Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluttersput schreef:Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van. Maar een kat binnen houden is echt niet te doen als het een buitenkat is. Ik heb er eentje gehad, die ving ook af en toe een vogeltje. Gelukkig, achteraf dan, heeft hij niet lang genoeg bij ons geleefd om het broedseizoen te halen. Die kat was onmogelijk om binnen te houden, die klom gewoon door de ramen heen.
We hebben nu ook een kat, die is al oud. Gelukkig gaat die alleen nog naar buiten om muizen te vangen, en komt dan weer naar binnen. Je kan er gewoon niet zoveel tegen beginnen vrees ik.
Bovendien zijn er tijden in het jaar dat de vogels zooo stom zijn, dat ze gewoon blijven zitten als je langsloopt. Ik ben laatst nog bijna op een merel gaan staan omdattie zomaar uit de struiken gewandeld kwam, die had net ruzie gehad met een andere man.
rockwitch schreef:Mijn katten mogen niet naar buiten, dus die zullen dat gelukkig niet doen. Tuurlijk is het de natuur, maar mijn katten hebben nog niet laten merken dat ze naar buiten willen, dus ze blijven mooi binnen. Ze hebben elkaar, en liggen ook regelmatig te stoeien, ze hebben speeltjes en daar spelen ze lekker mee. Dus ze blijven maar lekker binnen.
Ouwe schreef:Ik wil niet weten wat er gebeurd met de vogelpopulatie als iedereen zijn katten binnen gaat houden. En ik denk niet dat katten het enige probleem zijn. Vogels hebben in de steden bijvoorbeeld steeds minder ruimte. Den Haag is ook een actie gestart door vogelhuizen waar 3 paartjes mussen in kunnen met korting te verkopen om de mus weer terug te halen naar de stad.
rockwitch schreef:Ja ik wil ook dat ze binnen blijven, omdat ik geen zin heb dat ik ze van de weg af moet schrapen of dat ik ze nooit meer terug zie. En zo lang zij niet laten merken dat ze graag naar buiten willen, gaan ze dat ook niet.
SecretLIN schreef:Pluttersput schreef:Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van. Maar een kat binnen houden is echt niet te doen als het een buitenkat is. Ik heb er eentje gehad, die ving ook af en toe een vogeltje. Gelukkig, achteraf dan, heeft hij niet lang genoeg bij ons geleefd om het broedseizoen te halen. Die kat was onmogelijk om binnen te houden, die klom gewoon door de ramen heen.
We hebben nu ook een kat, die is al oud. Gelukkig gaat die alleen nog naar buiten om muizen te vangen, en komt dan weer naar binnen. Je kan er gewoon niet zoveel tegen beginnen vrees ik.
Bovendien zijn er tijden in het jaar dat de vogels zooo stom zijn, dat ze gewoon blijven zitten als je langsloopt. Ik ben laatst nog bijna op een merel gaan staan omdattie zomaar uit de struiken gewandeld kwam, die had net ruzie gehad met een andere man.
Ik denk dat je dan de jonge vogels bedoelt, die blijven inderdaad op de grond omdat ze nog niet kunnen vliegen die leren vliegen vanaf de grond, vaak dan zijn ze het slachtoffer van de kat we krijgen heel vaak half opgevreten vogels binnen die nog leven echt zo zielig
We hadden laatst een zwaan die was gepakt door een hond hij lag helemaal open was min of meer hoe noem je dat zijn hele huid lag eraf ik heb er wel een foto van echt zo erg
Iris82 schreef:Of je moet ze een belletje omhangen, is het probleem ook gedeeltelijk opgelost denk ik.Maar ja, hoe maak je dat de miljoenen kattenliefhebbers in NL duidelijk?
Ouwe schreef:Dat is zeker wel de natuur. In de natuur geldt nou eenmaal de wet van de sterkste... De natuur is soms hard.
Paintlinger schreef:Mijn katten vangen (en eten) enorm veel muizen...is dat dan ook zielig?
Ze vangen ook heeeeel sporadisch een vogeltje, maar hier in Drenthe hebben we nog lang geen vogeltje schaarste...
SecretLIN schreef:Ouwe schreef:Dat is zeker wel de natuur. In de natuur geldt nou eenmaal de wet van de sterkste... De natuur is soms hard.
Ah oke, als je het zo stelt kan ik mijn hond die een hekel heeft aan katten wel gewoon loslaten als ik een kat in mijn tuin zie die er opgesloten zit mag mijn hond die kat wel doodbijten is toch de natuur wet van de sterkste geld