En ze blijft krols... Hoe doen zwijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

En ze blijft krols... Hoe doen zwijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:38

*zucht*

Ik zie m'n kat dolgraag maar als ze vandaag haar mond niet eens gaat houden voor 10min gooi ik haar straks over de balkon denk ik }:0

Blitz is de eerste keer krols geweest, denk een dikke maand geleden en sindsdien heeft ze niet meer gezwegen :') Het is niet miauwen, het is janken! MOOOOOOOOOOOW MOWOWWOWWW MAAAAUUUUW.... GRRRR _-:(

Aangezien de DA pas 2 maart de tijd heeft haar te steriliseren (hier in de buurt zijn vrij recent heel wat katten van straat geplukt door de gemeente en de praktijken zitten dus vol voor sterilisatie + heel wat DA's gaan op vakantie...) moet ik haar dus zien te doen zwijgen :D

Het is heel de dag door dat ze loopt te janken en 's nachts ook. En het is echt niet dat ze geen aandacht krijgt! Ik zit al bijna heel de week thuis wegens de griep en nu zit ze bevoorbeeld ook naast mee met der kont omhoog en maar janken. Ze heeft enorm veel speeltjes, ze heeft het konijn als speelkameraad, de gerbils komen haar heel vaak uitdagen om eens te spelen maar helaas. Mevrouw ligt hele dagen op de bank met haar kont in de lucht.

Bestaan er geen pilletjes of truucjes om haar even te doen zwijgen? We hebben al alles gedaan wat de dierenarts zei, negeren, in een afgesloten ruimte zetten met haar mandje en krabpaal, haar overdag alleenlaten dus alle andere dieren in hun hok houden, als we gaan werken zijn haar bij m'n mams geplaatst zodat ze daar ook aandacht krijgt, de verwarming aanlaten zodat ze toch niet kan klagen van koude... Echt, we weten het niet meer en eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om mijn slaap nog twee weken te laten!

Ik zal echt blij zijn dat ze gesterilisseerd is!!

Ik weet het, een beetje een zeurtopic, maar wie nog zo'n extreem krolse kat heeft heeft mijn leed al gedeelt :D
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 13-02-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:56

Reageert ze ook niet op zo'n speeltje aan touw?
Dat je haar uitdaagt om ermee te spelen?
Je vroeg om pilletjes; ik denk dat de da je daar het beste meer over kan zeggen aangezien hij het moet voorschrijven.
Je kan rescue gebruiken maar dat is eerder om rustiger te worden en niet om krolsheid tegen te gaan.

Is het trouwens niet dat je je poes dolgraag ziet ipv doodgraag? ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:58

Belg :+ Hier zeggen we dat we iemand zielsgraag zien, dolgraag, doodgraag :') Hier wordt alles gesproken behalve degelijk nederlands :+ Heb het ff gewijzigd!

Ze heeft 4 of 5 van die stokjes met lintjes aan, beestjes aan, wat je maar wilt, ze was er altijd zot van maar ze reageert er niet op. Het enige dat ze ermee doet is eronder kruipen, over haar rug laten glijden en op haar kont laten liggen.

Hoezo hete kat :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:01

doodgraag is een uitdrukking die bij ons iig erg veel gebruikt wordt. :)

ik heb mijn klein monstertje 4 jaar geleden de pil gegeven en buiten gezet. :D Compleet gek werd ik van de jongedame, maar ze was nog te jong om al te steriliseren, en toen ze langs mijn gordijnen naar boven begon te klimmen was ik het beu.

Ik weet niet of dat voor jou een optie is, pil geven en buiten laten ? (niet dat ze constant buiten moet blijven natuurlijk hé)

Mi_Amore

Re: En ze blijft krols... Hoe doen zwijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 10:11

Blitz is een gehandicapte kat. Buiten kan ze niet overleven, daarom hebben we haar zo zwak als een pasgeboren kitten van straat geplukt. Ze heeft 2 misvormde achterpootjes en is langs 1 kant volledig blind en aan de andere kant deels. Dus vanaf ze een straat oversteekt is ze dood en daar heb ik echt geen zin in...

Blitz zal nu ongeveer een jaar zijn dus ik denk wel dat sterilisatie mag?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:15

:') Ik denk toch dat haar homoonhuishouding sinds de krolsheid enigszins van de leg is...ontregeld dus ;)

Je kan het homeopatische product Puur Krols proberen of Bronscure van VSM, maar geen idee hoelang het duurt voor het aanslaat (heb met bronscure goede ervaringen en met puur als merk opzich ook). Als het pas begin maart aanslaat, dan schiet je er nog weinig mee op :D

Sterkte! :))

Is het overigens wel verstandig om zo kort op de krolsheid te steriliseren, ivm doorbloeding e.d.?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 10:16

Ik heb de dierenart de correcte datum van haar eerste krolsheid doorgebeld en zij zei dat dat geen probleem kon zijn?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:18

Iets met een wattenstaafje. :oo
Dat heb ik hier op Bokt gelezen en zelf geen ervaring mee.

