Hoe hebben jullie dit ervaren bij jullie eigen kat/hond/enz.... ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
patserke schreef:mijn kat ging toen hij gecastreerd was bij thuiskomst gelijk eten, en kwam gelijk alles weer uit haha
Danielle005 schreef:patserke schreef:mijn kat ging toen hij gecastreerd was bij thuiskomst gelijk eten, en kwam gelijk alles weer uit haha
daarom moet je een kat/poes ook niet direct na een castratie/sterilisatie eten geven.
Een paar uur wachten en dan langzaam een klein beetje brokken of natvoer.
Ik vind het haha achter je zinnetje een beetje raar staan/..
Danielle005 schreef:patserke schreef:mijn kat ging toen hij gecastreerd was bij thuiskomst gelijk eten, en kwam gelijk alles weer uit haha
daarom moet je een kat/poes ook niet direct na een castratie/sterilisatie eten geven.
Danielle005 schreef:patserke schreef:
Dat vind ik ook een slecht idee. Wij voeren pas de volgende dag weer. Als ze direct na de operatie te eten krijgen gaan ze meestal overgeven. Overgeven geeft veel druk op de buik waardoor de kans bestaat dat de wond openknapt.
De dag na de operatie zijn ze vaak nog heel moe. Twee dagen na de operatie moet de kat weer normaal reageren, net als anders. Is dat niet zo neem dan contact op met de DA.
sunny_l0ve schreef:Hij gaat vandaag al veel beter. Hij kan alleen nog niet zo goed springen, omdat hij het raar vindt dat z'n balletjes er niet meer zitten. Verder is hij heel levendig en wil hij alweer naar buiten, maar het liefst moest hij 3 dagen binnen blijven, dus nog even wachten.
Hij heeft trouwens wel wormen, is dat erg gevaarlijk? Natuurlijk gaan we hem ervoor behandelen, maar ik vroeg me af of dat erg gevaarlijk is met die wond?
Danielle005 schreef:patserke schreef:
ik had toen ook nog een poes, die dus gewoon altijd kon eten wanneer die zin had, en tja blijkbaar had hij honger...
soms typ ik te snel HAHA
Stacey schreef:De mijne is dinsdag ook gecastreerd. Was heel suf toen ik hem op kwam halen. Eenmaal in de auto leek hij te ontwaken. Thuis wilde hij gelijk eten. Liep nog een beetje vreemd en was wat loom, maar kon goed uit de benen.
Gister nog erg knuffelig, maar vandaag is hij ineens aan de diarree.Ga het nog even aankijken, anders maar eens een belletje doen.
Hoe oud is die van jou?
tita schreef:Pooky kwam versufd thuis en wilde spelen maar hij viel paar keer om dus is is maar gaan suffen.
Garfield voelde zich nogal zielig en ging in mandje liggen, hij werd die dag veel gewassen door Pooky vond zeker dat ie stinkt
Vandaag is Lotus gesterliseerd ik weet niet hoe ze is mag om 13.00h bellen en ga ze om 17.00h ophalen samen met Pooky want die stinkt uit zijn bek dus ff nakijken.