Kiddy heeft het opgegeven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Kiddy heeft het opgegeven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:10

N.a.v. dit topic geen mooi nieuws: [BB] Weet het even niet meer met poezewoes...

Vanmiddag moest ik hem onder het bed vandaan halen, hij lag op een rugzak en ik kon hem er onderuit halen door aan een hengsel van de rugzak te trekken. Hij reageerde nergens op, probeerde te lopen, maar ook dat ging niet meer.

Gelukkig was er een vriendin bij en samen hebben we hem in het reismandje gelegd, maar dat ging niet helemaal soepeltjes, want hij werkte niet meer mee. Vervolgens hebben we een hondenmand gepakt en hem daarin gelegd.

De hele weg naar de DA ben ik blijven vragen: 'ademt hij nog?'.
Eenmaal bij de DA aangekomen vroeg ze of ik nog 10 minuutjes had, want ze was met een andere patient bezig, geen probleem. Er kwam een andere DA binnen en die heeft mijn DA bij haar patient weggehaald, het ging echt heel slecht met Kiddy.

Ze voelde dat zijn blaas tóch vol zat, gisterochtend hebben ze dat nog niet gevoeld (misschien was het toen ook nog niet zo, dat weet ik niet). Ze zei: 'hij is dood aan het gaan, ik kan hem open maken, dat is het enige wat ik op dit moment kan doen, maar ik weet niet zeker of hij daar levend doorheen komt'. Ze heeft hem een minimale dosis gegeven en hij begon haperend te ademen. Toen hij op de tafel lag begon hij met z'n ogen te draaien en ging door z'n bek ademen. Ze heeft 300cc urine (en bloed en pus, z'n uriniebuis was verstopt door pus, geen gruis) afgetapt via een spuit en de kliniek in Oudewater gebeld dat er nú een kat aan kwam voor penisamputatie. Ze zei er nog bij dat ze hoopte dat hij de reis zou overleven (10 min.).

Ik in een noodtempo daarheen gereden en Kiddy lag in z'n mandje bij mijn vriendin op schoot, die elke keer keek of hij nog ademde (hij lag onder een handdoek). Eenmaal binnen werd de DA bij haar patient weggehaald, Kiddy liep blauw aan en moest geintubeerd worden. Hij kreeg pure zuurstof binnen en kwam er al redelijk snel bovenop. Ik ben ondertussen gaan roken buiten en zij hebben hem gecatheteriseerd (stonk vreselijk wat eruit kwam). Later kreeg hij nog een infuus, want hij was uitgedroogd. Z'n nieren werkten nog, maar het was de vraag wat voor klap ze hadden gekregen. Toen hij vocht kreeg toegediend stopte zijn hart ermee... Wij moesten weg en toen we terug kwamen was hij dus dood, ze konden niets meer voor hem doen. Hij had klontjes in z'n bloed en die zijn naar zijn hart gegaan. Ik heb het precieze verhaal niet meegekregen (stond te janken als een klein kind), maar hij was zichzelf aan het vergiftigen en daardoor had hij dus ook een blaar op zijn tong (ureum) en kon hij niet meer lopen.

M'n vriend kwam binnen, tranen in z'n ogen, vriendin dikke tranen, iedereen die een dier verliest weet hoe het voelt.

Hij is nu naar mijn eigen DA zodat zij de penisamputatie kan oefenen op een dode kat, zodat ze dat in de toekomst zelf kan doen en ze mensen niet meer hoeft door te verwijzen. Ik heb twee weken de tijd om te beslissen wat ik met hem wil doen.

Ik ben er echt stuk van, ben al twee uur onophoudelijk aan het janken.

Afbeelding

Mijn flessenbaby, mijn tuttel, mijn Kiddelientje, mijn blackypoes... Je mooie grijze stofpootjes als je van de bak kwam, je mooie witte tandjes en roze tongetje als je miauwde en ik je alleen maar kon zien door de ruit. Je geduld met de anderen, je knuffels en wasbeurten aan je mede-huisbewoners, je bewondering voor de kittens, je pootjes op mijn gezicht als ik verdrietig was, je liefde voor Jip die je adopteerde toen hij je voor de eerste keer zag, je pluizige lijfje tegen mijn buik onder de dekens. Dank je wel wat je voor me hebt betekend, ik ga je missen vriendje... wees lief voor je nieuwe vriendjes en ga maar genieten zonder pijn.

Doei lieffie...

Patriesja

Re: Kiddy heeft het opgegeven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:18

Hey meis,

Wat erg om dat te horen zeg!!
Onwijs veel sterkte de komende tijd!!
Het is altijd heel pijnlijk als je je vriendje verliest!

