gezien onze 4 knagers onze schuttingen aan het opvreten zijn en we hier werkelijk ALLES al aan geprobeert hebben te doen, blijft er nog maar 1 optie over: afdekken. we willen dit op een mooie manier doen en denken eraan plantenbakken tegen de onderkant van de schuttingen te schroeven en deze te vullen met planten en bloemen. tot nu toe is iedere zomer gebleken dat konijnen alles lusten, maar nu kwam ik deze website tegen:
deze lijst moet ik uiteraard nog even naast de lijst leggen met giftige planten, maar kan iemand me ook vertellen welke planten je in je tuin hebt staan en niet worden aangevreten door die knaagterroristen?
ik had dit ook we hebben een biiterspray voor katten/vogels erop gesmeerd om de 2 weken en dit werkte prima!
benangelique
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-09 14:57
ze hebben al een grote ren, van 2x2 met een tweeverdiepingenhok eraan vast. in principe ruimte genoeg, maar ze mogen ook in de tuin om lekker ff een sprintje te kunnen trekken. dit wel alleen als wij thuis zijn. sinds er een nieuw konijn is die met het knagen is begonnen, doen de anderen hem na en is er geen 1 stukje hout meer veilig helaas.
bitterspray voor vogels? weet je hier de naam van? heb wel al veel van die bijtmiddelen geprobeerd, wel allemaal uit de paardenwereld.
in totaal zo'n 13 meter. gaas aan de onderkant is een optie, maar dan moeten er dujs idd plantenbakken voor. vraag is dan alleen; van welke planten blijven ze af? we denken nu aan plexiglas ervoor. ook niet mooi, maar wel glad en daardoor minder opvallend dan gaas lijkt me.
zandvangers
Geplaatst: 17-02-09 15:27
.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
stroomdraadje had ik idd nog niet aan gedacht. weet jij waar ze die vandaan heeft sonja? moet natuurlijk wel veilig zijn; ze mogen best een optater maar hoeven niet dood.
Dan neem je groen gaas, dat valt ook amper op en dan de wat dikkere soort, geen kippengaas. Het liefst gaas met hele kleine vierkantjes, kunnen ze er niet met hun snuit door, dus ook niet kapotbijten. Deze is er ook in de groene variant. Planten waar ze vanaf blijven zijn meestal giftig. Iig de coniferen.
wilgentakken hebben ze, net als takken van de appelboom. toch verkiezen ze steeds de schutting.
ik wil wel een andere schutting, van steviger materiaal, maar we hebben aan 2 zijden met buren te maken... stroomdraadjes mogen van de wet, er komt maar 6 volt op en dat stelt niets voor. voor de zekerheid ook even mijn dierenarts gemaild, maar ook hij geeft aan dat het wel kan. vandaag bij faunaland geweest; wordt wel een dure grap. 135 euri voor alleen de transformator. met linten e.d komt je op ongeveer 180 euro uit. daar moet ik nog even over nadenken. stoeptegels e.d al uitgeprobeerd, maar alles wat maar een klein randje heeft wordt gebruikt om te klimmen
Dinopino
Geplaatst: 18-02-09 17:36
bekend probleem. En mijn bloembakken zijn ook altijd leeg omdat ze wel op een tafel weten te klimmen. Ben benieuwd hoe je konijnen op het stroomdraad reageren. Is het een idee omdat ene konijn te muilkorven Of van die graaskorfjes voor je konijnen. Bij mij blijven ze er ook niet vanaf van de planten. Moest maar eens iemand een muilkorf voor die beesten uitvinden.
stroomdraadjes wel een dure hobby... net de schuttingen weer glad geschaafd en geschuurd en los van de lichte houtkleur valt het nu een stuk minder op. we gaan er eerst plexiglas overheen zetten. dat hebben we nog staan namelijk. als dat niet werkt doen we stroom.
Dinopino
Geplaatst: 18-02-09 21:49
Je moet inderdaad iets glads hebben waar ze niet op kunnen klimmen. wij hebben om onze boompjes gaas op een afstand gezet, zodat ze met hun hongerige muiltjes niet bij de boom kunnen.
oplossing gevonden! we wilden geen stroomdraad, was veel te kostbaar. toen gedacht aan plexiglas, maar ook dat werd een kostbaar grapje. vandaag doorzichtig tafelzeil met punaises tegen de schutting aan geprikt. bijna niet zichtbaar en ze kunnen weer veilig los! top!