice, buurtjes, vrienden, kennisen of een tijdelijk ander onderkomen (zoiets bestaat nl wel, in de vorm van opvang) zijn allemaal al geprobeerd dus?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:53

We hebben een langere reistijd gekregen naar werk ivm wegwerkzaamheden. Dat is ons grote probleem. We hebben zelfs ons huis te koop gehad om dichtbij het werk te kunnen wonen zodat de honden minder lang alleen zouden zijn, maar in deze tijd werkt dat verkopen niet.
Het grote probleem is dan onze grootste hond HD/gewrichtsproblemen heeft en niet lang kan lopen. De uitlaatservice kan in haar geval niet (daar heb ik lang naar geinformeerd ;) ). We wonen ver weg van kennissen/familie dus ook dat is geen optie. (voor de mensen die meteen aanvallen, alsof ik dat nog niet bedacht had)

Dit probleem is dus ook een tijdelijk probleem, daarom proberen we een oplossing te zoeken.

Vind het fijn dat er mensen zijn die wel meedenken :j
Krijg een pbtje met de tip om te kijken naar een buitenren oid, aan zulke mensen heb ik iets +:)+

(sifra, jouw toontje mag wel wat minder, vooral die kotssmiley is erg ongepast)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:55

Is het geen mogelijkheid om ze overdag in de tuin te laten? dan natuurlijk wel zorgen dat ze droog en warm kunnen gaan zitten. Misschien in de tuin dan een appart gedeelte maken met zand waar ze hun behoefte mogen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:56

En opvang? Veel asiels doen volgens mij ook aan tijdelijke opvang.. en anders een ander onderkomadres- advertentie in plaatselijke krant (is niet zo duur) of op buurtlink.nl, er zijn vast wel mensen die (tegen vergoeding wellicht) jullie uit de brand willen helpen. Want hoe dan ook, dit kan zo niet langer.
Of mensen in de buurt die smiddags ze even uitlaten- dan hoeft HD geen probleem te zijn, omdat die mensen geen andere groep honden hebben, maar alleen die van jullie.

Jullie langere reistijd zal btw toch geen 3 uur schelen, of wel? Hoelang zitten de honden dan normaal alleen?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:57

Ik wil je wel helpen :)
Of woon je aan de andere kant van Weert ? :P

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:58

Er is hier trouwens in de buurt ook een honden uitlaatservice..
Kost iets van 9 euro per uur ofzo ?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:58

joyce83 schreef:
Is het geen mogelijkheid om ze overdag in de tuin te laten? dan natuurlijk wel zorgen dat ze droog en warm kunnen gaan zitten. Misschien in de tuin dan een appart gedeelte maken met zand waar ze hun behoefte mogen doen.

:j die mogelijkheid is er. Daar hebben we dus serieus niet aangedacht. We hebben een grote garage en grote tuin.

Wildthings, er is een opvang. Daar zijn ze ook geweest met een vakantie ooit. Die hanteren alleen openingstijden en wij zijn al weg voordat ze open zijn.
Voorheen ging ik tussen de middag naar huis. Ik werk nu op een andere plek, dus ook langere reistijd.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:58

#Ymke# schreef:
We hebben een langere reistijd gekregen naar werk ivm wegwerkzaamheden. Dat is ons grote probleem. We hebben zelfs ons huis te koop gehad om dichtbij het werk te kunnen wonen zodat de honden minder lang alleen zouden zijn, maar in deze tijd werkt dat verkopen niet.
Het grote probleem is dan onze grootste hond HD/gewrichtsproblemen heeft en niet lang kan lopen. De uitlaatservice kan in haar geval niet (daar heb ik lang naar geinformeerd ;) ). We wonen ver weg van kennissen/familie dus ook dat is geen optie. (voor de mensen die meteen aanvallen, alsof ik dat nog niet bedacht had)

Dit probleem is dus ook een tijdelijk probleem, daarom proberen we een oplossing te zoeken.