Ik vind dit altijd een heel mooi stukje...:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Sterkte voor jullie !!!!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:19

Tranen prikken in mijn ogen van je verhaal. Vreselijk dat het zo moest aflopen. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je poezekind :(:)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:23

Sterkte met je verlies!
Het lijkt me verschrikkelijk je kat zo te verliezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:26

Ik las vanmiddag het andere topic en hoopte zo op goed nieuws... helaas. ;(

Wat erg voor je, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst! :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:27

Zo... Ook ik zit met tranen in mn ogen, wat is het allemaal nog heftig geweest op het laatste moment! Lief dat je dierenarts de penis amputatie mag oefenen op jou dierbare beestje, zodat ze daarmee hopelijk andere katten dit leed kan besparen... Heel veel sterkte met je verlies!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:29

Ik heb nog wel zo liggen duimen voor hem.
Heel veel sterkte met dit verlies, ze zijn een mens zo dierbaar...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:30

Heb net je vorige topic gelezen en nu dit, en ik zit ook met tranen in mijn ogen. :\

Heel veel sterkte met het verlies van je poezel! :(:) Ik weet dat voor mij ook ooit zo'n dag komt, maar daar wil ik liever niet aan denken.

Wat fijn trouwens dat je DA mag oefenen op jouw dier, hij kon dan wel niet gered worden maar hopelijk vele katten na hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:32

Wat een afschuwelijk einde....Je heb nog wel zo je best gedaan...
Dus toch een verstopping, waar je al zo bang voor was??

Nou meid heel veel sterkte,

Quellian schreef:
M'n vriend kwam binnen, tranen in z'n ogen, vriendin dikke tranen, iedereen die een dier verliest weet hoe het voelt.

Presies...dat gevoel is zo intens dat je bijna niet meer aan dieren durft te beginnen.
Sterkte.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:32

Quel, veel sterkte en arme Kiddy. Je hebt gedaan wat je kon, helaas kon hij het zelf niet meer aan. Misschien wel het beste zo voor hem maar je zal hem zeker missen. Vooral nu je zijn warme pootje wel even liefkozend op je wang kan gebruiken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:33

Oooh wat vreselijk. gecondoleerd meis, en wat een drama nog met dat heen en weer racen en die stress en angst...je hebt er alles aan gedaan en hij heeft nu geen pijn meer....

Bergje

Heel veel sterkte met het verlies van je kat. Ook een heel ellendige manier om het diertje te verliezen, maar je hebt er alles aan gedaan wat je kon. Superknap en goed van je dat je hem wel nog aan je eigen dierenarts gegeven hebt om te "oefenen".
Hopelijk mag ik mijn pluizebeest nog heel lang hebben, door dit soort verhalen ga ik er altijd over nadenken dat daar ook ooit een keer een einde aan komt.

Ragdollcat

Verschrikkelijk, heel veel sterkte, ik vind het zo erg, goed dat de DA op hem mag oefenen.

We hebben zelf een hele leuke kater, we moeten er ook niet aan denken hem ooit te verliezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:34

Sterkte Quellian, het was een prachtig mooi beestje...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:35

Ach jeetje! Wat vreselijk! ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:36

Pff tranen in mijn ogen en een brok in m'n keel..
Wat hebben jullie voor hem gevochten. Helaas kon zijn lichaam het niet meer aan..
Ontzettend veel sterkte meid! :(:)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:39

Jeetje meid lees je verhaal met tranen in mijn ogen. Wat moet jij je k*t voelen. Heel veel sterkte en je hebt er echt alles maar dan ook alles aan gedaan. Kiddy heeft een goed baasje gehad. :(:) :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:40

Ik had zo graag meer voor hem gedaan, ben er echt kapot van. Constant dat 'had ik maar dit...' en 'had ik maar dat...'. Maar dan?

Hij zou dit jaar 5 worden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:42

Hè meid, wat naar nou toch..........
Heel veel sterkte met dit verlies!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:43

Heel sterkte meid! Veel anders kan ik niet zeggen, het is verschrikkelijk om je geliefde dier te moeten missen.. Je hebt alles gedaan wat je in je macht lag!! Echt waar! Maak je jezelf geen onnodige verwijten he... Een beter baasje had hij zich niet kunnen wensen.

Ik wens je alle sterkte toe! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:44

sterkte, echt heel veel sterkte

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:46

Heel veel sterkte. Iedereen met dieren weet hoe verschrikkelijk het is inderdaad. Wat is het leven soms toch oneerlijk...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:50

sterkte, jammer dat hij het niet gered heeft
fijn dat de arts op hem mag oefenen, zodat ze in toekomst wel zelf kan opereren en niet meer door hoeft te verwijzen
je hebt gedaan wat je kon, helaas,,

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:53

Meid , wat akelig...

Ik heb veel respect voor de wijze van omgang met jouw dieren.
Er zijn veel mensen die dit niet voor hun dier hebben over gehad.

Jij hebt er werkelijk alles aan gedaan, hij was niet meer te redden.
Top ook dat je hem aan je dierenarts "leent" om die operatie te oefenen, echt heel erg dapper van je.

Ik wens je heel erg veel sterkte/

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:01

Ach gos Diaan... :(:) ;( Wat èrg !! Maak jezelf geen verwijten. Je hebt echt alles gedaan wat mogelijk was. Sterkte :(:)