Een half jaartje geleden hebben wij Heca als senior hond uit het asiel gehaald,Heca was toen 11,5 jaar oud.
Heca bleek een geweldige lieve en zeer sportieve oude hond te zijn,ze wilde spelen,rennen,en ja,ze was eigenlijk zo goed nog voor haar leeftijd..
We hebben zo vaak gezeg,nou die gaat nog wel even mee,die wordt wel een jaar of 14...
toen we haar net hadden voelde we al een fikse melkklier tumor,en die hebben we al snel weg laten halen,anders had ze nog 2 weken te leven,ze knapte echt super snel op,en hecaatje was al snel het speelse oude dametje...
begin januari begon ze te hoesten,eerst dacht ik soort kennelhoest,het ging maar niet over dus naar de DA,daar bleek dat haar hart slecht was,dus ze kreeg harttabletjes,ze bleef daarmee wel hoestten,soms ook harder kuchen,toen we na 3 weken op controle kwamen en ik zei dat ze ook wel harder kuchtte,is er een rontgenfoto van haar longen gemaakt,en deze zaten vol met uitzaaiingen van die melkklier tumor..
we kregen er tabletjes bij,zodat ze zoveel mogelijk lucht zou krijgen..nou ja,hecaatje bleef zo vrolijk en speels,eigenlijk niets aan te merken...
vorige week woensdag hebben we nog door de wei gesjouwd,ze rende door de weitjes,heeft uitgebreid liggen rollen en wat op staan vreten..de dag daarna werd ze ziek,ze begon te spugen en had buikpijn...
prikken gehaald bij de DA en leek beter te gaan,afgelopen weekend,werd ze weer zieker,dus weer naar de DA,weer prikken voor haar maag gehad,en zondagavond viel ze ineens om in de huiskamer,dus savonds laat nog naar de DA gegaan,daar bleek haar hart zo hard achteruit te zijn gegaan,ongelooflijk...
en dat terwijl we echt niets aan haar merktte,ze hoestte amper,wat ze daarvoor veel meer deed...
ze heeft toen een oppepper voor haar hart gekregen en gister is de DA aan huis gekomen,om haar te bekijken,heca liep toen vrolijk naar haar toe en ze kreeg weer prikken voor de buikpijn,maar DA zei wel,dat de buikpijn ws kwam door nog meer uitzaaiingen...
vanmorgen was ze nog steeds misselijk...
ik heb weer de DA gebeld en die zei,dat het echt niet goed was,en dat het zo niet verder kon,hecaatje heeft vanmorgen nog lekker buiten gelopen,en buiten gelegen,om 12 uur is ze hier thuis tussen alle andere honden ingeslapen...
we hoopten zo dat we haar nog wat langer bij ons konden hebben,ze was zo'n lieve hond...ze hoorde hier ook zo...
ik kan alleen nog maar huilen,zo kort bij ons,maar zo'n indruk achter gelaten...
vanmorgen liep ze nog lekker door de bak te struinen..

maar als 2 bruine ogen vragen....

dag lieve lieve heca...we zullen je missen,dank je wel dat we je hebben mogen leren kennen...we houden van je ,tot ooit lief meisje,doe je kimmie een dikke knuf geven daar achter de regenboogbrug...