Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:00

Hallo allemaal,

Het wordt denk ik een langverhaal, ik wil het jullie goed uitleggen ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben en ook echt alles willen lezen.

Ik heb een koningspoedel van 1.5 jaar een inmiddels gecastreerde reu.
Olivier is van pups af aan al bij ons, en ik ben met hem op training gegaan.
Hij heeft de puppytraining en de A diploma gehaald.. het lijkt me leuk straks behendigheid met hem te gaan doen.. maar zoals het nu gaat ben ik bang dat dat me niet gaat lukken.

Olivier is namelijk erg slim en dominant.
Luisterd als de beste... behalve als hij los is...
Dan rent hij als een gek in de rondte, gaat andere honden etteren, in mensen hun handen bijten ( puur speels hoor) achter fietser aan noem het maar op.
Omdat dit gewoon te gevaarlijk werd in onze los laat buurt hebben we besloten hem aan de lijn te houden.
Inmiddels hem ook gecastreerd in de hoop hem wat meer onder controle te houden, aangezien hij ook zeer dominant werd naar onze andere koningspoedel van 1 jaar.
Deze loopt ALTIJD los omdat hij zo goed luisterd.

Op het moment loopt Olivier alleen nog in het park/bos/strand los.. hier gaan we 2 a 3 keer in de week heen, gewoon om zijn energie lekker de vrije loop te laten gaan en zodat hij ook los kan spelen.
Hij was dan zo door het dolle heen dat hij achter onze andere hond aan ging Jagen en hem ook heel hard beet in zijn rug.
Omdat we bang zijn dat hij een keer james zijn rug beschadigd kwamen tot de oplossing om hem een muilkorf om te doen, zodat hij James niet kan bijten...
Dit is de perfecte oplossing alhoewel Olivier het er niet altijd mee eens is..
Het voordeel hier aan is, is dat Olivier aanhankelijker is omdat hij met zijn neus langs je benen veegt ( omdat ding af te doen).
Normaal gesproken komt hij namelijk niet op handtast afstand.. maar blijft wel in de buurt.

Het lijkt wel alsof hij denkt dat hij op zijn kop krijgt... bang is hij niet hoor, want hij gaat uitdagend staan kwispelen op een paar meter afstand.. maar je krijgt hem gewoon niet te pakken, hij terroriseerd de boel pest mensen en honden noem het maar op.

Het is gewoon niet meer leuk om hem uit te laten, hij komt gewoon niet meer naar je toe als hij los is.
Afgelopen weekend flikte hij het dus ook in het park, mijn vader heeft 2.5 uur op de zoetsappige manier hem vriendelijk geroepen om naar huis te gaan, hij komt gewoon niet !!! en om nou langs de weg te lopen met een loslopende hond... dat wordt hem ook gewoon niet.
We hebben ook al de manier gedaan door iets naar hem toe te gooien zonder dat hij het ziet en dat heel hard HIER te roepen..
Hij dimt dan wel een beetje in, maar komen nee hoor.
Het is mijn vader uiteindelijk gelukt omdat Gelukkig een dominante herder hem aanviel, en hij dus troost zocht bij mijn vader.

Soms peert hij hem wel eens uit huis, hij blijft in de buurt hij loopt niet weg.. maar kan zo uren in de voortuin liggen zonder naar binnen te komen.. en als je dan naar hem toe komt rent hij weg.

We weten ons geen raad meer, we snappen hem ook gewoon niet.. en soms vermoed ik ook echt dat hij een kronkel in zijn kop heeft..

Kunnen jullie ons helpen? hebben jullie tips?

bedankt alvast

Nog even iet over mijzelf, Ik heb de opleiding dierverzorging gedaan zo nu ook de opleiding hondentrimmen.. ik weet dus wel veel van het gedrag van de hond af en heb daar voldoende ervaring in... mensen om mij heen weten er helaas ook geen raad mee, het is gewoon 1 grote doerak!! ;(
Laatst bijgewerkt door doom op 19-02-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:08

Hmms. Misschien moet je beginnen met je hond níét meer loslaten, Als je een 5/10 meter lijn koopt, of die heb je al, kan een hond daar prima mee doen. Hij kan heen waar hij wilt, maar niet weg...
Hoe oud is je hond nou? Of heb iik daar overheen gelezen?
Nagoed, net als bij paarden kunnen honden OOK puberen :)
Of uitproberen, er kan natuurlijk ook wel écht wat mis zijn, maar dat zeg ik niet. Wat dacht je van eens na laten kijken?

