Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
missanous schreef:als we thuiskomen dan zeggen we altijd heel blij gedag tegen de honden (we hebben namelijk nog een pup van 5 maanden oud)
dan laten we ze meteen de bench uit en gaan meteen naar buiten met ze en ook dan laat diesel zijn urine lopen
rockwitch schreef:Je moet trouwens niet na 18.00 het water weg halen, honden moeten gewoon altijd water kunnen drinken. Ik drink 's nachts ook wel eens en het is helemaal niet goed voor de nieren en de blaas als ze zo lang geen drinken krijgen.
.
ikdoemaarwat schreef:rockwitch schreef:Je moet trouwens niet na 18.00 het water weg halen, honden moeten gewoon altijd water kunnen drinken. Ik drink 's nachts ook wel eens en het is helemaal niet goed voor de nieren en de blaas als ze zo lang geen drinken krijgen.
.
Nou ik heb nog nooit problemen met de nieren gehad en denk niet dat de DA het adviseerd als het slecht zou zijn
edit: overigens is dit natuurlijk niet voor altijd maar enkel en alleen totdat hij zijn plas op kan houden tot het buiten zijn...
WildWings schreef:Dodelijk is iets anders dan slecht heAch daarbij, de ene hond is de andere niet.. maar ik kan me voorstellen dat het slecht is, en dat hoeft echt niet altijd zo te zijn, kan afhankelijk zijn van de hond zelf en de tijden waarop hij geen water heeft, de duur ervan etc... Ik vind water weghalen zelf gewoon geen goede oplossing, water is echt een basisbehoefte en IMO moet een hond daar gewoon altijd toegang tot hebben.
.
Chubby schreef:Punt is dat het probleem waarschijnlijk helemaal niet ligt aan een te volle blaas (dus water weghalen zou ik niet doen), maar aan onvoldoende controle over de blaas bij enorme blijdschap (of angst als bij Lynske78, of een andere emotie).
Dit is vaker een reuen- dan een tevenkwaal en uiteraard zijn pups of oudere en zieke honden er gevoeliger voor.
Niet straffen en ook niet uitbundig belonen als hij buiten plast, want de hond snapt heus inmiddels dat de behoefte buiten wordt gedaan. Dit zijn echt ongelukjes! Wat helpt is de hond niet te uitbundig begroeten, de emotie dus een beetje temperen en direct na het slapen (overdag of 's nachts) mee naar buiten nemen.
missanous schreef:bedankt voor de tips allemaal
we hebben vandaag absoluut geen aandacht geschonken aan de honden toen we uit bed kwamen
gewoon niks gezegd en de bench los gemaakt en ja hoor het liep er al uit voordat we het deurtje open hadden
vanavond zijn we heel ff weg geweest en toen we thuiskwamen weer niks gezegd en richting bench gelopen
nu kwam er maar een heel klein plasje uit
diesel meteen opgepakt en meteen mee naar buiten genomen en de rest heeft hij buiten gedaan
uiteraard goed beloond en dan staat hij ook heel blij te kwispelen
ben benieuwd hoe het de rest van de week gaat