hond plast in bench.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

hond plast in bench.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 01:21

ik heb ff een vraagje...................

diesel houd het nu sinds een aantal dagen al droog in zijn bench (in huis ook trouwens)
maar als we smorgens vroeg uit bed komen en we maken de bench van hem los om hem mee naar buiten te nemen dan laat hij zijn urine al lopen (hij doet dit al als we alleen al het deurtje aanraken)
dit is erg zonde want hij doet het verder al best goed

hoe kunnen we dit het beste aanpakken zodat hij dit afleert?

diesel is geboren op 16 december dus zo'n 11 weken oud
we hebben hem sinds vorige week dinsdag

wie heeft hier tips voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:23

1 Komt hij er snachts ook nog uit?
2 Wat doen jullie op het moment dat dit gebeurd, hoe reageren jullie erop?
3 Bij andere begroetingen, als één van jullie bijv. thuiskomt en Diesel begroet, laat hij het dan ook wel eens lopen bij het begroeten of dan niet?

Hij is nog niet zo lang bij jullie, en ook nog vrij jong natuurlijk- met goede zindelijkheidstraining en veel geduld, váák uitlaten (ook snachts eruit dus) zou dit gewoon moeten overgaan.. in principe hebben jullie Diesel dus nog geen week, geef het ook even de tijd :)

Ojajoh

Re: hond plast in bench.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:36

hij is blij! en laat van opwinding zijn urine lopen....

Laten jullie hem in de nacht nog uit? en na 18.00 geen water meer geven...
geef hem tijd...het is A nog heel kort en B hij is nog zo jong

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 01:39

hij komt er snachts niet uit
de rede: wij lopen altijd rond een uurtje of 00.30 a 1.00 uur de laatste ronde en om 5.15 a 5.30 uur komt hij er weer uit voor de 1e ronde omdat vriendlief altijd vroeg moet werken

we deden eerst als diesel begon te plassen met een zwaardere stem roepen: diesel foei maar nu gaan we over op negeerstand en nemen hem direct mee naar buiten
als hij buiten zijn behoefte doet dan belonen we hem

als we thuiskomen dan zeggen we altijd heel blij gedag tegen de honden (we hebben namelijk nog een pup van 5 maanden oud)
dan laten we ze meteen de bench uit en gaan meteen naar buiten met ze en ook dan laat diesel zijn urine lopen

het is idd zo dat we diesel nog niet zo lang hebben maar ik wil het gewoon niet verkeerd aan pakken en wil hem hierin goede begeleiding geven
heb het namelijk nog niet mee gemaakt dat een hond zomaar zijn urine laat lopen

akira (onze andere pup) hadden we met 2 weken helemaal zindelijk
nou is de ene hond niet de andere natuurlijk maar die liet haar urine ook niet zomaar lopen zoals diesel doet

vandaar mijn vraag hoe we dit het beste kunnen aanpakken ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 02:00

missanous schreef:
als we thuiskomen dan zeggen we altijd heel blij gedag tegen de honden (we hebben namelijk nog een pup van 5 maanden oud)
dan laten we ze meteen de bench uit en gaan meteen naar buiten met ze en ook dan laat diesel zijn urine lopen

hier zeg je het zelf al......heel blij gedag zeggen...ook al is het tegen de andere honden, hij hoort het,is blij en raakt van opwinding zijn controle kwijt...behou zelf je rust eens,laat hem er als eerste uit en laat hem als eerste uit en beloon hem als ie niet plast binnen...

geduld in deze dus ;)
niet alle pups zijn hetzelfde ;)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 02:12

zal ze voortaan gewoon negeren als we thuis komen of als we uit bed komen ;)
eens kijken hoe dat gaat uitpakken
ik hou jullie op de hoogte

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:33

wel flink blijven belonen als die buiten plast he ;)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:36

SecretLIN schreef:
wel flink blijven belonen als die buiten plast he ;)

uiteraard :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:40

Je moet trouwens niet na 18.00 het water weg halen, honden moeten gewoon altijd water kunnen drinken. Ik drink 's nachts ook wel eens en het is helemaal niet goed voor de nieren en de blaas als ze zo lang geen drinken krijgen.
Verder gewoon rustig aan de honden begroeten, gelijk optillen en naar buiten doen. Weet niet of het een formaat is die makkelijk te tillen is, maar in ieder geval niet te blij doen, naar buiten en dan de hemel in prijzen. Zijn gewoon plasjes van opwinding en daar kan hij niks aandoen dus straffen heeft geen zin, dan worden het straks angstplasjes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:43

rockwitch schreef:
Je moet trouwens niet na 18.00 het water weg halen, honden moeten gewoon altijd water kunnen drinken. Ik drink 's nachts ook wel eens en het is helemaal niet goed voor de nieren en de blaas als ze zo lang geen drinken krijgen.
.

