Wat is de juiste keuze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Wat is de juiste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 01:50

Hallo Bokkers,

Toen ik 13 jaar geleden weer bij mijn moeder kwam wonen kreeg ik van haar een Poes.
De Poes genaamd Cindy was me toen alles, echt mn beste vriendin. Helaas werd ik na ong een half jaar weer weg gehaald.
Daarna heb ik nooit meer veel met haar te maken gehad, ze heeft 2 nestjes gehad.. in totaal 11 kittens, ik heb ze helaas niet mogen zien. Dit vind ik altijd nog erg jammer, maarja ik was een klein meisje en had niks te zeggen.
Ze is ook een keer weg gelopen maar gelukkig hebben we haar na dagen weer terug gevonden.
Nu 13 jaar later is ze echt aan het aftakelen. Ze heeft en tumor en word vrijdag geopereerd.
Eigenlijk misschien zinloos, het is al uitgezaaid en de DA voelde meerdere bultjes.
Ook zou ze gesteriliseerd moeten worden, maar dit is ook te gevaarlijk.
Mijn moeder heeft weinig geld en de operatie van 200 euro is voor haar ook erg duur.

Zelf ligt dit mij erg gevoelig en mijn moeder en ik kunnen geen keuze maken.
We willen haar niet kwijt.. vooral mijn moeder die heeft 13 jaar lang veel steun aan haar gehad, omdat haar kinderen waren weggenomen.

Ik moest even mijn verhaal kwijt.. want loop hier nu al een paar dagen mee en probeer sterk te blijven.
Denken jullie dat het tijd wordt om haar haar rust te gunnen en in te laten slapen? Of doen we er goed aan haar een dure operatie te laten onder gaan waar maar 1 tumor bij wordt verwijdert?
Ik weet het niet meer ;(

MaaikeMo

Re: Wat is de juiste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:54

Heel veel sterkte!

Ik denk toch dat het beter is haar te laten gaan..
Ze heeft al uitzaaiingen en ze gaat waarschijnlijk hard aftakelen..

Giving up doesn't always mean you're weak..sometimes it means you're strong enough to let go..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:56

Altijd moeilijk, om je beestje te laten inslapen.
Het is logisch dat je van zo'n poesje gaat houden, het is logisch dat dat jou steun en toeverlaat is..

Maar eens houdt het op..
Je kunt haar helpen, door een operatie te laten ondergaan, maar maak je haar daar blijer mee?
Waarschijnlijk word ze daar nu slapper van..
Kan je haar beter nu laten leven, zolang ze geen pijn heeft, en haar dan laten inslapen..

Op dit moment zit ik in dezelfde situatie, maar dan met mijn hondje..
Zij is ook al 12 jaar mijn steun en toeverlaat, echt mijn vriendinnetje.
Zij heeft nu ook flinke HD, en gaan morgen naar de DA om 16.30, om te laten bepalen wat beter voor haar is..

Bespreek met je DA, wat beter is voor jou diertje is..
Eens houdt het leven op, en word het egoistisch om je beestje te laten leven..

Heel veel sterkte ! :)
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 26-02-09 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 02:02

bedankt voor jullie berichtjes,
Melissa erg veel sterkte morgen!

het is wel egoistisch idd, maar kan me gewoon geen leven zonder haar voorstellen. En dat terwijl ik haar miss maar 1 keer in de zoveel maanden ziet. Ik weet dat ze er is en vraag altijd hoe het gaat, had gehoopt haar zelf nog in huis te kunnen nemen. Het is gewoon net alsof je moet bepalen of je je zusje moet in slapen of niet....

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:07

Ja, zo voelt dat inderdaad. :j
Het liefste wil je ze ook de rest van je leven bij je hebben, helaas is dit niet zo, zo oud worden ze helaas niet..

Ik zou nog lekker van dr genieten, als je haar nog kan zien voor vrijdag? :)
Heel veel sterkte vrijdag voor de operatie! is niet makkelijk.. :)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:14

Het is ook heel erg, heb vorig jaar ook kat in moeten laten slapen, die had ik al sinds ik nog een klein opdondertje was..
Het is wel het beste..
ookal is het zoo moeilijk om die keuze te maken..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:03

Allereerst: ik heb makkelijk praten, het is niet mijn poes en ik voel niet datgene wat jij voelt. Dus even wat goedbedoelt verstandelijk advies. Gevoelsmatig kan dit natuurlijk voor jou heel anders zijn!

