Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wyko schreef:Weet iemand hoe die kristallen daar nou komen. (van welke stof ofoz?)
insun schreef:Om je eventuele volgende post voor te zijn: Ik neem aan (naar aanleiding van de link in je eerdere post) dat je nu een discussie wil opstarten over de zin en onzin van droog(blik)voer tov. de zin en onzin van rauw voer.![]()
Helaas kan ik hierin niet met je meegaan. Niet omdat ik rauw voer verwerp, maar simpelweg om de reden dat ik een leek ben op dit gebieden ik van mening ben dat je enkel een discussie kan voeren als je voldoende kennis hebt over het te discussiëren onderwerp.
insun schreef:Wyko, er zijn speciale dieetvoeders voor blaasgruisproblemen te verkrijgen. Er zijn ook steeds meer merken diervoeders die een blaasgruisvoorkomend voer aanbieden. Of deze voeders een PH-verlagende werking en gereduceerd gehalte magnesium en fosfaten hebben kan ik je niet vertellen. Dat zou je zelf na moeten vragen.
Wat je maandag eigenlijk ook zou moeten vragen is of de blaasontsteking helemaal over is (ik vind een week behandelen met antibiotica erg kort) en of het aantal struvietkristallen in het sediment hetzelfde gebleven is of duidelijk verminderd is. Als het aantal kristallen duidelijk verminderd is, zou je het probleem misschien op kunnen lossen door iets langer antibiotica te geven (nav. mijn uitleg snap je ook waarom) en hoef je misschien helemaal niet over op een ander voer.
Chubby schreef:Hier nog een vers voerder, dus ik zou je beslissing absoluut toejuichen, gebaseerd op mijn eigen ervaringen en wat ik lees van andere diereigenaren.
Wat je tevens kunt doen om de urine te verzuren is cranberries (of capsules), vitamine C of appelazijn te geven bij het dieet.