4,5 jaar geleden waarom mijn ouders toch overstag gegaan om toch weer een Rottweiler aan te schaffen.
Mijn ouders fokken al meer dan 40 jaar met dit ras en zijn er buitengewoon gedreven mee om deze honden op de juiste manier op te voeden.
Rottweilers worden nl vaak in een bepaald hokje gedrukt, maar wij weten gelukkig hoe deze honden echt zijn.
We zijn dus op zoek gegaan naar een nestje en het werd sowieso een teefje met het doel in de toekomst weer een mooie stam op te bouwen.

Maar dat terzijde, pas na haar 4e levensjaar wouden we haar laten dekken.
We hebben een wat kleinere pup uit het nest uitgezocht en met 10 weken mochten we haar meenemen.
Ik was direct helemaal verliefd op dit meiske, ze liep de hele dag achter me aan en was enorm waakzaam over mijn vader.
Toen mijn vader 2 jaar geleden een CVA kreeg week ze niet van zijn zijde en was het ook erg moeilijk voor haar dat ze hem 5 maand heeft moeten missen, mijn vader zat toen in een revalidatiecentrum.
Ze liep echt soms tot vervelends toe achter je aan, altijd nieuwsgierig. Typisch het Rottweilergedrag waar wij thuis allemaal verliefd op zijn geworden.

Helaas is dat plan van een nestje vandaag in duigen gevallen.

Afgelopen donderdag was haar plas wat donkerder dan normaal.
Na overleg met de DA zijn we gisteren langs gekomen met haar urine.
Ze oogde wat schraal, maar wij zien haar elke dag, dus ons viel het niet zo op.
Verder onderzoek was prima, alleen had ze geelzucht.

Alle slijmvliezen in haar lichaam waren geel gekleurd.
Na overleg met onze DA zijn we vanochtend naar Ommen gereden en is ons meiske verder onderzocht.
We schrokken echt van de kosten.
Bloedonderzoek en echo +/- 500 euro's en misschien een biopsie in het verschiet van +/- 200,= maar dat geld kon ons gestolen worden.
Bloedonderzoek wees niets uit, een echo was een tweede manier om dingen uit te sluiten.
Die echo gaf aan dat de galblaas ontzettend groot was en dat er iets in de buikholte zat wat er niet hoorde.

Daaropvolgend hebben we een punctie laten uitvoeren en er is ook wat van de lever weggenomen.
Vanmiddag om 4 uur konden we haar weer ophalen, maar het zag er niet best uit voor haar
Zoals het er nu uit ziet heeft ze nog maar een paar weken te leven.....

Morgen of overmorgen krijgen we de uiteindelijke uitslag, ben er helemaal kapot van, niet te spreken over mijn ouders, zo'n geweldige hond die niet eens ouder dan 5 jaar mag worden doet ze heel erg veel pijn......