Wel rot voor jou en je gezin/famillie/vader..
Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:13

ik zou juist wel op cursus gaan,want daar leren ze jou dus hoe je je hond beter kunt laten luisteren.
en omdat hij zo slim is kan hij zijn energie daar ook goed in kwijt
of een gedagsdeskundige inschakelen,die weten feilloos wat er aan schort en hoe jij en hond beter met elkaar overweg kunnen

dat hij niet komen wil als je hem roept,heb je al es geprobeerd om hem door middel van een heel klein blokje kaas te belonen?
eerst aan de lange lijn laten lopen en zo trainen om te komen.
dan maar even niet meer los,jammer dan.

ik heb een hond gehad die ook wegrende als je haar riep.
die ging aan de lange lijn, voor beloning had ik dan kleine blokjes kaas bij me.
ik ging ook een ander commando gebruiken,immers had deze hond geleerd om bij "kom hier"juist weg te rennen.
kwam de hond dan dan kreeg ze bij de vorige eigenaar op haar kop omdat het zo lang duurde..tj dan wil ik wel geloven dat ene hond niet komt ;)

dus werd het "kom maar!"

via de lange lijn had ik meer controle, de beloning was een blokje kaas.( kan ook wat anders zijn hoor,maar net wat je zelf wilt geven)

pas na heel lange tijd kon die hond los, en kwam ze ook meteen als ik haar riep. pas nog later kon ik de blokjes kaas weglaten en kreeg ze alleen een knuffel en was het klaar.

als hij zoveel energie heeft..is het een idee om dagelijks een eind met hem te gaan fietsen zodat hij de energie ook kwijt kan?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:15

JustaLive schreef:
Hmms. Misschien moet je beginnen met je hond níét meer loslaten, Als je een 5/10 meter lijn koopt, of die heb je al, kan een hond daar prima mee doen. Hij kan heen waar hij wilt, maar niet weg...
Hoe oud is je hond nou? Of heb iik daar overheen gelezen?
Nagoed, net als bij paarden kunnen honden OOK puberen :)
Of uitproberen, er kan natuurlijk ook wel écht wat mis zijn, maar dat zeg ik niet. Wat dacht je van eens na laten kijken?

Wel rot voor jou en je gezin/famillie/vader..
Succes!

Het is een erg speelse hond dus met zo'n lange lijn gaat hij alle kanten op ( samen met het spelen met mijn andere hond)
Longeerlijn heb ik hem een keer aangezet.. maar omdat hij denkt dat hij los is, sleurt hij je dan alle kanten op, en mijn andere hond raakt verstrikt in het touw.
Het is toch gewoon te zot voor woorden, dat een super opgevoede hond en een zeer goed luisterende hond aan de lijn gewoon maling aan je heb als hij los is??
We hebben hem zelf een aantal keer gelokt met de auto door de achterbak open te doen zodat hij denkt dat we ergens naar toe gaan.. ( helaas heeft hij dat spelletje nu ook in de gaten)
:Y)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:19

ellepel schreef:
ik zou juist wel op cursus gaan,want daar leren ze jou dus hoe je je hond beter kunt laten luisteren.
en omdat hij zo slim is kan hij zijn energie daar ook goed in kwijt
of een gedagsdeskundige inschakelen,die weten feilloos wat er aan schort en hoe jij en hond beter met elkaar overweg kunnen

dat hij niet komen wil als je hem roept,heb je al es geprobeerd om hem door middel van een heel klein blokje kaas te belonen?
eerst aan de lange lijn laten lopen en zo trainen om te komen.
dan maar even niet meer los,jammer dan.

