ARGHH konijn in de wei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

ARGHH konijn in de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:26

Iemand tips hoe ik een konijn vanuit de wei op iemand zijn bord krijg???
Ik word al 1,5 jaar geterroriseerd door een pokke konijn in de wei en die begint nu gaten te graven!! Van die gaten waarin mijn paardjes hun benen kunnen breken! Ik wil er vanaf! ARGHHHHH

benangelique

Re: ARGHH konijn in de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:28

bel je gemeente op, zij weten welke jagers er in jouw buurt mogen jagen. wanneer het idd om een wild konijn gaat, mag deze onder bepaalde voorwaarden worden omgelegd.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:30

Mijn man zeg: "ER KOMEN GEEEEEEEEEEN JAGERS IN MIJN TUIN!!!" duidelijk dus :P
En mijn paardjes staan er, dan geen schoten hoor! Het is maar een klein winter-weitje.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:31

Oh ja, het is een tam konijn. Die stomme buren hebben gewoon 3 konijnen losgelaten vorig jaar. 2 zijn er al kapot (1 doodgebeten door onze hond :D )

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:32

Zoezi schreef:
Oh ja, het is een tam konijn. Die stomme buren hebben gewoon 3 konijnen losgelaten vorig jaar. 2 zijn er al kapot (1 doodgebeten door onze hond :D )

vang het met een net en breng het naar een asiel of konijnenopvang in de buurt...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:34

dan is t simpel: stuur je hond ook op de laatste af ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:34

eljubo schreef:
Zoezi schreef:

vang het met een net en breng het naar een asiel of konijnenopvang in de buurt...

Het konijn is mooi weg als ik in de buurt kom :( Ik zei ook al; als ik hem kan vangen mag hij wel in een hok zitten!
Zijn er geen vallen of gif of zo?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:34

een kat/hond? die in de wei mag komen??
moet je wel een beetje een actieve kat hebben natuurlijk...

kan me dat van jagers wel voorstellen, maar misschien kunnen ze ook vallen zetten( buitenom de wei dan he)

dingen als stroomdraden erlangs e.d. zou miss. ook wel kunnen helpen, maar dat weet ik niet..

edit:
oww je hebt een hond! kan die het niet oplossen?
anders moet je je paarden maar africhten op konijnenjagen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:35

vangen is erg moeilijk, helemaal als ie al geleerd heeft voor zichzelf te zorgen; ze zijn dan te zeer verwilderd.
je kan de jachtvereniging ook benaderen voor diervriendelijke vallen. bel anders eens een konijnenopvang in de buurt, zij weten ook wel hoe te handelen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:35

ikenindi schreef:
dan is t simpel: stuur je hond ook op de laatste af ;)

Neej, dit konijn is te snel en te slim! En mijn hond te dom, whahaha

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:46

Ik heb net de gemeente gemaild, ik ben benieuwd!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:52

succes ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:54

ikenindi schreef:
succes ;)

Ik zal het wel laten weten. Er staat dit bij:

Indien u merkt dat er zich in uw straat een probleem stelt door een overlast van vliegen, processierupsen en dergelijke, kan u hiervan de de dienst Milieu, op de hoogte brengen. Het gemeentebestuur treedt echter niet op bij individuele gevallen!
Wanneer het gaat om een gelijktijdige overlast bij verschillende personen, zullen wij Volksgezondheid of een andere instantie inlichten en om advies verzoeken.

Dus ik heb erbij gezet dat andere buren er ook overlast van hebben!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:58

je kan altijd nog de dierenambulance proberen het is immers een tam konijn komen er de hele dag een paar mannetjes met netten een poging doen :o maar misschien wel de meest humane oplossing gif is een beetje overdreven en gevaarlijk aangezien jou paarden ook in dat landje lopen...(en je hond en de katten van de buren misschien?)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:29

dubbele post sorry!

heb even research gedaan maar het schijnt dat uien planten rondom de plek waar ze zitten helpt op vingerhoeds kruid maar de laatste is ook giftig voor paarden! wie weet.... ik zou zeggen leg es een ui neer! of 20 ofzo :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:54

Uien zijn ook niet goed voor paarden. Maar als je weet van wie het konijn is zou ik hen erop aanspreken. Hun konijn zorgt voor problemen dus moeten hun het ook oplossen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:56

Wat een dierenliefhebbers hier toch :')
Anyway, bij krekels kan je ze killen door ze sla te laten eten met zelfrijzend bakmeel en BOEM gaat die maag. Misschien helpt het ook bij konijnen? :')

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:58

een krekel is geen konijn, en de paarden lopen dr natuurlijk ook en die maag mag natuurlijk geen boem zeggen..... dat van die uien wist ik niet, niet dat ik mn paard nou altijd lekker een ui voer maar dacht dat t voor t konijn een goede oplossing zou zijn.....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:02

Mjay schreef:
een krekel is geen konijn, en de paarden lopen dr natuurlijk ook en die maag mag natuurlijk geen boem zeggen..... dat van die uien wist ik niet, niet dat ik mn paard nou altijd lekker een ui voer maar dacht dat t voor t konijn een goede oplossing zou zijn.....

Kan je de sla niet ergens leggen waar de paarden niet aan kunnen? Je kan altijd proberen :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:10

Ik snap niet waarom het zoveel moeite koste om vorig jaar dan al een konijnenopvang te bellen, toen ze nog tam waren.

Als je er last van hebt: laat hem vangen en ergens in een bos ofzo plaatsen waar niemand er last van heeft, of konijnen accepteerd.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:33

Vorig jaar graafde ze nog geen gaten :P en dus mochten de konijnen wat mij betreft blijven.
Pas op hé, ik hou wel degelijk van alles wat moeder aarde heeft lopen, oke behalve mn ex, die kan ik wel schieten, whahaha, die is een grotere plaag dan een konijntje :+
Maar goed, konijnenopvang dat woord kent google.be niet. Die kan ik dus niet vinden op internet in Belgie, ze zullen er hier wel weer een ander woord voor hebben :(
De gemeente gaat me doorsturen naar een jager :( :( :( Maar echt, geen wapens bij mij in de straat!!!
Ze mogen vallen zetten of met netten iets proberen, maar anders niet.
Misschien denken inderdaad sommige, ach dat zielig konijntje, we strooien anders moeiteloos gif tegen muizen in stallen e.d.!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:52

Heb je geen buurjongetjes met tijd teveel die hem in de vakantie in een val kunnen vangen?
Val kan je simpel maken met een grote doos, stok eronder met een zwarte draad eraan, voer onder de doos en daar een paar dagen laten eten. Als konijn onder doos zit stokkie wegtrekken. Konijn in doos gevangen. :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:25

Wat is er mis met een jager? Denk dat het voor de konijn een prettiger dood is dan vallen of een hond die hem vermoord.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:33

Mja gewoon een strop (laten) zetten....(konijneneval) alleen opletten dat er geen kat inkomt dan heb je de poppetjes aan het dansen.
K*T-konijnen ze horen in t bos óf in een hok toch?!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:38

Lekker, die methoden die hier bedacht worden. Strop, gif... Als er bij Beestenboel iemand niet naar de dierenarts met een gewond konijntje gaat omdat 't te duur is, is heel Bokt woest. Beetje vreemd...

Konijnen horen helemaal niet in een hok. :n Mensen hebben bedacht dat konijnen in een hok kunnen, maar dat is onnatuurlijk. Zet 'm dan ergens anders uit.