Nou ik heb nog nooit problemen met de nieren gehad en denk niet dat de DA het adviseerd als het slecht zou zijn ;)
edit: overigens is dit natuurlijk niet voor altijd maar enkel en alleen totdat hij zijn plas op kan houden tot het buiten zijn...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:49

het is niet bepaald een ras om op te tillen :+
het is een amerikaanse bulldog en hij word al redelijk zwaar
optillen lukt nu nog wel maar niet lang meer denk ik :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:55

ikdoemaarwat schreef:
rockwitch schreef:
.

Nou ik heb nog nooit problemen met de nieren gehad en denk niet dat de DA het adviseerd als het slecht zou zijn ;)
edit: overigens is dit natuurlijk niet voor altijd maar enkel en alleen totdat hij zijn plas op kan houden tot het buiten zijn...

Nou ja ik heb zelf tijdens mijn opleiding voor paraveterinair geleerd dat je dat gewoon nooit moet doen en ook tijdens de opleiding voor gedragstherapeut wordt dat altijd afgeraden, zowiezo vind ik het slecht. Ze moeten gewoon toegang hebben tot water.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:20

Dan zie ik niet in waarom elke DA weer wat anders zegt :?
overigens vertrouw k mijn DA en is het toen voor mijn hond ook niet dodelijk geweest (welgeteld 2 weken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:42

Dodelijk is iets anders dan slecht he :D Ach daarbij, de ene hond is de andere niet.. maar ik kan me voorstellen dat het slecht is, en dat hoeft echt niet altijd zo te zijn, kan afhankelijk zijn van de hond zelf en de tijden waarop hij geen water heeft, de duur ervan etc... Ik vind water weghalen zelf gewoon geen goede oplossing, water is echt een basisbehoefte en IMO moet een hond daar gewoon altijd toegang tot hebben.

Waarschijnlijk inderdaad gewoon plasjes van opwinding/enthousiasme, dus bij begroeting het inderdaad wat rustiger aandoen.. straffen of toespreken heeft weinig nut en kan meer kwaad dan goed doen, dus als een ongelukje al gebeurd is gewoon negeren.. en het opruimen doen buiten het zicht van de hond.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:48

Dat wordt in de toekomst wel beter. Hij kan het nu nog niet zo lang ophouden. Onze teef is heel onderdanig en als je soms bukt om haar aan te lijnen dan laat ze alles lopen. We negeren dat gewoon en zeggen er niks van. Ook als ze heel blij is dan kan ze het niet altijd droog houden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:03

WildWings schreef:
Dodelijk is iets anders dan slecht he :D Ach daarbij, de ene hond is de andere niet.. maar ik kan me voorstellen dat het slecht is, en dat hoeft echt niet altijd zo te zijn, kan afhankelijk zijn van de hond zelf en de tijden waarop hij geen water heeft, de duur ervan etc... Ik vind water weghalen zelf gewoon geen goede oplossing, water is echt een basisbehoefte en IMO moet een hond daar gewoon altijd toegang tot hebben.

.

tja wat is slecht? als de hond de hele dag toegang heeft tot water...alleen in de avond niet meer ...maar dan toch slaapt...
ach ieder zo zijn eigen mening en opvoedwaardes
als een DA het niet had aangeraden dan had ik het ook niet gedaan maar heeft de eerste 2 weken wel zijn effect gehad
nou had ik ook een hond die geen beperking had op drinken en maar door bleef gaan............

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:14

Punt is dat het probleem waarschijnlijk helemaal niet ligt aan een te volle blaas (dus water weghalen zou ik niet doen), maar aan onvoldoende controle over de blaas bij enorme blijdschap (of angst als bij Lynske78, of een andere emotie).

Dit is vaker een reuen- dan een tevenkwaal en uiteraard zijn pups of oudere en zieke honden er gevoeliger voor.

