Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluttersput schreef:Hoe hard bijten is het? Idd, 'n cursus is n goed idee, en als straf kan je dr ook in dr nekvel pakken, en tegen de grond duwen. En dan even n harde stem opzetten, en duidelijk nee zeggen. Die van mij kan dat ook, vanuit spel overslaan in lichte agressie.. Heel consequent zijn.
Romytjuuh schreef:@Mossel: Weet wel zeker dat ze dominant is, en ontzettend eigen willetje heeft, ook is het ook vaak speelsigheid.
Maar er moet wel wat aan gedaan worden, nu zijn het nog puppy tandjes, straks niet meer..
Romytjuuh schreef:Ja hier staat nu alleen haar slechte kant.
Maar het is zo ontzettend leuk dier, ze kan heerlijk in je armen slapen.
En ze leert ontzettend snel, ook kan ze erg leuk spelen. (Ondanks dat bijten dan).
Weg doen doe ik haar absoluut niet, ze is echt mijn maatje geworden.
Mailtje is net weg naar puppy cusus, en bijten wordt onmiddelijk gestraft met terug bijten.
Ik hou jullie op de hoogte van haar (hopelijke) vooruitgang
pinuts schreef:terug bijten??
Weg doen komt meestal als er pas echt iets is gebeurt.. als het dier al groot is. Ik vind het goed dat je inziet dat dit niet kan, er moet namelijk NU wat aan gebeuren, dat word straks namelijk alleen nog maar moeilijker...
pinuts schreef:nou dat gaat toch wel ver hoor... Wedden dat als je je hond schopt dat het hier zielig is? Maar bijten is wel acceptabel? Ik vraag me af wat de puppycursus zegt, maar het lijkt mij erg dom om met je gezicht zo dichtbij een puppy te gaan die heel bijterig is, om zelf hem proberen te bijten. Straks bijt ie terug, in jouwn oor, gezicht..