Vind het fijn dat er mensen zijn die wel meedenken :j
Krijg een pbtje met de tip om te kijken naar een buitenren oid, aan zulke mensen heb ik iets +:)+

(sifra, jouw toontje mag wel wat minder, vooral die kotssmiley is erg ongepast)

Pardon??? Hoe jij met je dieren omgaat, dát vind ik ongepast! En hoe jij zegt dat jíj er vooral niets aan kunt doen. Ik vind dat walgelijk ja, en die smiley beeld dat mooi uit. Je hebt gewoon voor het welzijn van je dieren te zorgen en dat doe je niet. Er is echt wel ergens een dagopvang te vinden, maar misschien moet je daar een stukje voor rijden en dat kost geld ja. Maar het is er wel. En de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Dus misschien is het beter dat jij je voor je dieren in gaat zetten, in plaats van je druk te maken over ' mijn toontje'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:01

#Ymke# schreef:
Wildthings, er is een opvang. Daar zijn ze ook geweest met een vakantie ooit. Die hanteren alleen openingstijden en wij zijn al weg voordat ze open zijn.
Voorheen ging ik tussen de middag naar huis. Ik werk nu op een andere plek, dus ook langere reistijd.

Dat is dan inderdaad erg vervelend. En je kan ze evt. als je dat apart met hun afspreekt, ook niet voor het werk langsbrengen? In speciale gevallen zullen ze toch wel een uitzondering maken?
En hoe zit het met de buurtjes / advertentie in plaatselijke krant / buurtlink / ander internet ??

(Btw.. WildWings, niet things :P Da's weer een andere)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:02

Buurtjes :Y)
Nou ja bijna dan :+

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:03

sifra01 schreef:
Pardon??? Hoe jij met je dieren omgaat, dát vind ik ongepast! En hoe jij zegt dat jíj er vooral niets aan kunt doen. Ik vind dat walgelijk ja, en die smiley beeld dat mooi uit. Je hebt gewoon voor het welzijn van je dieren te zorgen en dat doe je niet. Er is echt wel ergens een dagopvang te vinden, maar misschien moet je daar een stukje voor rijden en dat kost geld ja. Maar het is er wel. En de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Dus misschien is het beter dat jij je voor je dieren in gaat zetten, in plaats van je druk te maken over ' mijn toontje'.

Heb ik ergens gezegd dat geld een probleem is? Misschien beter lezen, want ik heb allang geinformeerd naar oplossingen en die waren er niet. dit is iig het laatste dat ik tegen jou zeg, jij hebt je mening nogal snel klaar.

Aan de rest, waar bokt goed voor is, bedankt voor de tips! Ik heb al een berg pbtjes gehad :D

oops, wildwings, ik las te snel :o . Internet heb ik idd afgezocht en een poosje een advertentie gehad, maar geen reactie.
Ik heb nu contact met iemand in de buurt hierover, ben benieuwd :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:04

kun je het niet zo maken dat ze niet uit de tuin kunnen en gewoon in de garage droog kunnen zitten?
Of is dat niet te doen?
(ik weet niet hoe je tuin eruit ziet natuurlijk)
Misschien kun je het met weinig middelen en wat hulp zo oplossen dat ze gewoon overdag in de tuin kunnen?
Het is inderdaad wel lang .....

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:05

Jammer dat het hier gelijk weer een reltopic word (zoals altijd)..
Maar ik denk dat het ook een andere oorzaak kán hebben. Onze hond plast en poept ook wel eens op de deel (stuk schuur aan huis). Terwijl mijn vader altijd de hele dag thuis is en de hond maar met het minste piepje uit mag.. toch doet hij het regelmatig..
Hou het kan? Wij zijn er nog niet achter.. we denken dat hij het zichzelf heeft aangeleerd en wij hem daarop nooit gecorrigeerd hebben.