Vreemde kat in de tuin. Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Vreemde kat in de tuin. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:24

Al een aantal weken komt er een kat bij ons in de tuin. In het begin was hij erg schuw, maar hij blijft steeds langer zitten. We hebben zelf 6 katten, die geregeld buiten komen, wat hij blijkbaar heel gezellig vindt. Als mijn katten binnen komen, moet ik hem inmiddels tegen houden, om niet ook binnen te komen.
Als mijn katten binnen zijn, gaat hij voor het raam naar binnen zitten kijken. Verder zit hij veel onder onze schommelbank. Daar is het droog en er staan ook 2 katten huisjes, waar hij op of in gaat zitten. Zelfs met de vrieskou en regen zit het beestje overdag en 's nachts bij ons in de tuin. 's Nacht zit hij klaaglijk te miauwen. Hij is erg zielig. :(:)
Ik heb al rondgevraagd, maar ik kan nog steeds geen baasje vinden. Ik heb geen idee of hij er überhaupt 1 heeft. Hij ziet er niet slecht uit, maar ook niet dik ofzo. Maar blijkbaar mag hij niet naar binnen (of zou hij niet willen?).

Ook nu zit hij op een huisje onder de schommelbank te slapen.
Ik heb behoorlijk met hem te doen, maar ik wil hem toch niet binnen :\

Het is een niet geholpen kater en hij sproeit op veel plekken in onze tuin, wat je langzamerhand gaat ruiken.

Wat zouden jullie doen? Vangen en naar het asiel brengen?
Ik denk, dat als ik de deur open zet, hij wel binnen komt en dan kan ik hem vast wel pakken.
Arm beestje.

belle_boef

Re: Vreemde kat in de tuin. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:25

Je zou de dierenambulance kunnen vragen of ze hem op willen halen. Ik wete niet oe het zit als jij hem naar het asiel brengt, dan zou jij er best wel eens kosten aan kunnen hebben.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:26

Ik zou hem zeker pakken. Eventueel kun je hem een bandje omdoen met jouw gegevens en de vraag of zijn baas contact opneemt?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:32

als hij sproeit zou ik toch iets van de DB ofzo bellen...
ik vind dat als jij de eigenaar niet bent jij ook niet degene bent die hem moet laten helpen

we hebben zelf ook 2 zwerfkatten, naast onze 6 eigen katten, maar ze zijn hoogstwaarschijnlijk allebei geholpen( bij de 1 is er een stuk van het oor afgeknipt, en onze DA bevestigd dat hij deze mogelijk geholpen heeft, de ander ziet er meer uit als een mishandelde huiskat, voor hetzelfde geld ook een geholpen zwerver, maar wel een erg getraumatiseerde)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:36

Even amivedi bellen, misschien word hij vermist!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:37

Misschien net zoals mijn oma van 73 met een waterpistool in de tuin gaan zitten wachten :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:42

Ik vind het laatste idee het beste.
Vooral omdat mijn tante een vervelende ervaring heeft gehad met laten ophalen door dierenambulance/dierenkliniek. Er liep een poes die steeds dikker werd en ze wist bijna zeker dat ze zwanger was. Ze hebben haar toen naar de dierenkliniek gebracht of laten halen(weet ik niet meer zeker) omdat ze het diertje zelf niet in huis kon nemen i.v.m alergie.
Daar bleek ze nog maar 1 week te hoeven dragen en hebben ze tegen de bedoeling mijn tante de jonkies eruitgehaald :( .(het was gewoon de bedoeling om te kijken of ze echt zwanger was en of ze daar dan kon bevallen.) Maar daarna is ze ook gelijk gesteriliseerd.
De poes bleek van iemand uit de wijk te zijn die daarna pas kwam opdagen. Deze wou een nestje van deze poes wat nu dus niet meer mogelijk was. Deze vrouw heeft geprobeerd mijn tante de rekening in haar schoen te schuiven, maar mijn tante vond dat het niet normaal was dat die poes nog buiten liep en dat is dus niet gelukt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:45

ILoveMyHorse schreef:
Misschien net zoals mijn oma van 73 met een waterpistool in de tuin gaan zitten wachten :')

Whahahahahaha, oh geweldig! Ik zou wel een dagje naast haar willen zitten. Neem de hond en een groot waterpistool mee :+

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 19:25

We hebben hem in het begin wel weggejaagd, maar dat werkt niet. Hij komt 's nachts dan zowiezo terug en zit te janken in de tuin.
Ik zal morgen eens rond gaan bellen of hij idd vermist is en anders eens vragen bij de dierenambulance en het asiel.
Hij zit nog steeds op het huisje :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:26

Als je hem niet zelf in huis wilt nemen zou ik hem laten ophalen door de dierenambulance/asiel. Mocht ' ie een baasje hebben, dan komt deze hem vanzelf halen als hij vermist is.

