Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PussInBoots schreef:Dit zal geen hond met stamboom worden omdat ik de prijzen de pan uit vind rijzen. Waarschijnlijk zal ik er een uit het asiel halen of bij iemand die daadwerkelijk een weloverwogen keus heeft gemaakt om een nestje te fokken, of een herplaatser.
PussInBoots schreef:Kun je dit ook onderbouwen Myra87?
Chiqa schreef:Dus dan neem je de kans dat hij een erfelijke afwijking kan krijgen op de koop toe? Sorrie als ik je niet helemaal kan volgen hoor, maar als jij over de prijs valt van een goed doordachte pup die streng gecontroleerd is op afwijkingen maar hier niet de centen voor over heb, hoe moet ik dat dan voor mij zien als de hond wat gaat mankeren?
Dan moet de portemonaie namelijk ook getrokken worden?
Jakary schreef:Van een hond met stamboom zijn de voorouders gekend en weet je dat de voorouders verschillende generatie sterug getest zijn op mogelijke afwijkingen die erfelijk zijn.
PussInBoots schreef:Dit zal geen hond met stamboom worden omdat ik de prijzen de pan uit vind rijzen.
PussInBoots schreef:Waarschijnlijk zal ik er een uit het asiel halen of bij iemand die daadwerkelijk een weloverwogen keus heeft gemaakt om een nestje te fokken,
Jakary schreef:knuffeldier schreef:Bastaard honden zijn vaak gezonder dan speciaal gefokte rashonden.
Heb je daar bewijzen van, studies of zo?
Isabonny schreef:die ervaring heb ik dus ook. Artikel plaats ik morgen wel, want ik zit te internetten op mijn mobiel en dan kan ik geen link knippen en plakken.Ik snap dat je een ras in stand wilt houden.
Maar misschien moet er eens beter gekeken worden naar het kruisen van rassen om niet alleen de erfelijke ziektes eruit te fokken, maar gewoon om een sterker ras te fokken, wat niet zo bevattelijk is voor allerlei kwaaltjes. Want dat is wat IK juist ervaar: kruisingen zijn vaak veel sterker van gezondheid.
Chiqa schreef:Isabonny schreef:Momenteel heb ik een ras Bull-terrier met huisstofmijt en voerallergie.
Wat heeft een voedsel allergie met een stamboom te maken? leg dat eens uit? Wordt hierop getest dan???