Hebben wij een agressieve pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Hebben wij een agressieve pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:37

Hallo

Sinds anderhalve week hebben wij een pup in huis, namelijk Luna.
Het is een kruising Mechelse Herder x Akita Inu. Geen rustig beestje dus.
Maar echt een schat van een dier, en echt mijn vriendinnetje. Ze heeft veel goede kanten maar ook 1 hele slechte.
Namelijk bijten.

Vandaag heeft ze mijn zusje die rustig op de bank tv lag te kijken aan gevallen.
Blaffen,grommen en bijten. Het ging echt te ver.

Dus hup de Bench in en haar negeren.
Geen impact op haar.
Ze is erg leergierig, zit, poot en af kan ze al.
Maar dat bijten is 1 groot probleem.
Ze doet het almaar door, er lijkt geen stop op te zitten.

Terug bijten, tik op de neus, in de bench, negeren.

Niks helpt.
Ja het helpt wel, maar dan voor 3 secondes.

Iemand goede tips?

juval

Re: Hebben wij een agressieve pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:39

puppycursus!?

en vooral heel consequent zijn. goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren. ze moet leren wie de baas is.

veel succes met je pup!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:39

is ze niet tandjes aan wisselen? en heeft ze last van tandjes
genoeg speeltjes geven waar ze wel in mag bijten

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:41

is het geen uidagen voor een spel ....heel veel honden doen dat en dan wordt er gauw geneigd om te zeggen dat die vals is of gevaarlijk .
mijn engelse bulldog doet dat ook met regelmaat .

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:48

Hoe hard bijten is het? Idd, 'n cursus is n goed idee, en als straf kan je dr ook in dr nekvel pakken, en tegen de grond duwen. En dan even n harde stem opzetten, en duidelijk nee zeggen. Die van mij kan dat ook, vanuit spel overslaan in lichte agressie.. Heel consequent zijn.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:50

We zijn heel consequent met haar.
Bijten mag gewoon niet.

Ze bijt aan 1 stuk door, als je haar wilt aaien, mee wilt trainen, aan wilt lijnen.
Het is misschien wel speelsigheid, maar dit gaat ons te ver.

Verder ligt het hele huis vol speeltjes, en als ze ons bijt een speeltje geven heeft geen enkel effect op haar.
Ze heeft genoeg te kauwen in huis.

Puppycursus is geen mogelijkheid.
Sinds mijn vader 3 weken geleden is overleden hebben wij geen auto meer.
Mijn moeder is altijd thuis en voed haar consequent op.
Wij hebben labradors gefokt en weten dus echt wel hoe we met honden moeten omgaan.

Maar dit gedrag hebben wij nog nooit meegemaakt.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:51

Pluttersput schreef:
Hoe hard bijten is het? Idd, 'n cursus is n goed idee, en als straf kan je dr ook in dr nekvel pakken, en tegen de grond duwen. En dan even n harde stem opzetten, en duidelijk nee zeggen. Die van mij kan dat ook, vanuit spel overslaan in lichte agressie.. Heel consequent zijn.

Tot het bloed in je handen staat?
Dit hebben wij al zovaak gedaan, ze kijkt er niet op of om van.

Ga eens kijken of er mogelijkheden voor mij zijn bij de puppy cursus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

Puppycursus lost het probleem niet meteen op. Ik zou iemand die zulke cursussen geeft of ervaring heeft met probleemhonden ofzo een keer thuis laten komen. Dan heb je 1 op 1 advies. Als je consequent bent en ze heeft genoeg speeltjes, dan snap ik dat je het verder niet weet.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:56

Ik ga zoiezo met haar naar puppy cursus heb net overlegt.
Dan moet ze maar even in het mandje op me fiets want anders is er geen vervoer. ;)

Heb zojuist een mailtje gestuurd naar de hondenschool.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:59

ik denk eerder dat ze gewoon dominant is, die van mij heeft het ook gedaan, en nu is het een schat van een dier, maar teefjes zijn wel meer hard leers mijn reuen had ik zo onder de duim maar madame deed graag waar ze zelf zin in had

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:59

ja je hebt bijten en bijten he

het is en blijft een pup
en die bijten meestal wel wat

gewoon vol houden want de aanhouder wint ;)

indien echt TE aggressief voor woorden word gewoon even flink op haar plek zetten...mag best hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:02

Goed dat je op puppencursus gaat!! T is even doorbijten (Lekker woordgebruik ;) ) maar dan heb je iig wel de begleiding die je nodig zal hebben.
Als de pup tot bloedens toe bijt en het negeerd als je hem straft is idd geen normaal spelen meer.
Donna beet ook toen ze pup was, maar dat was meer sneppen, en nooit doorbijten meer gewoon spelen en niet aanvallend.
Ze heeft me één keer gebeten toen heb ik dr in dr oor gebeten, was het meteen over mss dat ik geluk heb gehad?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:04

@Mossel: Weet wel zeker dat ze dominant is, en ontzettend eigen willetje heeft, ook is het ook vaak speelsigheid.

Maar er moet wel wat aan gedaan worden, nu zijn het nog puppy tandjes, straks niet meer.. :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:04

pff als het beestje echt doorbijt is t echt niet goed.. OF je doet er NU wat aan ( dat ga je doen lees ik) Of je doet het dier weg.. Klinkt namelijk ook erg gevaarlijk

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:07

Ja hier staat nu alleen haar slechte kant.