ik heb een hond gehad die ook wegrende als je haar riep.
die ging aan de lange lijn, voor beloning had ik dan kleine blokjes kaas bij me.
ik ging ook een ander commando gebruiken,immers had deze hond geleerd om bij "kom hier"juist weg te rennen.
kwam de hond dan dan kreeg ze bij de vorige eigenaar op haar kop omdat het zo lang duurde..tj dan wil ik wel geloven dat ene hond niet komt ;)

dus werd het "kom maar!"

via de lange lijn had ik meer controle, de beloning was een blokje kaas.( kan ook wat anders zijn hoor,maar net wat je zelf wilt geven)

pas na heel lange tijd kon die hond los, en kwam ze ook meteen als ik haar riep. pas nog later kon ik de blokjes kaas weglaten en kreeg ze alleen een knuffel en was het klaar.

als hij zoveel energie heeft..is het een idee om dagelijks een eind met hem te gaan fietsen zodat hij de energie ook kwijt kan?

Fietsen is misschien idd wel een goed plan.
Eten aan de riem neemt hij wel aan, als hij los is maakt dat hem niks uit.
Ik gebruikte op een gegeven moment het commando naast ( dit is een opdracht uit de training die hij heel leuk vond) en uiteindelijk zit hij dan naast je. je raad het al daar doet hij het ook niet meer voor... Ook hem gewoon negeren en liedjes zingen werkt niet.. hij blijft gewoon altijd op afstand..
Speelgoed maakt hem ook geen drol uit, daar komt hij echt niet voor.. en als je het ergens heen goed pakt hij het op.. en legt het ergens anders neer en gaat dan als jij in de buurt van het speelgoed komt snel weg .. en wacht dan tot je het weer gooit..

Cursus was afgerond vandaar dat ik daar klaar mee was..
Ik denk alleen dat ik dan voor een priveles moet gaan, aangezien hij nu ( bij de hogere opleidingen) veel los moet .. en hem dan dus peert..

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:19

Goh... dit klinkt me bekend in de oren (nouja gedeeltelijk dan... niet alles).
Mijn hond deed dit vroeger ook heel erg.
We zijn hem wel eens een hele dag in de duinen kwijt geweest omdat ie gewoon weg liep en niet meer terug kwam als je hem riep.
Hij deed het erger toen hij nog niet gecastereerd was, maar daarna was ie ook nog niet echt te houden.
Wij konden in het park ook uren staan roepen dat ie hier moest komen (lief, boos , het maakte hem geen reet uit), maar hij ging je van een meter of 20 kwispelent uit staan dagen.
Wat wij toen gedaan hebben is we zijn de auto ingestapt en een stuk weggereden. De hond wist ineens niet hoe snel die achter ons aan moest komen (heeft misschien wel te maken dat mijn hond een zwerver is geweest en dus niet graag in de steek gelaten wordt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker).
Ook zijn we daarna begonnen met de hond al eerder weer aan te lijnen (dus niet als je al bij het hek van het park bent maar halverwege) zodat ie eerst wel lekker los gerend had, maar dat ie nog niet doorhad dat ie naar huis moest.
Nu (mijn hond is nu 8, hij heeft dit gedrag jaren lang volgehouden, tot zijn 7e ongeveer), komt ie gewoon als we roepen (tenminste, meestal, hij wil nog wel eens zijn buien hebben).
Je hond is waarschijnlijk gewoon heel slim en snapt dat jullie hier radeloos van worden. Ik zou dus proberen om hem te slim af te zijn.

Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:21

Citaat:
maar omdat hij denkt dat hij los is, sleurt hij je dan alle kanten op

het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij luisterd als hij aan de lijn zit he?

wat doe je met ene paard wat je meeneemt aan een halstertouw wat er vandoor wil gaan?
die geef je toch een gigantische ruk aan het touw?

juist...dat doe je ook met de hond.
laat hem maar een keer een salto maken,dan heeft hij snel genoeg door dat hij luisteren moet.
kijk 500 kilo aan paard loopt keurig netjes mee,dan kan een hond van 30 kilo dat toch ook wel?

is toch een kwestie van niet consequent zijn hoor, nee is nee en luisteren is luisteren, scheelt een hoop verwarring bij de hond en hij zal je veel aardiger gaan vinden omdat jij aangeeft dat je zijn roedelleider bent.

denk dat je dus wel naar cursus moet,dan leren jij en hond weer met elkaar overweg te kunnen :j

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:22

Ik zou als ik jou was absoluut behendigheid gaan doen met je poedel. Toen ik ooit behendigheid deed met mijn Stafford, zat er in mijn groepje een andere Staff die ook niet los kon. Zodra je 'm losliet rende hij weg en ging hij ergens in een boom hangen :+ .
Deze hond heeft eerst simpele sprongetjes geleerd aan de lijn. En ook de wip, A-schutting en katteloop kun je gewoon aan de lijn doen. Bij de tunnel liet de instructeur de hond aan het begin van de tunnel los en het baasje ving 'm aan het eind weer op. Zo kom je al een heel end, maar wat was nou het mooie;
Deze hond vond behendigheid echt ongeloofelijk leuk (zoals heel veel honden), waardoor het mogelijk was hem positief te trainen op het loslopen. Dit gebeurde als volgt; Het baasje kocht op een gegeven moment een piepballetje met een soort flostouw er aan vast. Dit speeltje gebruikte hij alleen tijdens de behendigheid, verder nooit. Al snel koppelt de hond het speeltje dus aan behendigheid en omdat hij behendigheid zo leuk vond, raakte hij steeds meer gefocussed op het speeltje. Vervolgens werd het speeltje dus ingezet om aandacht van de hond te krijgen na een genomen hindernis. Bijvoorbeeld bij de tunnel; eerst staat het baasje aan de uitgang met het speeltje te piepen en te zwaaien en vangt de hond meteen op, vervolgens gaat het baasje steeds wat verder staan, enz. enz.

Dit werkte voor die hond heel erg goed en was een mooi voorbeeld hoe je d.m.v. behendigheid ook de gehoorzaamheid kunt trainen.

Succes!!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:26

ellepel schreef:
Citaat:
maar omdat hij denkt dat hij los is, sleurt hij je dan alle kanten op

het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij luisterd als hij aan de lijn zit he?

wat doe je met ene paard wat je meeneemt aan een halstertouw wat er vandoor wil gaan?
die geef je toch een gigantische ruk aan het touw?

juist...dat doe je ook met de hond.
laat hem maar een keer een salto maken,dan heeft hij snel genoeg door dat hij luisteren moet.
kijk 500 kilo aan paard loopt keurig netjes mee,dan kan een hond van 30 kilo dat toch ook wel?

is toch een kwestie van niet consequent zijn hoor, nee is nee en luisteren is luisteren, scheelt een hoop verwarring bij de hond en hij zal je veel aardiger gaan vinden omdat jij aangeeft dat je zijn roedelleider bent.

denk dat je dus wel naar cursus moet,dan leren jij en hond weer met elkaar overweg te kunnen :j

Haha Tuurlijk heeft hij toen ook meerdere salto's gedaan!!
Begrijp me niet verkeerd ik ben zeer consequent vandaar dat hij ook zo ontichelijk goed luisterd aan de lijn!!!
Het is gewoon echt het los laten... maar ik vond die lange lijn vooral link met andere honden..
( die poedels kunnen zo heerlijk springen en ronddartelen..)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:27

Ik wil je alle adviezen van de wereld wel geven.....maar inderdaad...ga gewoon weer op cursus.
Dan is er iemand bij die kan zien hoe het gaat...en dus ook kan zien wat er misgaat.

Er is ook wat van de leeftijd te zeggen....maar zonder de juiste training zal dit met alleen tijd niet veel verbeteren.

