Hond gedraagt zich raar, HELP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottejulia

Hond gedraagt zich raar, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:13

Sinds een paar uur heb ik het idee dat het niet helemaal in orde is met mij hond. Hij had zijn rondje gelopen en zijn hapje gehad, hierna was hij nog steeds ontzettend druk en ging niet rustig een dutje doen zoals normaal gesproken. Door het huis rennen, dan weer even stil en zielig gaan liggen om vervolgens weer op te springen en dolenthousiast bij mij op schoot te kruipen. Dit gedrag is tot nu toe nog niet veranderd, sterker nog het gaat nu gepaard met extreem snel hijgen en het proberen zichzelf als het waren 'af te vegen' aan de grond (er overheen schuren). Daarbij ziet het er uit of de klieren onder zijn ogen (wallen?) opgezwollen zijn, ze zijn in elk geval een stuk dikker geworden.

Het eerste wat mij zelf te binnen schoot was een vlooienaanval, geen idee of dit kan? Dit omdat hij zich steeds probeerd te schuren en zichzelf ook af en toe krabt. Druppels daartegen heeft hij dus meteen gekregen. Dan is het enige opvallende in de afgelopen dagen nog geweest dat hij gister en vandaag moest overgeven, maar ik weet niet of deze dingen hiermee in verband gebracht kunnen worden.

Wie kan mij helpen en heeft een idee wat dit kan zijn? Ik ben internet al aan het raadplegen maar heb geen idee waar ik op moet zoeken.

RoosIris

Re: Hond gedraagt zich raar, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:14

da bellen?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:15

Op dit tijdstip? Als dit aan blijft houden vannacht dan is dat uiteraard wel het eerste wat ik doe morgen ochtend.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:15

Even bezoekje langs de DA!

IMO klinkt het als een allergie?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:17

Wat maakt het nou uit of je nu nog belt. Er zijn mensen bij de dapraktijk die nachtdienst hebben. Geen probleem voor hun. Betaal je ook voor :)
Wij kunnen vanaf hier niet zien wat hij precies doet en waarom hij dat doet. Kun je enkel als je hem in levende lijfe ziet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:36

Het lijkt alsof je hond jeuk heeft. Vaak zijn dit of vlooien of een andere allergie. Toevallig laatst hem gewassen? Of Zijn kleedje/mandje? Nieuw waspoeder? Wanneer heb je 'm voor het laatst ontwormd? Vervelend zeg.. Hoe oud is je hond? Wat voor een type is het? Ik zie het tafereel wel voor me, beestje is rusteloos en je kunt hem niet kalmeren... Heeft hij wel gewoon zijn eten opgegeten? Zo ja, dan denk ik niet dat het met het overgeven te maken heeft.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:38

met "wat" schuurt hij over de grond?
dat kan een vrij belangrijk detail zijn ;)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:44

Niet laatst gewassen en met waspoeder zal het ook niet te maken hebben. Wanneer hij voor het laatst ontwormd is moet ik even navragen, kan al een tijdje geleden zijn. Hij is nu als ik het goed heb bijna 8. Het is een bastaard (middel groot), we weten niet precies wat er in zit. Zijn eten heeft hij gewoon goed opgegeten, niet anders dan anders. Hij schuurt voornamelijk met zijn kop over de grond, maar gaat ook echt op zijn rug liggen rollen.

Hij is inderdaad behoorlijk rusteloos, voelt zich duidelijk echt niet fijn. Steeds van beneden naar boven aan het rennen en doen. En vooral aan mij proberen duidelijk te maken dat hij ergens last van heeft, arm ding.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:44

_Lotjuh_ schreef:
Op dit tijdstip? Als dit aan blijft houden vannacht dan is dat uiteraard wel het eerste wat ik doe morgen ochtend.

Nu bellen, de DA kan je vertellen of je wel of niet moet komen.

(als paraveterinair zijnde) Heb ik er altijd een hekel aan dat mensen zo lang gaan afwachten tot het bijna mis gaat, en dan s nschts met alle haast willen komen. Terwijl het al een hele tijd aan de gang is.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:45

heeft hij geen last van zijn oren?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:48

knooopje schreef:
heeft hij geen last van zijn oren?

Moeilijk te zeggen, heb hem er wel aan zien krabben (maar niet veel) en er ook meteen in gekeken, maar ze waren van binnen niet rood ofzo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:52

Ik zou het de dierenarts ook maar gaan bellen.

We hadden vroeger ook zoiets met een bouvier teef, en die gedroeg ook ongeveer zo, alleen niet dat gesleep over de grond, bleek een maagtorsie te zijn (maag gedraaid).

Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar dat gedrag leek er wel wat op van wat we hadden meegemaakt.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:55

ik zou de dierenarts bellen als er wel iets aan de hand is vergeef je je het nooit .

