Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:25

Sorry maar ik moet het even van mij afschrijven. Mijn stiefvader loopt hard met 2 herders een pitbull en een jack russel. Ik was in de bak met mama en zie een vrouw aanlopen met haar golden retriever. Denk al als dat maaar goed gaat. Mijn stiefvader loopt er voorbij en die pitbull draait zich ineens om en grijpt die hond. Die herders gaan naar die vrouw toe en pakken haar van achter. Die vrouw valt naar voren en die herders grijpen haar echt. Mijn stiefavder trapt eer die pitbull van die hond af en gaat daarna naar die vrouw. In denk dit is niet goed dus duw flappie in mama's handen en ren naar die vrouw de honden en mijn stiefvader toe. Toen ik er was probeerde mijn stiefvader die herders er ag te kijgen. Dit lukte gelukkig. Ondertussen is die vrouw 2 keer gebeten. Heeft echt een mega gat in haar dijbeen en een snee in haar onderarm. Ik pak eerst de jack russel. En mijn stiefvader pakt de pitbull en de herders en loopt naar mij toe en zegt neem deze mee naar huis. Liep een stukje mee naar huis laat die pitbull los om mee te gaan en vervolgens draait hij om en rent er weer naar toe en die herders er achteraan weer hetzelfde. Ik neem die honden mee naar huis en mama komt al met de auto er naar toe. Ik zeg je moet NU naar die vrouw gaan. Die ligt aan stukken. Ik heb die honden naar binnen gegaan. Loop weer naar buiten en zie de auto het zandpad afrijden. Die vrouw is nu in het ziekenhuis. Maar ik ben die herders wel ZOOOO zat. Hoop echt dat die vrouw aangifte gaat doen. Die herders hebben al een hondje gebeten is er goed vanaf gekomen. Daarna hebben ze een man gegrepen die het erf omkwam omdat er een feestje was. Deze man heet ong 15 hechtingen in zijn been en loopt mank omdat er een zenuw is geraakt. Ze hebben al een jong geitje doodgebeten. En nog iemand die ze wel kenden bebeten in de kont. Maar deze vrouw zag er wel zo erg uit. Ook helemaal in shock. Nou sorry voor het verhaal maar ben echt even van de mik...
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 07-03-09 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verplaatst naar BB

powerzoe

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:26

Trouwens de pitbull is niet van ons maar van mijn stiefzus

mag

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:28

liepen de honden los?

Amaryllis

Ik weet maar 1 deugdelijke oplossing: Afmaken, en snel.

Ik snap je schrik, en die is ook echtg wel terecht!! Je zegt het zelf ook, je bent helemaal klaar met die honden. Nou, wanneer je je eigen honden niet meer vertrouwt, en als die zulke fratsen uithalen zou dat voor mij genoeg zijn voor een enkele reis hondenkerkhof.

Kana

Huh waarom zijn er nooit eerder stappen ondernemen jegens die honden?
Waarom worden die honden überhaubt nog los gelaten??????

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:29

Los laten lopen is wachten tot er iets gebeurd toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:30

Euh... waarom lopen die honden zo los rond als je weet dat ze zo vals zijn?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:30

Fijne honden hebben jullie, verwacht niet heel veel schappelijke reactie's. Als het mijn honden waren had ik ze hoogst persoonlijk zelf afgemaakt. Moet niet gekker worden zeg, waarom is er niks gedaan toen ze die man aanvielen? het geitje dood beten? is je stiefvader zo'n vreemd denkende man dat hij dat niet zelf kan bedenken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:31

Sorry dat ik het zeg maar als het mijn honden waren had ik ze ter plekke zelf afgemaakt..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:32

Ik lees altijd eerst de reacties van mensen, toen ik de reactie las van Petulan, dacht ik nog even van: Dat is wel erg overdreven.
Heb het verhaal gelezen, ben het er toch mee eens :oo
Dit was echt geen ongelukje, maar gewoon on opgevoede honden!

Vraag me ook af waarom jullie hond nog los laat lopen? Zeker als je aan het hardlopen bent..en op meerdere dingen moet letten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:32

Waarom lopen die honden nog los?
Ik had ze echt over de grond meegesleurd naar huis en ze niet meer losgelaten. Daarna naar de dierenarts en afspuiten die handel!
Ik blijf het niet snappen dat honden die vaker gebeten hebben niet aan de lijn worden gehouden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:34

TS jij kan er niks aan doen,en het is heel erg vervelend dat het zo is gelopen,maar bereid je er wel op voor dat en de herders en de pitbul zal worden afgemaakt,dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
als je straks meer weet over de vrouw,laat je het dan even weten?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:35

Enkele reis da asap. Heel simpel. En heeeel blij zijn als die vrouw geen stappen zou ondernemen, wat ik haar persoonlijk wel aan zou raden. Schadevergoeding, smartegeld, noem het maar op. Zijn jullie niet helemaal wijs ofzo om zulke honden los te laten lopen?????

