hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:27

Vanmiddag vond ik mijn konijntje Joe in de wei. Ik denk dat een van mijn paarden op haar is gestapt en ze haar ruggetje gebroken heeft. Haar achterbeentjes zijn verlamt, haar linker achterbeen in iedergeval. Ik reken er niet op dat het ooit nog goed komt, en ik heb het idee dat ze lijdt. Ik wil er daarom zo snel mogelijk een eind aan maken. Maar hoe doe je zoiets? Ik wil niet met haar naar de DA want dan raakt ze me teveel gestressed. Bovendien heb ik geen zin om 140euro uit te geven aan een prik. Hoe kun je zo'n konijn zo pijnloos mogelijk om het leven helpen?

Florale

Re: hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:28

Bij de DA ben je echt geen 140 euro kwijt en anders even een dieren ambulance of het asiel bellen

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:28

goede harde klap in de nek.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:29

Heel cru maar een klap met de schep en goed hard.. En een spuitje is helemaal niet zo duur hoor, ik was toen 30 euro kwijt. ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:29

maar wat gaan die me vertellen? Want ik wil haar eigenlijk niet vervoeren omdat zo'n konijn dat totaal over de zeik gaat :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:29

Je kan beter de dierenambulance bellen, ze komen je dan helpen en of geeft je advies.

Arme konijn, maar ja het is beter om het uit het lijden te helpen.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:30

aaah,,
ik zou idd een spuitje gaan halen zijn echt niet zo duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:30

Alexx schreef:
Bovendien heb ik geen zin om 140euro uit te geven aan een prik. Hoe kun je zo'n konijn zo pijnloos mogelijk om het leven helpen?

Hiero rekenen ze niets voor het doden van een dier wat n iet van jou is beetje bruut om dat dier in leven te laten, heb je geinformeerd?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:31

Tja een hele goede harde klap met de schep, dat kan ik niet, want ik zou het echt niet over me hart kunnen verkrijgen, echt niet.

Dus ik denk dat TS dat ook niet kan? maar belangrijkste is natuurlijk dat het heel snel uit het lijden geholpen wordt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-02-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:31

als je het echt zelf wil doen, snel de nek omdraaien, klap op de kop geven. Doe het snel en goed, nog langer lijden is zielig!

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:32

Een spuitje bij de (mijn) dierenarts kost geen 140 euro, weet ik uit ervaring. Ons konijn was ernstig ziek en ik kon het niet over mij hart verkrijgen om er zelf een eind aan te maken, het spuitje koste een paar tientjes Incl. voorrijkosten. Je kan natuurlijk ook naar de praktijk toe rijden, dan kan het nooit heel veel kosten.

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:32

Tsja ik denk niet dat het dat dier veel uitmaakt, goede klap achter de oren is sneller dan in een mandje naar de da incl. alle stress.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:33

wil je dat zelf gaan doen dan?? Jakkes.. zou ik niet kunnen. Mjah met een dikke steen ofzo dan maar.. Kop eraf hakken? Ophangen?? Ik zou t zelf echt niet kunnen.. Gatverdamme.. Als je nou gewoon een luchtbuks had ofzo..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:35

een euthenasie spuit kost hier 18,50. Je kunt hem ook brengen en zeggen dat ie niet vna jou is? Weet niet of ie van jou is? Maar geloof dat ze het dan gratis doen omdat het beestje niet van jou is. Dat geld gaan ze ergens verhalen geloof ik. Snap alleen niet dat je niet regelrecht de Dieren Ambulance hebt gebeld of in een doos hebt gedaan naar de DA. laten liggen is ook geen optie! Heb je geen buren of familie die even een schep over het beestje willen halen? om het even cru te zeggen?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:35

harde klap achter de oren.
en anders achterpoten beet pakken en met een rot gang op een hoek van een tafel of iets slaan..
sorry klinkt cru en rot.
maar als het snel en kosteloos weg moet dan moet je toch je vermannen en een knal durven geven.
en als je t in 1x goed doet is het gewoon gelijk klaar..

En anders zal ik wel gewoon een spuitje gaan halen.
zo duur is t niet hoor..
En anders zou ik idd de dierenambulance bellen om advies.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:37

ik vraag me af of je zoiets in 1 x goed kan doen:S Gatverdamme, snap overigens ook niet dat je een topic maakt om te vragen hoe je je konijn af moet maken.. We zijn nu al 10 minuten verder en konijn heeft nog steeds pijn begrijp ik?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:38

nee, ik kan het ook niet over mijn hard verkrijgen... Onze dierenarts is nogal prijzig, zoals allen hier in de buurt. Mijn vader had een luchtbuks, misschien nog steeds. Dat zal ik eens informeren. Hij vind het naar maar hij is toch diegene die het gaat doen...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:38

He bah, bij de achterpoten pakken en dan rotklap geven op een tafel, stel dat het niet in 1 x lukt dan lijdt het nog veel meer, TS heeft geen ervaring in het snel doden van een konijn.

Maar het is ook wel een goede manier, voor als je het durft en goed gericht en hard kan slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:39

pinuts schreef:
ik vraag me af of je zoiets in 1 x goed kan doen:S Gatverdamme, snap overigens ook niet dat je een topic maakt om te vragen hoe je je konijn af moet maken.. We zijn nu al 10 minuten verder en konijn heeft nog steeds pijn begrijp ik?

Ik snap dit ook niet hoor, zo ga je toch ook niet met je medemens om als je hem aan heb gereden?

tisje

ik denk dat je beter de dierambulance kunt bellen of naar de DA gaan. wanneer je zelf gaat lopen aanklooien heb je kans dat het beesje alleen maar meer pijn heeft. iemand zonder ervaring kan dit niet zó doen dat dat beesje geen pijn heeft. stél je doet het niet in 1 keer goed, dan doe je dat beesje onmenselijk veel leed aan. dierenambulance bellen of naar de DA gaan dus!

Def

Idd harde klap achter de oren.
Je kan het zeker in een keer goed doen, pinuts, je moet de goede plek weten en t flink hard doen (klinkt naar..maar goed)
anders is t alsnog lijden voor t beest.
Dus je moet het durven en anders zou ik toch naar de DA.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:40

Laat je vader het maar doen met de luchtbuks, in het voorhoofd, dat is het beste en snel, echt wel, dat durf ik zelfs wel, als het maar niet langer hoeft te lijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:40

flinke harde klap achter de oren, zo slachtte mijn oom de konijnen vroeger ook
woont in de buurt geen boer oid die dat voor je kan doen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:41

chiqa.. laten we geen mensen met konijnen gaan vergelijken..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:41

Harde klap in de nek werkt, maar je meoet het wel kunnen. Als je het konijn niet in een keer doodslaat vind ik dat je er niet aan moet beginnen, want dan ben je barbaars bezig....