Pas op met salto's maken...je wil geen hernia veroorzaken

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:29

Logisch dat hij nu niet meer bij jullie in de buurt komt, immers dan moet ie elke keer aan de lijn en is de fun over ;).
Ik zou hem sowieso voorlopig niet los laten, doe hem aan een longeerlijn of andere lange lijn, kan ie toch zijn energie kwijt en je bespaart jezelf een hoop frustratie. Verder veel oefenen aan die lange lijn en dan niet alleen als je ook daadwerkelijk weer naar huis moet. Als hij niet goed reageert op een 'eetbeloning' zou je het ook eens kunnen proberen met een favoriet speeltje. Komt ie braaf, speel je even met hem, en bergt daarna het speeltje weer onzichtbaar voor hem op.
Voor wat betreft trainen op een club, een van mijn honden luistert daar perfect, volgt los ondanks veel afleiding maar in het bos is dat toch heel wat anders, dus moet je voor jezelf beslissen of je dat wilt. Wel kunnen ze je op een club door hun ervaring vaak veel tips aan de hand doen.
Dat bijten verontrust mij trouwens wel, als een hond een andere hond dusdanig hard bijt dat ie iets beschadigd vind ik dat geen normaal gedrag.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:32

Train je met of zonder voer?

Wij trainen zonder voer, en puur op respect en leiderschap met de hond. Daarnaast een slipketting, om de hond te corrigeren.

Bij ons op de vereniging komen veel probleemhonden, maar er is er geen 1 die nu nog wegrent/bijt/enz. Moet wel zeggen dat we soms hard moeten optreden, maar daar krijgen we ook veel voor terug. Stout=correctie, maar zolang alles netjes gaat wordt de hond daarin ook beloond dmv spelen, aaien, en variatie met de stem. Wanneer je die 'sociale' situaties aan de lijn onder controle hebt, is het niet meer dan normaal dat hij dit ook zonder doet. Gedraagt hij zich dan alsnog als een losgeslagen projectiel, zou ik dit echt keihard afstraffen!'

En wat Eva zegt klopt ook. Als jij je hond voorroept en hij komt, is dit ook wel het belonen waard én het vertrouwen van t baasje. Als jij altijd hem voorroept en vastmaakt, krijg hij ook zo'n gevoel van ammehoela ik ga dus echt niet meer komen..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:33

Paintlinger schreef:
Ik wil je alle adviezen van de wereld wel geven.....maar inderdaad...ga gewoon weer op cursus.
Dan is er iemand bij die kan zien hoe het gaat...en dus ook kan zien wat er misgaat.

Er is ook wat van de leeftijd te zeggen....maar zonder de juiste training zal dit met alleen tijd niet veel verbeteren.

Maarja wat is dan de goede cursus voor hem.
Ik heb namelijk de trainingen gehad met koekjes.. en beloning .. en alle tijd van de wereld gunen om het te snappen..
Mijn moeder daar aantegen heeft 14 jaar geleden een training gehad van wat niet af?? dan trap je met je voet de riem op de grond, dan gaat hij wel af.. juist de harde manier dus.. en deze hond heeft ALTIJD super geluisterd.

Ik denk dat dit voor Olivier ook beter is, gewoon omdat hij slim en dominant is.. en je heb dus toch goed de baas moet kunnen zijn.
Hij heeft gewoon echt, echt echt Maling aan me ( ben 1 keer gestruikeld hierdoor liet ik hem perongeluk los) hij heeft toen zijn riem in zijn mond gedaan, zodat hij harder kon rennen.. en is toen als een dolle voor me gaan staan om mij uit te dagen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:34

hoe is je engels?
er staan op toutube een aantal hele duidelijke filmpjes over hoe je honden kunt laten komen op commando.
even bij youtube.com intypen "dog training" en je krijgt er heel wat te zien,misschien kun je daar wat tips uithalen.

ja dat gekke rondspringen ken ik, en heb ook wel es andere honden in de lijn gehad,maar die weten dan ook weer heel snel dat ze uit de buurt moeten blijven.

zou wel op cursus gaan hoor,leuk voor hem en leuk voor jou :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:36

eva1969 schreef:
Dat bijten verontrust mij trouwens wel, als een hond een andere hond dusdanig hard bijt dat ie iets beschadigd vind ik dat geen normaal gedrag.