Ik zou toch nog even met de Da in gesprek gaan. Indien deze operatie alleen maar een tijdelijk lapmiddeltje is, zou ik persoonlijk niet laten opereren. Persoonlijk vind ik dat een herstelperiode in verhouding moet staan met wat er daarna nog kan komen. Als er idd al zoveel uitzaaiingen zijn lijkt het mij dat zodra de poes van de ingreep is hersteld de andere tumoren al weer voor problemen kunnen zorgen. Op deze manier gaat ze dan toch een nare laatste tijd in. Dit zou ik persoonlijk niet willen voor mijn dieren, dat verdienen ze niet.

Als de kans op volledig herstel er wel is, en geld geen probleem zou zijn, zou je er natuurlijk helemaal voor kunnen gaan. Een poes kan veel ouder worden dan 13 jaar.

Hoe dan ook: onwijs veel sterkte gewenst, met wat je besluit ook gaat worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:27

Ik ben het eens met Laika, een operatie voor zo'n dier is best wel heftig en wat voor leven zal ze hebben na de operatie? Als de kans klein is dat ze herstelt dan zou ik ook besluiten haar in te laten slapen, en haar niet langer met pijn en ziekte laten lopen. Juist als je van je dier houdt dan gun je hem een waardig einde zonder pijn en ellende, ookal is dat voor jezelf heel lastig.

Ik weet hoe je je voelt, wij vonden het ook verschrikkelijk toen onze vorige hond ingeslapen moest worden, zo n dier wordt echt een lid van het gezin. In ieder geval heel veel sterkte met de keuze die jullie gaan maken.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:05

bedankt voor jullie steun,
heb besloten morgen toch naar amsterdam te gaan, daar word ze om 9 uur geopereerd. Na de operatie kunnen we bespreken wat de beste mogelijkheden zijn. Ze weten namelijk niet zeker of het kwaadaardig is, dat gokte de da. Morgen hopen we dus op meer duidelijkheid.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

Okee, als eventuele kwaadaardigheid nog niet is vastgesteld is er dus toch hoop op volledig herstel! Ga er lekker voor!
Ik zal duimen voor een positieve uitslag :j

Nog een optie die je hopelijk niet nodig hebt: indien zeer slecht bericht kan je besluiten haar niet uit de narcose te halen, maar alsnog in laten slapen. Overleg dit even met de arts die haar gaat opereren!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:42

sterkte morgen,ze kunnen idd eerst een punctie doen om te zien of het kwaad is(net als bij mensen)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:52

Laika je was me voor!!
Ik dacht er ook aan om haar evt. niet wakker te laten worden uit de narcose als blijkt dat je slecht bericht krijgt.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen, dit zijn echt moelijke dingen.
Ik heb zelf al een paar keer de beslissing moeten nemen een dier te laten gaan.
Als je het prettig vind of gewoon je hart eens wilt luchten staat mijn pb box open.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:24

heel erg bedankt,
ik ga het morgen inderdaad allemaal even overleggen met mn moeder en de da.
moet vanavond werken dus kan mn gedachten even ervan af zetten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:48

MaaikeMo schreef:
Giving up doesn't always mean you're weak..sometimes it means you're strong enough to let go..

*Slik*

Gevoel en verstand zijn 2 aparte dingen, gaan vaak niet hand in hand.

Ik weet dat je gevoel zegt dat je die operatie moet laten doen en je verstand zegt dat je er eigenlijk niets mee opschiet en alsnog binnenkort afscheid moet nemen.

Alleen jij kunt die beslissing nemen, denk er goed over na en zorg ervoor dat je geen spijt krijgt.

