Hoe werkt dit in godsnaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe werkt dit in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:23

Na liters water te verspillen, 4x mijn woonkamer te hebben gedweild en een vent die over de zeik is vraag ik het maar eens aan jullie...

Wie weet hoe dit werkt!

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

Telkens wij dat ding vullen (soortgelijk iets, niet dat van de foto, het is er echt eentje voor water gekocht bij Tom & Co) en we draaien het om loopt het bakje telkens leeg! De ene keer direct, de andere keer beetje bij beetje zonder dat we het merken.

Wat doen we in godsnaam verkeerd :+
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 27-01-09 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: Hoe werkt dit in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:26

Goed de boven en onderkant op elkaar gedrukt houden terwijl je het omdraait?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:28

en dan heel rustig op de plaats van bestemming omdraaien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:28

Of boven een wasbak, scheelt weer dweilen :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:31

Ik zou maar gewoon een bak met water neerzetten....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:32

Dat is misschien ook wel frisser ja. Kan minder water in, dus moet je er vaker vers water in doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:33

We hebben het idd al tig keer boven de wasbak gehouden en dat ding blijft gewoon lopen :')

We hebben al alles gedaan. Eropgezet en langs boven vullen. Langs onder vullen terwijl het op z'n houder staat en langzaam aan draaien, eraf halen langs onder vullen eropzetten en dan rustig omdraaien, het lukt allemaal niet :D

Is het nu gewoon rommel of wat :+ Het is dat m'n kat het water uit m'n vazen leegdrinkt dat ik haar een grotere drinkbak gekocht heb. Nu heeft ze een standaard drinkbakje maar aangezien ik en mijn vriend samen uitwerken zijn ongeveer 8u per dag en dan nog 2u bij de paarden zitten komt ze geen dag toe met maar 1 bekertje drinken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:34

Dan zet je 2 bekertjes neer?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:39

Als die kat zoveel drinkt kan dit ding toch geen kwaad, ze vraagt niet om de tip 2 bekertjes maar om hoe ze dit gevaarte in elkaar krijgt..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:43

Nee maar als het echt niet lukt met dit ding is de tip om 2 bakjes neer te zetten niet zo'n slechte lijkt mij.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:45

Kan je het bakje dat je moet vullen bovenaan niet openen met een klepje? Dan kun je er zo het water in gieten, zonder dat je dat er vanaf moet halen. (Zoals hier: http://www.mpsitalia.it/prodotti_1/ciot ... /index.htm) En als je het klepje open laat, zodat de druk in de grote bak, gelijk is aan de druk in het bakje waar de kat drinkt, zou het water normaal niet uit het bakje mogen lopen...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:46

Kijk even naar de onderkant van de silo (dat doorzichtige ding). Loopt ie recht of scheef? Als ie schuin afloopt, zorg dan dan je de langste kant voor hebt. Anders moet je met dat ding terug gaan, want leeglopen is echt niet goed. Ik heb jaren zo'n ding gehad, nooit problemen mee. Was wel ander merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:07

chipieke schreef:
komt ze geen dag toe met maar 1 bekertje drinken.

Ik zou even langs de DA gaan als ik jou was, veel drinken is nooit goed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 09:25

ze is juist naar de DA geweest :D dierenarts vond zowel in haar bloed als urine geen tekenen van slechte functies hier of daar, ze is gewoon kerngezond :j Veel water drinken komt vaker voor bij jonge hyperactieve katten. Het is niet dat ze ongeloofelijk veel water drinkt, maar toch drinkt ze meer dan mijn chihuahua :')

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:44

Je zou zeggen dat er een lek in zit...En dan niet waar het water er uit
loopt...maar waar er lucht kan ontsnappen en zo het water er beneden
uit loopt...(de druk in de bak verkeerd)
Ik denk dat ik hem terug zou brengen en een nieuwe vragen...Of beter
misschien nog een cat-it of een freshflow oid nemen...Doordat het water
blijft stromen blijft het ook frisser...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:23