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:58

Ja idd zou ik ook even doen je kan altijd even horen wat de dierenarts ervan zegt, die kan je meer vertellen dan wij hier op bokt. Veel succes in ieder geval ik hoop dat ie niks ergs heeft

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:02

Het kan zoveel zijn. Maar als het plots is op komen zetten en de klieren ook reageren en opzwellen dan zal ik toch echt aanraden de dierenarts te bellen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:08

Dierenarts bellen. Liever voor niets bellen dan te laat bellen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:36

_Lotjuh_ schreef:
Wie kan mij helpen en heeft een idee wat dit kan zijn? Ik ben internet al aan het raadplegen maar heb geen idee waar ik op moet zoeken.

Diagnose stellen via internet met zo'n breed scala aan klachten? Zou mijn tijd liever verdoen bij de DA,
vind dit wel een reden tot ongerustheid. Ik hoop dat je die inmiddels ook gesproken heb.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:41

Bel aub de DA. Heb voor mn opleiding in een dierenarts praktijk stage gelopen, liever s'nachts bellen dan afwachten voor de kosten die je ermee wil besparen. En bellen kost niks. En liever geld uitgeven als je dier verliezen toch?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:05

hoe gaat het nu met je hond?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 16:18

We komen net terug van de dierenarts, het bleek inderdaad een allergische reactie te zijn geweest, waardoor weten we niet. Hij heeft 2 prikken gehad en we hebben tabletten mee gekregen voor de komende 10 dagen.

Vanochtend leek alles minder geworden, dus ik gewoon naar m'n werk gegaan. Wel tegen m'n moeder gezegt dat ze de dierenarts moest bellen. Word ik op een gegeven moment door m'n moeder gebelt, bleek onze dierenartsenpraktijk gesloten en werd ze op het antwoordaparaat doorverwezen naar het 0900 nummer voor spoedgevallen. Inmiddels maakte m'n hond ook al zeer vreemde 'kuch'-geluiden. M'n moeder dus dat nummer gebelt, werd ze meteen voor 80 cent per minuut in de wacht gezet. Lekker spoed hulp dan! Dus ik maar op internet een dierenarts gezocht die wel op zaterdag open was (andere kant van Den Haag) en aan m'n moeder doorgegeven.

M'n moeder gebelt, dierenarts ook meteen van 'had eigenlijk gister al behandeld moeten worden, want hij kan stikken.'. Schrok me dood! Dus wij meteen een auto geregeld (hebben we zelf niet) en naar de dierenarts gegaan. Voor de volgende keer weten we dus dat we METEEN moeten komen, want zo'n allergische reactie kan dus gewoon dodelijk zijn.

Hierbij dus ook voor iedereen een waarschuwing en bedankt voor jullie reacties!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:08

O, tjee, wat spannend :S ! Fijn dat het nu dus redelijk gaat. Laat je wel onderzoeken wat de allergie was/is? Want prikken en tabletten onderdrukken wel een allergie, maar nemen de oorzaak nooit weg.
Knuffel voor 't hondje! :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:46

Allereerst heel fijn dat je hond inmiddels behandeld is. Hopelijk is hij snel weer de oude.
Misschien is er een of ander vreemd plantje in de buurt waar hij zijn snufferd in gestoken had bij het uitlaten? Probeer er in ieder geval achter te komen WAT deze reactie heeft veroorzaakt, anders is het binnen no time weer zover!

Oh enneh....
_Lotjuh_ schreef:
Hierbij dus ook voor iedereen een waarschuwing en bedankt voor jullie reacties!

"iedereen" hier had al tegen je gezegd dat je gisterenavond naar een DA moest bellen. Laat het dus vooral voor jou een waarschuwing zijn ;) en doe volgende keer iets met de goede adviezen die je krijgt!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 12:25

Maar niemand had gezegt (en ik neem aan dat ze het dus ook niet wisten, anders zeg je dat toch?) dat een hond met een (mogelijk) allergische reactie kan stikken! Voor mij is het zeker al een waarschuwing geweest. Wat de reden is geweest voor zijn allergische reactie kunnen erg veel mogelijkheden zijn, maar ik vermoed inderdaad een plantje. We gaan het proberen uit te zoeken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:45

Als alles opzwelt gaat zijn luchtpijp dichtzitten,

Logisch dus ;)

Met allergische reacties moet je altijd oppassen, fijn dat het voor jou en jouw hond goed is afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:01

Er werd natuurlijk niet direct gezegd dat je hond in levensgevaar was, heel simpel we zijn geen DA's :D
maar wel dat het dier inmiddelijk hulp nodig had alle sympromen wezen daar naar, gelukkig is het goed afgelopen!