Sterkte.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:01

Is er al nieuws?
Ik duim me te pletter hier voor positief nieuws, hopelijk helpt het wat.
Ach en voor de zekerheid gooi ik er een paar engeltjes tegenaan ook!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:08

Heel erg bedankt allemaal!
Heb me vandaag heel sterk gehouden.
Om 9 uur hebben we haar daar gebracht en we mochten haar om 3 uur op halen. Kon echter niet wachten en ben om half 2 al terug gegaan om haar te kunnen zien. toen mocht om 2 uur al mee gelukkig.
Er zijn 3 tumoren verwijdert en ze heeft dus een gigantische hechting in haar buik, foto's zal ik later even plaatsen.
Ben net pas thuis, heb de hele dag / avond bij haar gezeten.
Ze is inmiddels weer lekker ontwaakt en waagde zelfs al een mini sprongetje op de bank. Ze heeft antibiotica en pijnstillers gekregen :)
Wel is ze erg mager! dus ik denk dat de tumoren een groot deel van haar gewicht bepaalden.
We hebben besloten het nu aan te kijken, volgens de dierenarts heeft ze veel kans om er weer helemaal boven op te komen. kans dat het is uitgezaaid is natuurlijk erg groot, en we moeten het maar aankijken en terug komen als er weer tumoren ontstaan om een keuze te maken.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:11

Och jeetje zeg..
Opzich een positief nieuws dus :)
Dat is wel fijn.
Ik hoop dat er geen meerdere tumoren zijn, en dat het niet uitgezaaid is!

Kan me erg voorstellen inderdaad, dat je eerder kwam :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:24

bedankt melissa :)
het is aan de ene kant natuurlijk ontzettend positief en daar ben ik ook heel blij om.
Enja er komt natuurlijk altijd een eind, en dat zal ook met Cindy zo zijn. maar dat mag hoop ik nog wel even duren..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 00:12

Hier de foto's

Bij de da in dr handen
Afbeelding

en na een tijdje in mijn armen met een babyrompertje aan, ze is nu gelukkig weer grotendeels de oude.. een lekkere chagrijn :P
Afbeelding

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:24

Een rompertje, dat is een goed idee zeg! :oo
Er komt zeker ooit een eind, maar hoop inderdaad dat het voor je katje nog lang duurt.
Hoe oud is ze?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 00:24

13 jaar ong :)
haha ja alleen weet ze t rompertje elke keer uit te trekken..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:27

Oh, dat is toch nog wel te jong :oo
Das jammer dat ze hem af kan doen,vond het wel slim idee :j
Is beter dan zo'n lampenkap :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:43

Succes met je katje Cindy ik hoop dat ze op zal knappen van de operatie, wat ontzettend goed zeg dat jullie haar die kans willen geven.
Ik hoop dat de DA het goed in heeft geschat en er wel van overtuigd is dat er een kans id dat ze nog heerlijk oud kan worden.
Wordt de tumor nog onderzocht?
Zou wel even een lampekapje omdoen, ik heb hier ook een ouwe saggerijn :D ;) van 13 jaar die ook geopereerd is met hechtingen, die kap was even wennen maar het went.
En als dat bij haar lukt, lukt het bij iedereen :D

Sterkte en duimen dat het weg blijft.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 00:48

de da heeft expres besloten geen kapje om te doen, daarom moesten we ook een romper kopen :)
De tumor word niet verder onderzocht geloof ik, maar de da is er zeker van dat het kwaadaardig is.
Aangezien Cindy ook niet ziek oogt, dus gewoon normaal eet en drinkt (vooral kieskeurig eet :P) vinden wij het ook nog niet nodig om haar te laten gaan.
We houden natuurlijk wel goed in de gaten of er meerdere tumors vormen.

Chiqa, hoelang geleden is die van jou geopeerd? en hoe snel is het genezen? Of is het nog bezig met genezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:32

Mijn verhaal is niet echt met het jouwe te vergelijken, mijn poes had dan wel een tumor
maar die was goedaardig en zat bij dr oog, een buikwond is een heel ander verhaal,
hier eventueel mijn verhaal;

[BB] Mijn kat krijgt morgen een kap ervaring svp..

Zou wel goed in de gaten houden dat ze niet gaat lopen trekken aan de hechtingen,
dan ben je namelijk veel verder van huis.
Wonderlijk hoor dat dit toch allemaal kan he, ik hoop dat het niet voor niets is geweest.