Citaat:
Kijk even naar de onderkant van de silo (dat doorzichtige ding). Loopt ie recht of scheef? Als ie schuin afloopt, zorg dan dan je de langste kant voor hebt. Anders moet je met dat ding terug gaan, want leeglopen is echt niet goed. Ik heb jaren zo'n ding gehad, nooit problemen mee. Was wel ander merk
Ook mijn eerste gedachte, heb je m wel met de goede kant voor gedaan? Als je het tankje met de verkeerde kant voor zet dan loopt hij vanzelf leeg nl.

edit, heb even goed naar het plaatje gekeken, als het goed is kan je deze niet verkeerdom zetten, ik heb een andere waarbij het wel kan.... ;)

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:29

Kantel je hem de juiste kant op? Als je hem ondersteboven houdt met het drinkgedeelte/bakje naar je toe, moet je de bovenkant van je weg kantelen.

Als dat niet werkt denk ik ook dat je een lek hebt. Loopt ie langzaam over, of gutst het er uit?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:15

Ik heb er ook 1, echt heel handig vind ik hem niet, maar het is me wel gelukt om hem om te draaien zonder lekken :P. Je moet hem sowieso niet van boven bijvullen, het systeem werkt juist met vacuum, en dat hef je op als je de bovenkant openmaakt ;).
Ik vulde hem altijd (gewoon los van elkaar) dan deksel erop. Ik kon 2 manieren erop zetten, met veel water in het bakje, of met weinig. Met weinig is handig als je een kliederkat hebt :D.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:06

Vriendlief heeft deze ochtend het bakje nog eens gevuld, nu bijna 12 uur later is het niet meer overgelopen :D Geen idee hoe hij het heeft gedaan, straks maar eens vragen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:00

haha heb ook zo'n onding. Ik heb het eerlijk gezegd nooit gebruikt, zou zelfs niet meer weten waar hij ligt :). Nu heb je van die handige drankfonteintjes. Lijkt me iets beter iig.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:00

Mijn ervaringen met die dingen is ook niet erg positief. Maar ja, mijn katten willen het liefst dat ding midden in de woonkamer zetten, en dat gaat uiteraard gepaard met een heel waterballet, hahaha.

Nu hebben we zo'n freshflow fonteintje en die laten ze goed op hun plek staan :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:35

Het is nogal een truc die dingen.

Je draait hem op z'n kop en vult hem dan. Maar je moet wel zorgen dat de deksel er goed opzit. Het werkt door een vacuüm.

Dus op z'n kop vullen, dan de bodem plaat er weer op. Dan kantelen van de opening af. Niet er naar toe. Vervolgens op z'n plek zetten. Je hoort een soort klokken, dan is het goed. Als je het niet hoort klokken maar wel ziet stromen zit er een lek in het vacuüm.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:44

Ik geen heb geen tip voor dat "ding" maar als jouw kat zo veel drinkt, dan zou ik toch eens langs de dierenarts gaan en hem/haar laten testen op suiker of een nierziekte. Een gezonde kat drinkt gemiddeld 30 tot 40ml water per dag.

Kan natuurlijk ook zijn dat je kat drinkt uit verveling, dat snap ik dan wel want als ik het goed begrijp is dat beestje sowieso 10 uur per dag achter elkaar alleen thuis := . Tel daar de uren bij op dat jullie slapen waarbij we voor het gemak van 7 uur uitgaan. Dan is het beestje 17 van de 24 uur alleen thuis!!!!!

Tjah, dan zou ik me ook rot vervelen :(:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:17

@ Uthrick: Over het algemeen slaapt een kat 16 uur per dag. Neem aan dat dat niet precies de tijd is dat de eigenaar weg is, maar wel het grootste deel ;).

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:36

Mwah, dan heb ik mijn hele leven dus al verrekt actieve katten (gehad) :=