Zoals de titel al zegt: 1 van mijn 3 goudvissen is dood. Maar wat nu? Spoel je die door de wc? en wat doe je met de andere vissen? moet er nog iets aan het water gebeuren?
Ik had hem in de tuin begraven toen ik 9 jaar was.. Maar je kunt hem ook door toilet spoelen ja.. Zou ik zelf beetje naar gevoel vinden.
_Tara_
Geplaatst: 08-03-09 20:41
Ik gooi mijn dode vissen bij de gft of ergens in de tuin ofzo. De andere vissen daar doe je niks mee? Je zou eventueel 1/3e deel van 't water kunnen verversen, maar verder niks.
oOoKellyoOo
Geplaatst: 08-03-09 20:42
Idd door de wc. Ligt de vis al lang dood in het water? zo ja een gedeelte van het water verversen. Verder hoef je je niet druk te maken. Een gouvis kan veel hebben
pantuf
Geplaatst: 08-03-09 20:43
Dat ligt eraan wat je er zelf mee wilt, wij hebben ze toen idd door de wc gespoeld
AaronYve
Geplaatst: 08-03-09 20:43
Ik spoel ze ook door de wc als ze dood zijn. Amen en weg ermee
manutjuh
Geplaatst: 08-03-09 20:44
als jij vind dat je hem moet begraven moet je het gewoon doen, vind je dat niet moet je het niet doen.
ik weet dus niet wat ik moet doen Kijk elke dag even naar ze en heb echt totaal niks aan ze gemerkt! ze aten ook gewoon enz.. en het water is nog mooi schoon en helder.. en net ik stond zo en kijker na en zie er inene een drijven! raakte in paniek en ben weg gegaan mn vriend heeft m nu in een apart bakje met water gedaan.. voor zover ik weet is het dier pas net dood..
Ik loop stage in een aquariumspeciaalzaak en als daar dode vissen zijn (best vaak met ruim 10.000 vissen) spoelen we ze door de wc. De grote vissen doen we in een zak en knopen we dicht om ze vervolgens in de container te doen.
Ik heb altijd het idee dat die goudvissen te pas en te onpas het loodje leggen Ik heb zelf geen vissen hoor, maar gek genoeg heb ik dat idee altijd Dead for no obvious reason zeg maar
@ Xono: Dat komt omdat goudvissen vaak verkeerd gehouden worden. En ook door aquariumwinkels verkocht worden zonder de juiste info.
@Jenkins: In wat voor aquarium zitten je vissen?
Jammer genoeg is dat helemaal waar.
beestenfreak
Geplaatst: 09-03-09 19:45
als ze drijven zijn ze meestal al een tijdje dood volgens mij.... je kan idd beetje water verversen wij doen dat meestal niet. @Globetje: pomp maakt niet veel uit bij ons leven ze langer in een gewone kom als je die wekelijk verschoont. in ons aquarium gaan altijd zo'n beetje alle vissen dood (ons aquarium is gewoon vervloekt )
Een pomp is toch wel noodzakelijk, zeker met goudvissen, dat zijn vrij grote vervuilers.
Globetje
Geplaatst: 09-03-09 20:12
Je aquarium is niet vervloekt dat komt omdat je niet de juiste info hebt.
Een aquarium moet een goede bacteriecultuur krijgen voordat je er vissen in kan houden. Dat duurt max. 4 weken. In die 4 weken ontstaat er een voor de meeste vissen dodelijke nitrietpiek. (Als je om de week ververst dan ontstaat er geen nitrietpiek)
Goudvissen zijn ontzettend vervuilende vissen die heel groot worden en veel zwemmen. Daarom hebben ze een groot aquarium (Dan heb ik het over een aquarium groter dan 1 meter) nodig mét een pomp.
Goudvissen worden vaak verkocht met een kom maar dit is absoluut niet goed voor de goudvis! In een (in het noorden van het land geloof ik) winkel verkopen ze zelfs geen kommen meer (kleine stap in de goede richting)
Het is een helaas veel gemaakte beginners fout. Meeste verkopers weten het niet eens of willen alleen maar geld verdienen. Mijn advies: doe de goudvissen in een mooie grote vijver. En neem visjes die wél in de afmetingen van jou aquarium kunnen.
In mijn onderschrift staat een link met een topic met mensen met een aqua hobby.
Ik spoel ze ook gewoon door de WC ik heb er nog maar 1 in de vuilbak gegooit, die was voor mij net iets te speciaal om door te spoelen ;')
en goudvissen moet je idd heel groot zetten. Ik hield er ook af en toe in mijn "kleine" bak maar dit waren nog heel jonge goudvissen, vanaf dat ze ongeveer 8cm waren gingen ze bij mijn opa de vijver in