Kattenharen, overal! Argh!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Kattenharen, overal! Argh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:16

Ik ben dus iemand die hoofdzakelijk zwart draagt. En ik heb twee katten, waarvan 1 een witte buik heeft en het hele jaar door verhaard. En geen tijd om iedere dag te stofzuigen, al vermoed ik dat dat weinig verschil zal maken met mijn nu „3x in de week“ (aan de haarplukken te zien die iedere dag door het huis dwarrelen).

Normaal interesseerd het me geen moer, omdat het niet zo opvalt. Ben met dezelfde kleding op stal, op mijn werk zit ik met mijn benen onder mijn bureau en daar is alles toch zwart en in m’n auto zie je geen verschil tussen mijn broek en de bekleding (net zo erg). Alleen als ik weer eens bij iemand thuis ben ofzo, dan valt het ineens weer op en erger ik me er aan. Zoals vanmorgen, bij de tandarts. Lig je in die stoel, in een spierwitte ruimte, met zo’n grote lamp in het midden. Nou, ik schaamde me bijna! (ik schaam me niet zo snel, ha ha ha!) Mijn broek is bezaaid met haren, en je ziet ook precies waar poeslief vanmorgen gezellig langs mijn benen streek voor een aai. Daar is het gewoon helemaal wit.

Weet iemand wat om dit te voorkomen? Natuurlijk blijven mijn katten lekker op schoot komen en vraag je er om. Maar het is nu al zo erg dat mijn broeken niet eens meer schoon de wasmachine en droger uit komen.
Zo’n roller heb ik al, en dat werkt niet goed. Met plakband al mijn broeken nagaan als ze uit de was komen is me echt te gek. Is er geen trucje waarmee je de haren in de wasmachine of droger al grotendeels kwijt raakt?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:18

Hier hetzelfde probleem, maar dan met 4 harige honden in huis. Elke dag stofzuigen heb ik al lang opgegeven.
Wat ik meestal doe als ik ergens naartoe moet en mijn broek bv hangt vol haren. Even een klein beetje natspuiten met een plantenspuit
en dan een paar minuutjes in de droogkast en dan is alles er (zo goed als) af.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:31

Wat is een droogkast?

Edit: en ik heb echt geen tijd om dat iedere morgen bij mijn broeken te doen. Ik zoek iets waardoor vantevoren al het aantal haren gereduceerd wordt! ;)

Anoniem

Re: Kattenharen, overal! Argh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:54

Sinds ik een droger heb is het toch wel veel beter geworden. Eest had ik altijd een rekje en die moest al in mijn slaapkamer staan ivm de katten (leuk speelgoed :P ) Nu valt het heel erg mee qua haar dankzij de droger.. Haal je je filter wel vaak genoeg leeg?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:57

Elke droogbeurt, zoals het hoort.
Daar wordt al veel in opgevangen, maar duidelijk niet alles. Veel haren laten dus niet los van de kleding.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:09

hier nog een kattenliefhebber, alles gaat in de droger, dat scheelt enorm in de haren. En je kleding erop kopen dat je katten hebt scheelt ook, sommige stoffen hangen heel erg aan en zijn net harenmagneten ;)

ik heb op een show een keer een borsteltje gekocht Striegel Kärlchen heet het en werkt perfect!
je strijkt in 1 moeite de haren van je broek en ze blijven dan aan dat borsteltje hangen, als je met de haren meestrijkt haal je ze er zo af en dumpt ze in de prullenbak.
Ik vind het ideaal!

maar het scheelt ook heel erg wat je je katten voert, toen ik nog de supermarktmerken voerde had ik het hele jaar door last van haren en nu ik premium voer geef heb ik meestal alleen in de normale verhaarperiodes last.

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:11

Dit komt me bekend voor. Ik ga toch echt iedere dag voor ik de deur uit ga met een plakroller over mn kleding (heb dan ook zat van die dingen liggen ;)) en ik stofzuig iedere dag (ik woon in een klein appartementje) en 1 x in de week heel grondig. Ik ben onwijs vies van vanalles, dus ik doe er alles aan om de boel schoon te houden, maar dat is inderdaad niet makkelijk want die haren zitten echt overal!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:13

hier nog iemand met kattenhaar problemen..

Ik heb altijd alles eronder zitten en helaas heb ik geen droger waar ik mijn kleding in kan stoppen. Misschien heel slecht maar mijn kleding hangen te drogen op mijn slaapkamer.
Maar hoe vaag het ook is. Mijn Katten mogen niet op mijn slaapkamer komen, maar toch heb ik alles eronder zitten..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:15

Heel herkenbaar :j

Ik gooi alles in de droger, maar we hebben er een leuke kat bij zitten die op de schone was in de kledingkast gaat liggen maffen, dus dan heb je nog niets aan de droger. Ga er regelmatig met een plakroller of zo'n soort fluwelen borstel overheen, maar helemaal weg krijgen lukt niet.

En wat te denken van de stoffen bank...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:21

Ow zo'n bank hebben wij ook Quellian... Echt frustratie!

Wij hebben een zwarte hond en een witte kat :+ dus geheid zie je wel de haren van één van hen op je kleding. Ik kleed me bij thuiskomst direct om naar oude kleding (een house pak dus ;) ), ze kunnen niet bij mijn schone wasgoed. Nu tijdens de ruiperiode van winter- naar zomervacht is het het ergst natuurlijk: maar regelmatig borstelen en stofzuigen helpt absoluut!