Maar het is zo ontzettend leuk dier, ze kan heerlijk in je armen slapen.
En ze leert ontzettend snel, ook kan ze erg leuk spelen. (Ondanks dat bijten dan).

Weg doen doe ik haar absoluut niet, ze is echt mijn maatje geworden.
Mailtje is net weg naar puppy cusus, en bijten wordt onmiddelijk gestraft met terug bijten.

Ik hou jullie op de hoogte van haar (hopelijke) vooruitgang :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:08

terug bijten??
Weg doen komt meestal als er pas echt iets is gebeurt.. als het dier al groot is. Ik vind het goed dat je inziet dat dit niet kan, er moet namelijk NU wat aan gebeuren, dat word straks namelijk alleen nog maar moeilijker...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:09

Romytjuuh schreef:
@Mossel: Weet wel zeker dat ze dominant is, en ontzettend eigen willetje heeft, ook is het ook vaak speelsigheid.

Maar er moet wel wat aan gedaan worden, nu zijn het nog puppy tandjes, straks niet meer.. :D

haha ja indd ik ken het, die van mij wil het nog wel eens doen maar als ik dan zeg dat ze lief moet doen (ze snapt dat het niet mag) dan begint ze te likken

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:11

Romytjuuh schreef:
Ja hier staat nu alleen haar slechte kant.

Maar het is zo ontzettend leuk dier, ze kan heerlijk in je armen slapen.
En ze leert ontzettend snel, ook kan ze erg leuk spelen. (Ondanks dat bijten dan).

Weg doen doe ik haar absoluut niet, ze is echt mijn maatje geworden.
Mailtje is net weg naar puppy cusus, en bijten wordt onmiddelijk gestraft met terug bijten.

Ik hou jullie op de hoogte van haar (hopelijke) vooruitgang :D

ik heb haar een keer terug gebeten(had ook zo'n puppy)
en ja,.letterlijk terug gebeten :o :D
niet echt smakelijk dus haha,.maar had alles al geprobeerd en dit was mijn laatste "rare" redmiddel
.Maar goed,.. tien happen haren,.een vieze smaak etc verder was het ook voorgoed voorbij.
gener me dood dat ik dit jaren geleden heb gedaan,.maar het werkte dus wel :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:11

pinuts schreef:
terug bijten??
Weg doen komt meestal als er pas echt iets is gebeurt.. als het dier al groot is. Ik vind het goed dat je inziet dat dit niet kan, er moet namelijk NU wat aan gebeuren, dat word straks namelijk alleen nog maar moeilijker...

Zo heeft mijn broer zijn labrador afgeleerd om steeds speels te bijten, die beet overigens niet door maar "neen" drong niet door. Toen heeft hij haar eens in haar oor gebeten en sinds bijt ze niet meer := Mag je haar nog zo gek maken als je wil :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:15

nou dat gaat toch wel ver hoor... Wedden dat als je je hond schopt dat het hier zielig is? Maar bijten is wel acceptabel? Ik vraag me af wat de puppycursus zegt, maar het lijkt mij erg dom om met je gezicht zo dichtbij een puppy te gaan die heel bijterig is, om zelf hem proberen te bijten. Straks bijt ie terug, in jouwn oor, gezicht..:)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:18

Ik ga mij met mijn ogen niet in de buurt van haar mond wagen.
Kan alleen als ze rustig en moe is ;)

Als ze mij bijt, druk ik haar lip zeg maar naar binnen zodat ze op haar eigen lip bijt.
Zo heeft de D.A mij het voor gedaan, daar zijn we ook al geweest.

Jammer genoeg lijkt het wel of ze dit leuk vind? Ze trekt zich er iig niks van aan :Z
Laatst bijgewerkt door 123468086 op 09-02-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:19

dat lijkt mij idd nog een betere optie:) Maar dat helpt dus niet.. pff lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:19

pinuts schreef:
nou dat gaat toch wel ver hoor... Wedden dat als je je hond schopt dat het hier zielig is? Maar bijten is wel acceptabel? Ik vraag me af wat de puppycursus zegt,

Terugbijten, dat zeg ik ;) (Heb het ook niet zelf verzonnen) heeft het net als mn voorgangers NOOIT meer gedaan.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:21

Tja, terugbijten zou in theorie een oplossing kunnen zijn, maar of je daar echt blij van wordt :P.
Ik zou oppassen met de bench te gebruiken als ''straf'', straks wil ze er helemaal niet meer in.
Goed dat je met dr op puppycursus gaat, zo te horen heb je een hondje dat even wat begeleiding nodig heeft!

Een rare kronkel van mijn hersenen: Wat als je wat sambal oid op de plek smeert waar je verwacht dat ze gaat bijten? Dat leert ze gelijk dat dat écht niet grappig is... Geen idee of het werkt of dat je zoiets uberhaupt kan proberen, maar op zich lijkt me er enige logica in te zitten :S ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:21

pinuts schreef:
nou dat gaat toch wel ver hoor... Wedden dat als je je hond schopt dat het hier zielig is? Maar bijten is wel acceptabel? Ik vraag me af wat de puppycursus zegt, maar het lijkt mij erg dom om met je gezicht zo dichtbij een puppy te gaan die heel bijterig is, om zelf hem proberen te bijten. Straks bijt ie terug, in jouwn oor, gezicht..:)

honden bijten elkaar toch ook :') Heb ze nog nooit naar elkaar zien schoppen.