Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:Het is gewoon normaal water uit de kraan....
En ik heb zo'n kom:
http://img99.imageshack.us/img99/1358/vissenkomyk5.png
Dus rond met platte onderkant. Waarom is dat zielig.
En dat is niet de reden waarom hij zo gek doet, ander zou hij
dat al veel eerder gedaan hebben en de andere ook.
jasmijnlover schreef:wij hebben ook een kom, alleen dan platte onderkant en recht naar boven rond. en mijn vis is al 8 jaar en komt niks te kort, heb 2 week het zelfde probleem gehad van dat waazige water. had de kom versschoont binnen een dag weer zo wazig. heb um toen weer verschoont en alles extra goed en helemaal nieuwe plantjes gekocht. sinsdien is mijn kom helder gebleven.
die vis lijkt wel een evenwichtstorinis te hebben, alsof hij zijn vinnen ( zo heet dat tog) niet onder controle heeft.
maar kan je niks aan doen lijkt mij en de dierenarts ook niet:P
femmefatale1 schreef:Pak een grote bak, schep hier wat water uit de vissenkom in.
Maak je vissenkom schoon, en spoel je grind ook schoon.
Vul deze tot hooguit 3/4 met water, anders wordt de oppervlakte water/lucht te klein, en doe er een klein scheutje Aquasafe in (dit breekt nitraten in het water af, en zorgt ervoor dat het beter leefbaar is voor de vis). Aquasafe haal je gewoon bij de dierenwinkel.
Zorg dat je 1 of 2 waterplantjes erin hebt staan, die geven zuurstof af aan het water.
Dan je visje erin, waarschijnlijk zal hij het beter naar zijn zin hebben dan nu.. lijkt mij nl ook een geval van zuurstof tekort of teveel gifstoffen in het water. Niet elke dag voeren, maar bv om de dag een beetje.. te veel voer = teveel afvalstoffen..
Merlinde schreef:noooiiiittt water uit de kraan halen!!!
En nooit meer dan 1/3 tegelijk eruit halen!
Goudvissen zijn wel viezerikken, dus 1 keer in de week 1/3 water verversen.. En laat eens water testen..
essie_blue schreef:Misschien inderdaad een grote bak? Wij hadden een sorrt enorme stylische plantenbak een tijdje als vissenvijver. Gewoon lekker buiten. Vissen blij, en wij blij want het zag er heel leuk uit en was niet duur
suuzepuus schreef:een vierkante kom(om zo maar te noemen) is helelmaal niet zo duur hoor! en als je even op mp gaat kijken staan er hele mooie aquariums te koop met alles erop en eraan voor weinig geld!
Sodeletuut schreef:essie_blue schreef:Misschien inderdaad een grote bak? Wij hadden een sorrt enorme stylische plantenbak een tijdje als vissenvijver. Gewoon lekker buiten. Vissen blij, en wij blij want het zag er heel leuk uit en was niet duur
Buiten?.. Lijkt me niet zo leuk als het vriest enzo.... En moeten ze geen glazen bak hebben?