Dus wie weet wil iemand het hele verhaal komen vertellen of moet je even de zoekfunctie gebruiken...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:25

Een wattenstaafje :oo Willen we dit weten? :D

chipieke: oh, kan best hoor, ik weet in ieder geval dat het met honden anders zit. Had geen idee hoe het met poesjes zit, ik heb een ex-kater :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 11:55

Ok, heb het gevonden, maar ik ga mijn kat echt niet bevredigen met een wattenstaafje hoor :')

Het is hier echt grappig, ze heeft zo'n klein muisje op een stokje dat op de grond plakt zodat als ze er met haar poot tegenkomt, dat dat ding begint te wiebelen. Zit ze er gewoon met haar **** over te schuren zeg :\

Ik heb al heel wat katten gehad, maar zo'n geval heb ik nog nooit meegemaakt!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:15

Ik kom niet meer bij van het lachen hierzo!! _O- _O- (op werk en krijg hele rare blikken van collega's :P )

Ik heb geen idee wat je er tegen kan doen, behalve miss een andere da vinden die eerder tijd hebt? Ik hoop dat ik het niet zo erg ga krijgen met mijn poesje :D

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:17

Gewoon negeren :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:27

inderdaad wattenstaafje of laten 'helpen' door gecastreerde kater... enige wat helpt helaas.... of andere DA zoeken die wel tijd heeft. :+
Oordoppen kopen wil ook wel helpen }>

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:34

Nu je kat toch gecastreerd gaat worden zou je idd een wattenstaafje of (gecastreerde)kater kunnen gebruiken. Maar ik wil toch even reageren voordat mensen dit lezen en dit gaan proberen, terwijl zij niet vsan plan zijn hun poes te castreren. Kijk uit voor schijnzwangerschap/baarmoederontstekingen!!!

edit onlogische zinsopbouw ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:36

Dat wattenstaafjesgedoe, hoe doe je dat dan :') Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een gecastreerde kater...

oordopjes zijn ook geen optie he :+ Dan moet ik m'n tv al heel luid gaan zetten en klagen de buren alsnog :D
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 13-02-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:37

Oordopjes indoen??

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:39

Van dat wattenstaafje heb ik ook nog nooit gehoord. Mijn zus weet aardig veel van katten, en ze heeft een mini cattery. Ze heeft een poes, die ook aardig vaak krols is. Meestal negeren we de poes als ze miawt, of we proberen met haar te spelen, of wat eten te geven, dat ze daarna gaat slapen. Natuurlijk is ze wel verliefd op de hond en de andere katers. Maar daar doet ze niks mee. Probeer haar gewoon wat af te leiden, binnenkort is ze toch gesteriliseerd ^^

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:42

chipieke schreef:
Ok, heb het gevonden, maar ik ga mijn kat echt niet bevredigen met een wattenstaafje hoor :')
Mocht je hier uit wanhoop toch voor kiezen kun je beter een thermometer gebruiken dit is hygiënischer...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:48

Een kat bevredigen met een wattenstaafje? :') Hier heb ik nog nooit van gehoord :P Ik zou me er ook lichtelijk ongemakkelijk bij voelen, beetje animalsex idee :\ :r

Nou, succes ermee, thank god heb ik een gecastreerde kater :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:38

het helpt echter wel, door de stimulatie met het wattenstaafje krijgt de poes het idee dat ze gedekt wordt en wordt daarna dus rustiger. echter ik zou het ook niet doen, het idee alleen al! :)
maar goed, ik had een je-weet-wel-kater in huis die zn best wel wilde doen, nu is alles aan de pil want die kater is helaas niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:24

Hier hielp het wattenstaafje ook. Mijn pers was de eerste maanden nadat ze gesterriliseerd was
ook nog enorm krols, gewoon zielig, en kreeg toen deze tip van de DA.
Heel bokt, nee sterker nog, heel kattenplazaa kreeg ik over mij heen.
Wat een drama, maar was slechts een paar tellen werk, hoop rust!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:31

Kan je haar tot die tijd niet aan de poezenpil zetten?
Dit zorgt ervoor dat de vrijgifte van FSH en LH geblokkeerd word. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:49

Nu ben ik toch lichtelijk gefascineerd :D Hoe doe je dat dan met zo'n wattenstaafje? Die moet je er toch niet indrukken ofzo? :o?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:04

XoNo schreef:
Nu ben ik toch lichtelijk gefascineerd :D Hoe doe je dat dan met zo'n wattenstaafje? Die moet je er toch niet indrukken ofzo? :o?

Ogh jeetje, de verhalen komen los. :D
Ik denk zelf dat als je een beetje stimuleert op die plek, dat ze het idee al hebben...Maar ik heb er nog nooit van gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:39

XoNo schreef:
Nu ben ik toch lichtelijk gefascineerd Hoe doe je dat dan met zo'n wattenstaafje?

Sja, een tip, doe dit niet op de keukentafel voor een open keukenraam :D Voor mij was dit zo normaal dat ik deze tip dus voor de gelegenheid even over het hoofd zag, buren zullen wel gedacht hebben.
Goed wat ik deed was even dr in en dr uit, en een rondje geloof ik, en dat was het.
Heb dr geen feest van gemaakt hoor, vond het wel bést zo :D
Werkte echt magnefiek.