Wij hebben hetzelfde gehad, jonge rode kater (die niet sproeide gelukkig) in de tuin en garage. Schat van een beest, maar geen bandje en niet gechipt. We hebben eerst amivedi gebeld en nog wat organisaties in de buurt, maar hij was nergens bekend. Toen een bandje omgedaan met ons tel. nr. erop en voor gaan zorgen. Er heeft niemand gebeld dat zijn kat ons tel. nr. om z'n nek had dus toen hebben we hem maar gehouden :)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:03

Nou, ik heb eigenlijk ook wel zoiets, hoor. Eens bellen wat de mogelijkheden zijn. Het zou mooi zijn, als ik hem op hun kosten kan laten castreren en dan wil ik hem best houden. Scheelt weer een asielkat + kosten, toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:06

Als mijn tante last heeft van een ongeholpen kater doet ze hem een bandje om met een adreskokertje waarop staat: Ik wil geholpen worden.

Als dat niet werkt kun je altijd nog de dierenambulance bellen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 04:17

Als er bij mij vreemde katten in de tuin komen jaag ik ze altijd weg met veel herrie en/of water, werkt tot nu toe prima. Denk dat als jij dat vanaf het begin ook had gedaan je minder last van hem zou hebben, hij vind het nu blijkbaar wel gezellig bij jouw katten.
Maar als hij geen eigen thuis heeft is het natuurlijk sneu om hem weg te jagen, dus dan zou ik idd een bandje bij hem omdoen maar pas daar wel mee op want als hij ergens aan vast haakt hangt ie zichzelf op.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:00

Ik heb hem in het begin ook steeds weggejaagd. En als ik dan weer naar binnen was of weg, dan kwam hij weer terug. Hij is erg hardnekkig ;)
Vooral 's nachts. Ik krijg ook steeds erger het idee dat hij geen huis heeft. Zeker omdat hij dus ook met de vrieskou en regen buiten was 's nachts. Ik vond hem daarna eigenlijk zo zielig, dat ik hem nu niet meer wegjaag. En tja, dat heeft ie nu wel door, dus hij holt niet meer meteen weg, als ik de deur open doe. Maar aaien kan ik hem niet hoor.
Ik zal zo eens rond gaan bellen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:07

Ik zou informeren bij dierenartsen, dierenasiel en dierenambulance in de buurt of er niemand een kat kwijt is.

Wij hebben járen geleden een kat ook telkens op bezoek gehad. Op een gegeven moment hebben we hem in huis genomen (onze drie katten vonden hem alleen maar leuk) en hebben briefjes opgehangen bij alle dierenartsen in de buurt en dierenasiel geïnformeerd. Maar goed ook dat we dat gedaan hadden, want er was dus inderdaad iemand haar kat kwijt. Ze waren pas verhuisd en de kat was ontsnapt, maar kende de weg naar huis natuurlijk nog niet.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 15:49

Ik heb hem op laten halen door de dierenambulance. Ik deed de deur open en hij was zo binnen. Toen kon ik hem vrij makkelijk in een kooitje doen.
Toch wel sneu hoor :\
Hij is iig niet gechipt. Nu maar afwachten of hij opgehaald wordt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:42

Goed opgelost zo, gelukkig heeft de dierenambulance hem opgehaald. Ik zelf hoef hier maar de deur open te zetten en de katten zijn weg. Mijn Golden Retriever van 2 'speelt' graag met katten en die zijn daar op zn zachtst gezegt niet zo van gedient :o

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:49

Dat is wel handig ja. Wij hadden vroeger een kat, die ook alles wegjoeg. Die liep dan heen en weer voor de deur en te mauwen. Als je de deur open deed; ZOEF en weg katten :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:52

Hihi, wat grappig, Killer-kat :D
Zouden ze je laten weten als de kat wordt opgehaald trouwens?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 23:11

Nee, dat doen ze niet via de dierenambulance. Dan had ik hem rechtstreeks naar het asiel moeeten brengen, zeiden ze.
Ik kon wel over een week of 3 naar het asiel bellen, hoe of wat.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:23

Nee he!!. Hoor ik net weer gejank, kijk in de tuin en ja hoor, daar zit ie weer :\
Ik heb de dierenambulance gebeld, om te vragen wie hem heeft opgehaald, maar ik moest dat bij het asiel vragen. Die zijn pas vanmiddag open, dus eerder kan ik niet bellen.
Hij heeft dus blijkbaar toch een baasje hier in de buurt. Zucht.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:21

Pff vermoeiend zeg, ook slecht van die eigenaar dat ie niet beter op zijn kat let :( Hopelijk kan het asiel je wat meer vertellen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:57

Heb je al gebeld? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.....

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:06

hopelijk had het asiel hem al gecastreerd !

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:14

ben ook benieuwd of je al verder bent... :D
en zijn baasje gevonden hebt.
Dat sproeien is erg vervelend!