Het is wel op een speelse manier hoor, alleen hij duikt dan rennend op mijn andere hond af, en grijpt hem in zijn nek/rug.
Daarna spelen ze samen vrolijk verder.. alleen Olivier is gewoon erg wild.. en vandaar dat we bang zijn dat hij hem wel eens verkeerd kan grijpen.
Het is overgens ook een hele jaloerse hond.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:37

@ TS: heb je mijn post wel gelezen? D.m.v. behendigheid kun je je hond echt wel leren gehoorzamer te zijn.

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:37

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar zoals ik het lees, luistert je hond helemaal niet goed aan de lijn, want je zegt zelf dat hij je dan alle kanten in sleurt. Dat lijkt me niet het voorbeeld van een goed luisterende hond.
Ik raad inderdaad ook aan om toch weer op cursus te gaan met de hond. Mijn schoonbroer en zus hadden ook ontzettende problemen met het loslopen van hun rottweiler, die ook nog eens heel dominant was en totaal niet luisterde. Nu is het een erg lieve hond gewonden, luistert steeds beter en ook het loslopen gaat echt heel erg vooruit.
Succes!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:38

doom schreef:
Paintlinger schreef:

Maarja wat is dan de goede cursus voor hem.
Ik heb namelijk de trainingen gehad met koekjes.. en beloning .. en alle tijd van de wereld gunen om het te snappen..
Mijn moeder daar aantegen heeft 14 jaar geleden een training gehad van wat niet af?? dan trap je met je voet de riem op de grond, dan gaat hij wel af.. juist de harde manier dus.. en deze hond heeft ALTIJD super geluisterd.

Ik denk dat dit voor Olivier ook beter is, gewoon omdat hij slim en dominant is.. en je heb dus toch goed de baas moet kunnen zijn.
Hij heeft gewoon echt, echt echt Maling aan me ( ben 1 keer gestruikeld hierdoor liet ik hem perongeluk los) hij heeft toen zijn riem in zijn mond gedaan, zodat hij harder kon rennen.. en is toen als een dolle voor me gaan staan om mij uit te dagen!

Ik zit ook op zo'n HARDE cursus met mijn hond....
Prima, veel beter dan dat koekjes-gezemel :j
Mijn hond werkt graag voor me (iets te graag....overenthousiast figuur is het)...en dat doet hij alleen voor een stem-beloning of een knuffel.
Hij is in korte tijd zo veel veranderd...van agressief (naar andere honden) naar sociaal en super luisterend.

Ik raad je dan ook aan om vooral niet naar zo'n koekjes cursus te gaan.....daar krijg je alleen maar van die schooiers van.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:45

Petulan schreef:
Train je met of zonder voer?

Wij trainen zonder voer, en puur op respect en leiderschap met de hond. Daarnaast een slipketting, om de hond te corrigeren.

Bij ons op de vereniging komen veel probleemhonden, maar er is er geen 1 die nu nog wegrent/bijt/enz. Moet wel zeggen dat we soms hard moeten optreden, maar daar krijgen we ook veel voor terug. Stout=correctie, maar zolang alles netjes gaat wordt de hond daarin ook beloond dmv spelen, aaien, en variatie met de stem. Wanneer je die 'sociale' situaties aan de lijn onder controle hebt, is het niet meer dan normaal dat hij dit ook zonder doet. Gedraagt hij zich dan alsnog als een losgeslagen projectiel, zou ik dit echt keihard afstraffen!'

En wat Eva zegt klopt ook. Als jij je hond voorroept en hij komt, is dit ook wel het belonen waard én het vertrouwen van t baasje. Als jij altijd hem voorroept en vastmaakt, krijg hij ook zo'n gevoel van ammehoela ik ga dus echt niet meer komen..

