Belde zonet een kennis me op ze had een flessenlam van de dood gered, boer wou niet zelf met de fles beginnen en had hem/haar dus min of meer al opgegeven vriendin red wel vaker dit soort dieren aangezien wij een dierenopvang hebben hebben wij plek om het lam groot te brengen en de ruimte om hem/haar te houden (we hebben zelf nog 2 schapen en 2 geiten) ik heb ervaring met flessenlammen heb er vorig jaar 3 grootgebracht en ook nog 2 jonge geitjes..
Oh ik kan niet wachten om hem,/haar op te gaan halen
Leuk zeg! Je hebt ervaring met lammeren, dus dan hoef ik je niet te vertellen dat je ze ook teveel kan voeren en dat ze dan een ziekte kunnen krijgen, als je er niet snel genoeg bij bent dat ze dan doodgaan.. Nou heb ik het toch gezegd Nee, alle gekheid op een stokje, dat vertel ik aan iedereen die een fleslam aanschaft zeg maar, zelfs mensen mét ervaring, ik ben die van mij er 2 jaar geleden bijna aan kwijtgeraakt. Maar wel super leuk! Wat is het voor soort lam? Voor ras dan zeg maar?
Morgen gaan we hem ophalen hij is 3 week oud, ik heb nog geen idee welk ras het is nog helemaal niet naar gevraagt haha of wat voor kleur e.d.
Pluttersplut ook al heb ik vorig jaar lammeren met de fles grootgebracht en geiten je kunt altijd nieuwe dingen leren he ik sta open voor alle adviezen
t lijkt me geweldig! erg lief.. me oma had vroeger ook een flessenlam die Nico heette.. dat was op t laatst wel meer een hond dan een schaap maar wel erg lief
het ene lam wat we vanmiddag opghaald hebben is eerlijk gezegt te verwend geweest mensen sliepen bij hem op de bank enz enz opzich niet erg maar we willen wel dat het een schaap blijft haha hij begon meteen te roepen als die me even niet aag we hadden dus besloten er een bij te nemen (nog een lam) zodat hij niet alleen is, dus we hebben vanmiddag ook nog een ooitje opgehaald. kunnen ze samen opgroeien als schaap haha t zijn echt 2 poepie's ik plaats zo gauw mogelijk foto's van ze!
Oh wat leuk! Wij hadden vroeger thuis ook schapen en heb toen ook zo'n lammetje opgevoed. Hij stond tussen de anderen maar was toch erg mensgericht. Ook ging ik wel eens met de lijn met m wandelen op straat. Kwamen er mensen aan me vragen wat voor hondenras dit was! Echt zo gelachen!!
Oeii wat leuk Heb ook een flessenlam verzorgt Jammer genoeg is die er nu niet meer omdat die ageresief werd Zal eens even een fototje zoeken Succes met de 2
Wat leuk zeg!! Ben gisteren net terug gekomen van schapenstage, ook bergen melk gegeven uit de fles! Gelukkig dronken ze daar na een paar dagen al uit de speen aan de muur, waar een emmer verse melk achter hing. Dit lam is dus al 3 weken? Waarom wil hij hem dan nog kwijt? Want dan heeft hij de eerste 3 weken dus wel goed voor hem gezorgd? Het lam zou nu makkelijk zelf kunnen drinken .
De vrouw waar ik hem wegehaald heb heeft hem bij een boer vandaan gered toen die pasgeboren was lammetje was meer dood dan levend ze heeft hem 3 week thuis verzorgt en melk gegeven maar ze kan hem niet houden, gezien wij een dierenopvang hebben wouden wij hem wel grootbrengen en hier houden. Vrouw heeft lammetje zo erg verwend tis meer mens dan schaap samen slapen op de bank enz enz wij wilden hem wel grootbrengen maar dan wel gewoon als schaap haha
Dus hebben we zaterdag er nog een lam bijgehaald van 1 week oud die wel al uit de melkbar kan drinken maar die van 3 week heeft nog geen idee daarom zochten wij een die wel zelf kan drinken zodat die van 3 week ook snel zou zelf drinken
hmm is het zo een beetje duidelijk haha
Mag ik vragen waar je stage gelopen hebt? gezien je in Groningen woont?
Maar goed dat is nu juist net niet onze bedoeling ook al ziet het er hardstikke leuk uit ik wil wel dat het een schaap blijft daarom hebben we een 2e lammetje erbij gehaald het rammetjes was ook zo gericht op mensen opzich heel leuk hoor maar gezien wij nog honderden andere dieren hebben kun je gewoon niet de hele dag met schaapje bezig zijn
dus die van ons blijven '' gewone'' schapen haha straks lekker op de wei bij onze andere schapen en geiten wel denk ik dat ze goed mak zullen gaan worden dat is alleen maar leuk