Het wordt denk ik een langverhaal, ik wil het jullie goed uitleggen ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben en ook echt alles willen lezen.
Ik heb een koningspoedel van 1.5 jaar een inmiddels gecastreerde reu.
Olivier is van pups af aan al bij ons, en ik ben met hem op training gegaan.
Hij heeft de puppytraining en de A diploma gehaald.. het lijkt me leuk straks behendigheid met hem te gaan doen.. maar zoals het nu gaat ben ik bang dat dat me niet gaat lukken.
Olivier is namelijk erg slim en dominant.
Luisterd als de beste... behalve als hij los is...
Dan rent hij als een gek in de rondte, gaat andere honden etteren, in mensen hun handen bijten ( puur speels hoor) achter fietser aan noem het maar op.
Omdat dit gewoon te gevaarlijk werd in onze los laat buurt hebben we besloten hem aan de lijn te houden.
Inmiddels hem ook gecastreerd in de hoop hem wat meer onder controle te houden, aangezien hij ook zeer dominant werd naar onze andere koningspoedel van 1 jaar.
Deze loopt ALTIJD los omdat hij zo goed luisterd.
Op het moment loopt Olivier alleen nog in het park/bos/strand los.. hier gaan we 2 a 3 keer in de week heen, gewoon om zijn energie lekker de vrije loop te laten gaan en zodat hij ook los kan spelen.
Hij was dan zo door het dolle heen dat hij achter onze andere hond aan ging Jagen en hem ook heel hard beet in zijn rug.
Omdat we bang zijn dat hij een keer james zijn rug beschadigd kwamen tot de oplossing om hem een muilkorf om te doen, zodat hij James niet kan bijten...
Dit is de perfecte oplossing alhoewel Olivier het er niet altijd mee eens is..
Het voordeel hier aan is, is dat Olivier aanhankelijker is omdat hij met zijn neus langs je benen veegt ( omdat ding af te doen).
Normaal gesproken komt hij namelijk niet op handtast afstand.. maar blijft wel in de buurt.
Het lijkt wel alsof hij denkt dat hij op zijn kop krijgt... bang is hij niet hoor, want hij gaat uitdagend staan kwispelen op een paar meter afstand.. maar je krijgt hem gewoon niet te pakken, hij terroriseerd de boel pest mensen en honden noem het maar op.
Het is gewoon niet meer leuk om hem uit te laten, hij komt gewoon niet meer naar je toe als hij los is.
Afgelopen weekend flikte hij het dus ook in het park, mijn vader heeft 2.5 uur op de zoetsappige manier hem vriendelijk geroepen om naar huis te gaan, hij komt gewoon niet !!! en om nou langs de weg te lopen met een loslopende hond... dat wordt hem ook gewoon niet.
We hebben ook al de manier gedaan door iets naar hem toe te gooien zonder dat hij het ziet en dat heel hard HIER te roepen..
Hij dimt dan wel een beetje in, maar komen nee hoor.
Het is mijn vader uiteindelijk gelukt omdat Gelukkig een dominante herder hem aanviel, en hij dus troost zocht bij mijn vader.
Soms peert hij hem wel eens uit huis, hij blijft in de buurt hij loopt niet weg.. maar kan zo uren in de voortuin liggen zonder naar binnen te komen.. en als je dan naar hem toe komt rent hij weg.
We weten ons geen raad meer, we snappen hem ook gewoon niet.. en soms vermoed ik ook echt dat hij een kronkel in zijn kop heeft..
Kunnen jullie ons helpen? hebben jullie tips?
bedankt alvast
Nog even iet over mijzelf, Ik heb de opleiding dierverzorging gedaan zo nu ook de opleiding hondentrimmen.. ik weet dus wel veel van het gedrag van de hond af en heb daar voldoende ervaring in... mensen om mij heen weten er helaas ook geen raad mee, het is gewoon 1 grote doerak!!