We hebben trouwens ook een naaktkat: ideáál! :D

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:46

Ik denk dat ik van die van mij ook maar naaktkatten maak! (grapje natuurlijk ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:49

2 keer in de week je katten helemaal borstelen tot er wat minder af komt, en dan in de tuin zetten en door de vacht woelen zodat de laatste haren loslaten, helpt wel aanzienlijk voor een weekje ofzo. xD Ik ken helaas het probleem.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:05

je kat borstelen met de Furminator! dan blijft er echt maar weinig haar over om zomaar te verliezen. dat ding werkt echt super, zoek maar eens filmpjes op youtube

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:21

Ooh vreselijk inderdaad!! Ik draag zelf zo goed als alleen maar zwart en mijn kat is.. je raad het al; helemaal wit! Ze slaapt ook het liefst op mijn kleren, dus ik kan niets laten liggen of het is helemaal wit van de haren.

Ik gebruik altijd zo'n roller, maar naar mijn idee zit ik alweer opnieuw onder voordat ik alle haren eraf heb :+ Ik heb me er maar bij neergelegd..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:30

:D Een droogkast = een droger. Hierzo in België noemen we dag ding 'droogkast' :D

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

cissy schreef:
maar het scheelt ook heel erg wat je je katten voert, toen ik nog de supermarktmerken voerde had ik het hele jaar door last van haren en nu ik premium voer geef heb ik meestal alleen in de normale verhaarperiodes last.

met laaste ben ik niet mee eens.. ik voer premium maar verharen doen ze nu laaste 2 jaar constant door rare tempraturen!
en ik voer niet anders dan 2 jaar terug.

ik wijt echt aan langer koud en opeens exstreem warm (die erge temp wisselingen)

ik gebruik om haren te verweideren op kleding plakband of me pill it (de laaste is ook geschikt voor bank,krappaal enzo)
over de laaste heb ik klein recencie geschreven
http://fylgievold.web-log.nl/fylgievold ... pilit.html

maarja ik heb nu emaal 8 katten in huis dus.. dan is in verhaartijd ook echt veel

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:35

hier eentje in het bezit van een soort halflang harig verhaar monster!!! Emmers vol haar kam je eruit, om vervolgens nog meer haar overal te vinden. Volgens mij gaan de haren er net zo hard uit als ze aangroeien. Maar idd de kleefborstels overal overheen en je kleding is weer netjes.
Onze andere kat verhaard weer niet!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:38

bij jou dan blijkbaar niet maar bij mij is het wel zo dat het door het voer is veranderd/verbeterd en verharen doen ze veel meer in het seizoen waar het hoort ipv hele jaar door.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:42

ben gelukkig niet de enige
ik stofzuig en dweil elke dag, met 2 verharende kattene n een hond
droger werkt het beste, en verder ga ik met een roller over mn kleding al sik ergens heen moet

kat kaalscheren : of naaktkat aanschaffen is beste oplossing denk ik :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:21

irritantje schreef:
ik voer premium maar verharen doen ze nu laaste 2 jaar constant door rare tempraturen! en ik voer niet anders dan 2 jaar terug.

Komen jouw katten zoveel buiten dan? Want bij binnenkatten kun je gerust spreken over een constante temperatuur natuurlijk ;)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:36

nee ze komen helemaal niet buiten, maar ik heb vrijwel nooit een verwarming aan. staat op de nacht stand.. (alleen toen het vror)

en als warm is staat er een airco aan.

maare mijn bevinden zijn zelfs door rare weer , ook andere dieren van slag zijn *o.a ook vogels van me schoonouders enzo*(ook afgelopen zomer) dat dan weer warm was toen weer friss.

was gewoon iets wat me opviel (mensne in me omgeving enzo)

voorgaande jaren was exstreem lang warm kon je in okt zonder jas nog lopen en nu is weer kouder (is best lang koud en daardoor zijn de lente bloementjes ook nog niet uit)

maargoed ik heb zelf voor 8 katten gekozen dus tja hoord ook haar bij (ook al verhaarde ze eerst wel in juiste maanden) nu is gewoon wat van slag.

ook al word ik soms gek ervan, ik hou niet minder van ze.

*nou moe ik wel zeggen mijn buren stoken graag dus is eerder warm hier dan koud*

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:47

Zaina schreef:
je kat borstelen met de Furminator! dan blijft er echt maar weinig haar over om zomaar te verliezen. dat ding werkt echt super, zoek maar eens filmpjes op youtube

is dat die kam met de stofzuiger eraan???

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:53

Laat ik nou net twee katten hebben die er niet van houden geborsteld te worden... eentje "ondergaat het" met een donderwolkje boven zijn hoofd (is dus wel te doen) maar de ander vind het geen leuk grapje en haalt uit. Of bijt. Dus dat doen we maar zelden. :D

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:08

ik heb hier ook last van, en ik heb maar een kat, hij is ook best op gewicht en krijgt royal canin light, ik heb een stoffe bank(blauw) en mijn kat is rood met witte buik en borst...
hij ligt altijd op de leuning en heel graag op mijn bed bij mijn voeten,,, ook houd hij ervan om de kast open te trekken en mijn kleding te sorteren om er gevolgens op te gaan slapen..
ik had eerder een turbo zuigmond maar die is helaas overleden, die hielp goed om haren van je bank te halen, ik heb ook (lijkt op een zweetmes) maar dan met tandjes, maar de haren blijven komen, ik lees ook even mee wat hier mensen aan doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:12

ohw ja...we hebben een rood vloerkleed en een zwart witt kat.

ik heb wel es gedacht om een haarverf te kopen,mooi donker en de kat dan helemaal te verven.
dan zitten er ook niet meer overal die vreselijk irritante witte haren!!!!!!
-:(-

maar ja die kat is zooooooo vreselijk lief dat ik haar die witte haren overal wel vergeef..
ik stofzuig wel wat vaker :D