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:36

reininglover schreef:
Waarom lopen die honden nog los?
Ik had ze echt over de grond meegesleurd naar huis en ze niet meer losgelaten. Daarna naar de dierenarts en afspuiten die handel!
Ik blijf het niet snappen dat honden die vaker gebeten hebben niet aan de lijn worden gehouden.

Of met z'n 3en tegelijk uitgelaten worden...

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:36

Nou kijk die honden zijn poeslief als die *** pitbull er niet is. Wij hebben die honden van pup afaan en mijn stiefvader wil ze niet kwijt. Hij vind dat hij complete controle heeft over die beesten maar dat is gewoon niet zo. Ik ben gewoon klaar met die *** beesten:(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:37

Ik zou deze honden nooit meer vertrouwen en dus nooit meer los laten, zowel de pitbull als de herders. Honden die zulke acties ondernemen mogen gewoon nooit meer in contact met andere mensen komen. Ik snap niet dat ze nog los kwamen op de openbare weg, als ze al eens iemand aangevallen hebben.
Dat jou ouders dat risico durven nemen snap ik niet. Ikzelf heb er nu 3,5 jr geleden voor gekozen om mijn hond in te laten slapen omdat ze onbetrouwbaarder werd ( greep spontaan andere honden, waar ze voorheen goed mee kon). Ik zou zelf nooit het risico willen lopen dat mijn hond iemand zou kunen grijpen. Dus zou zeggen of muilkorven wanneer ze op straat komen, of iid af laten maken, want dit kan gewoon niet.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:37

Waarom zorgt je zus dan niet dat die pitbull niet in de buurt komtbij jullie honden?

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:39

Jeetje wat erg! Ik snap dan inderdaad ook niet zo goed dat je ze dan nog los laat lopen maar goed.. Pitbulls zijn toch trouwens ook verboden in Nederland? ;)

Edit: iets aangepast
Laatst bijgewerkt door Kiki op 07-03-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Die herders hadden toch veel mensen gebeten? Heeft die pitbull niets mee te maken.

En daarbij, onopgevoede honden, onverantwoordelijk baasje,...
Persoonlijk zou ik zelf de politie inschakelen of die vrouw contacteren en het aanraden.

Het erge is eigenlijk dat die honden er niets aan kunnen doen maar weer in de verkeerde klauwen zijn gevallen,...

M_EL_ISSA

Kikovski schreef:
.. Pitbulls zijn trouwens ook verboden in Nederland ;)

Niet meer toch?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:41

M_EL_ISSA schreef:
Kikovski schreef:
.. Pitbulls zijn trouwens ook verboden in Nederland ;)

Niet meer toch?

volgens mij mag er niet mee gefokt worden.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:41

wauw wat een verhaal! maar als een hond een mens heeft gebeten moeten ze toch afgemaakt worden? (ja dat klinkt nogal erg hoe ik het nu zeg, maar zo heb ik het gehoord). want mijn buurvrouw had ook dat haar hond een keer iemand beet, maar dat bleek gelukkig een ongelukje te zijn en niet zijn bedoeling ofzo. Nou ik weet niet meer zeker hoe dat was, maar in ieder geval ze legde me uit dat hij anders wel afgemaakt moest worden als hij het met opzet deed, want als een hond een mens bijt dan is hij waarschijnlijk vals en moet hij afgemaakt worden. en zo ken ik ook een meisje waarvan haar hond ook ingeslapen is (ja afgemaakt is beetje overdreven woord) omdat hij de broer van haar beet. Hoewel hij het wel zelf uitlokte, moest hij toch ingeslapen worden van de ouders. ;(

edit: hoo oeps er was al heel veel daarover gereageerd. nouja dan maar dubbel :D
Laatst bijgewerkt door chelss op 07-03-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:42

Nou, ik had bij die man bijten en die geit doden al stappen ondernomen. Vind niet dat je moet hopen dat die vrouw aangifte oid gaat doen zodat er iets aan gedaan wordt, maar dat je zelf stappen moet ondernemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:43

Als de mensen van de eerdere ongelukken een aanklacht hadden ingedient waren deze honden er niet meer en had dit laatste afschuwlijke ongeluk niet meer nodig geweest.
Ik ga met mn voorgangers mee, zsm laten hemelen die honden ze zijn niet meer te vertrouwen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:44

Jeetje wat een verhaal... Ik ben het met mijn voorgangers eens dat deze honden ingeslapen mogen worden hoor, dit is gewoon te gek voor worden!
Hoe is het eigenlijk met de hond van die vrouw, want daar hoor ik je niet over? Of lees ik er overheen? Sorry dan.