Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) bijten doet ze niet, zou ze het wel doen dan krijgt ze een tik zodat ze het nooit meer vergeet! En trekken aan de riem doet ze ook niet
Mijn beste vriend heeft hetzelfde ras als wij..en die dame was dus dominant op een minder leuke manier 'grommen, happen als je dr aanraakte waar ze geen zin in had, vals uitvallen als je dr opzij wou duwen' maar ach ze zou nooit echt bijten! Nou ik heb wel even aan de bel getrokken! Ik vind niet dat je dit mag accepteren van je hond, levensgevaarlijk! Gelukkig zagen ze het zelf ook in en is de hond nu veranderd als een blad aan de boom!
Ze mogen op de bank (we hebben 2 duitse doggen, nemen veel ruimte in
), maar moeten er ook af als we dat zeggen. Met eten moeten ze op hun plaats (niet op de bank dus).
Toen heeft hij het ook wel even gevoeld, toen stopte het ook.
.
. Ze kan wel goed los lopen, dan luistert ze ook goed, maar ik moet haar met fietsers in de gaten houden anders dan loopt ze er zo voor! Uitkijken kan ze dus niet.... Verder weet ze precies wat haar plek is en als je maar even een klein beetje een "boze" toon geeft komt ze gelijk naar je toe.
Ze mogen ook heel wild spelen, met grommen en flitsende tanden, maar als we "stop" zeggen, dan is het meteen gedaan. De golden begint dan meteen onze handen te likken, net alsof ze wil zeggen dat ze het begrepen heeft 

Gaat ook heel netjes de bank af, voorpootjes op de grond en zijn kontje laat hij er af glijden