Niet straffen en ook niet uitbundig belonen als hij buiten plast, want de hond snapt heus inmiddels dat de behoefte buiten wordt gedaan. Dit zijn echt ongelukjes! Wat helpt is de hond niet te uitbundig begroeten, de emotie dus een beetje temperen en direct na het slapen (overdag of 's nachts) mee naar buiten nemen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:13

Chubby schreef:
Punt is dat het probleem waarschijnlijk helemaal niet ligt aan een te volle blaas (dus water weghalen zou ik niet doen), maar aan onvoldoende controle over de blaas bij enorme blijdschap (of angst als bij Lynske78, of een andere emotie).

Dit is vaker een reuen- dan een tevenkwaal en uiteraard zijn pups of oudere en zieke honden er gevoeliger voor.

Niet straffen en ook niet uitbundig belonen als hij buiten plast, want de hond snapt heus inmiddels dat de behoefte buiten wordt gedaan. Dit zijn echt ongelukjes! Wat helpt is de hond niet te uitbundig begroeten, de emotie dus een beetje temperen en direct na het slapen (overdag of 's nachts) mee naar buiten nemen.

Een pup van 11 weken weet nog niet dat hij buiten moet plassen.

Het klinkt inderdaad als het vreugdeplasje wat hij niet meer kan ophouden. Als je het deurtje van de bench open doet pak dan meteen de pup op met een hand onder de kont zodat de staart tussen de benen zit.(nog niet reageren op de pup anders kan hij van vreugde toch eerder het plasje hebben gelaten dan dat jij hem hebt opgepakt) Dit is een natuurlijk plas-rem. Zet de pup dan buiten en beloon meteen wanneer hij buiten hij plasje doet.
Hou dit een tijdje vol en probeer dan eens de pup meteen naar buiten te doen zonder hem op te pakken. Doet hij het eerste plasje buiten dan beloon je hem natuurlijk uitbundig.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 00:45

bedankt voor de tips allemaal

we hebben vandaag absoluut geen aandacht geschonken aan de honden toen we uit bed kwamen
gewoon niks gezegd en de bench los gemaakt en ja hoor het liep er al uit voordat we het deurtje open hadden

vanavond zijn we heel ff weg geweest en toen we thuiskwamen weer niks gezegd en richting bench gelopen
nu kwam er maar een heel klein plasje uit
diesel meteen opgepakt en meteen mee naar buiten genomen en de rest heeft hij buiten gedaan
uiteraard goed beloond en dan staat hij ook heel blij te kwispelen

ben benieuwd hoe het de rest van de week gaat :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:48

missanous schreef:
diesel houd het nu sinds een aantal dagen al droog in zijn bench (in huis ook trouwens)

annepaardoes schreef:
Een pup van 11 weken weet nog niet dat hij buiten moet plassen.

Volgens de TS is hij toch zindelijk verder?

TS, ik hoop dat alle gegeven tips helpen! ;)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 23:06

verder is hij wel zindelijk ja maar alleen zodra we uit bed of zodra we thuis komen dan laat hij het lopen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:27

Ik zou me hier niet te druk over maken, hij is nog zo jong!
Mijn pup van zestien weken is de ene nacht wel droog, de andere niet, maak mij er niet druk om, komt vanzelf wel.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:30

Zodra hij plast optillen dan stoppen ze vaak en dan gelijk met hond in armen naar buiten.
Honden zijn pas met ruim drie vier maanden echt zindelijk.
*Wij hebben een pup van 14 weken en die kan nu vanaf rond elf uur tm half acht probleem loos droog blijven heeft ook geen ongelukjes meer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:55

missanous schreef:
bedankt voor de tips allemaal

we hebben vandaag absoluut geen aandacht geschonken aan de honden toen we uit bed kwamen
gewoon niks gezegd en de bench los gemaakt en ja hoor het liep er al uit voordat we het deurtje open hadden

vanavond zijn we heel ff weg geweest en toen we thuiskwamen weer niks gezegd en richting bench gelopen
nu kwam er maar een heel klein plasje uit
diesel meteen opgepakt en meteen mee naar buiten genomen en de rest heeft hij buiten gedaan
uiteraard goed beloond en dan staat hij ook heel blij te kwispelen

ben benieuwd hoe het de rest van de week gaat :)

Goed zo! Gewoon zo door gaan.
De pup moet nog leren om zij blaas goed onder controle te houden. Dit heeft gewoon tijd nodig.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:01

hoe doet hij het nu?
gaat het al wat beter.
Heb zelf een Weimaranerpup(15 weken) overdag zo goed als droog,'s nachts 5 keer wel ,2 x niet ongeveer.

Komt goed maar het duurt effe :+