Tja bij de cursus waar ik zat doen ze het zonder voer .. en alleen een slipketting om als je hond trekt, mijnes heeft dus een halsband.!
de Manier hoe jij traint heeft denk ik mijn moeder ook gedaan.. en die wilt dus eigenlijk dat ik zo'n soort training met hem weer ga doen.
Dat voorroepen heb ik ook altijd geprobeerd.. ongeveer 15 min na het loslaten . en gewoon halverwege de wandeling, dan komt hij ook gewoon niet maakt niet uit op welke manier, met welke klank speelgoed of voer.. het boeit hem niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:48

Gewoon niet meer los laten en anders op plekken waar het kan (strand/bos). Maar als hij niet aardig is voor andere honden of mensen, tja... dan zou ik hem maar vast houden of inderdaad zijn korf om.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:49

Onze hond heeft dat ook. Hij is naar een cursus geweest bij Martin Gaus, en doet het nog steeds. Wat hij aanraad is toch een lange lijn, omdat de hond dan vanzelf leert hoever hij kan gaan. Het duurt even voordat hij het doorheeft, maar als het goed is, blijft hij dan netjes bij je in de buurt. Als hij gaat 'stuiteren' kan je de lijn wat korter nemen.

Ik bedoel niet zo'n lijn die automatisch oprolt, want dat zijn ondingen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:49

LeandraTigro schreef:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar zoals ik het lees, luistert je hond helemaal niet goed aan de lijn, want je zegt zelf dat hij je dan alle kanten in sleurt. Dat lijkt me niet het voorbeeld van een goed luisterende hond.
Ik raad inderdaad ook aan om toch weer op cursus te gaan met de hond. Mijn schoonbroer en zus hadden ook ontzettende problemen met het loslopen van hun rottweiler, die ook nog eens heel dominant was en totaal niet luisterde. Nu is het een erg lieve hond gewonden, luistert steeds beter en ook het loslopen gaat echt heel erg vooruit.
Succes!

Als jij een jonge hond heb die aan een lange lijn zit.. en wilt achter een andere hond aan om te spelen, wordt gecorrigeerd met een salto en luisterd dan wel vind ik een zeer goed luisterende hond.
Jonge honden maken ook fouten.....
Ik kan tegen mijn hond zit, af, zit, af 5 keer achter elkaar zeggen en al die opdrachten voert hij goed en direct uit.
Ook de opdracht blijf, naast, wacht apporteren noem maar op :D
Dus je trekt verkeerde conclusies... sorry :o misschien dat ik het verkeerd verwoord had.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:50

Ga je trouwens elke keer hetzelfde gebied in? Wat hij ook kan doen is zijn terretorium vergroten, van jullie huis, naar bv het bos waar jullie heen gaan. Hij wordt dan steeds dominanter naar mensen,honden toe. Dat doet die van ons ook.

Ik zou eens op de site van Martin gaus kijken, die heeft ons namelijk de clicker training geleert, en ik moet zeggen dat het echt snel werking heeft. ;) Succes ermee!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:55

Consort schreef:
@ TS: heb je mijn post wel gelezen? D.m.v. behendigheid kun je je hond echt wel leren gehoorzamer te zijn.

Ja ik heb jou post zeker gelezen..
Ik ga gewoon even rond informeren in de buurt.. naar een goede cursus.. en misschien in het begin maar wat privelessen.
Het moet gewoon over zijn, het wordt van kwaad tot erger.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:57

Teziej schreef:
Ga je trouwens elke keer hetzelfde gebied in? Wat hij ook kan doen is zijn terretorium vergroten, van jullie huis, naar bv het bos waar jullie heen gaan. Hij wordt dan steeds dominanter naar mensen,honden toe. Dat doet die van ons ook.

Ik zou eens op de site van Martin gaus kijken, die heeft ons namelijk de clicker training geleert, en ik moet zeggen dat het echt snel werking heeft. ;) Succes ermee!

Nee we gaan niet iedere keer het zelfde gebied in ( ook altijd gewoon met de auto er naar toe)
Wel is het altijd het zelfde normale rondje wat dagelijks gebeurd.. hier is hij dan ook altijd gewoon vast.
Ik denk dat ik ook met hem ga fietsen :j