[foto] Schaapjes met paarden dingen (Lambo)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto] Schaapjes met paarden dingen (Lambo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 20:27

Ik had het 2 weken een beetje druk met school en dat was aan mijn schaapjes te merken.
Die stonden dus alleen maar 2 weken lang te eten in de wei.

Lambo die vermaakt zich wel redelijk maar is altijd erg blij als ik er ben maar Kruimel begin echt vervelend te worden.
Die rent achter de kippen aan om in de kam te bijten of ze probeerd in de staart van de kat te bijt en als dat allemaal niet lukt is Lambo het bokje...

Ze weet dat als ze tegen Lambo zijn kont aanspringt dat Lambo dan gaat rennen. Als Lambo het dan uitedelijk echt zat is beuk die wel even terug.

Kruimel vind het dan ook altijd erg leuk als Polly even Langs komt. Kan ze daar lekker mee spelen en mee heen en weer rennen. (ik zal is kijken of ik de filmpjes daar van op internet kan krijgen)
Snelheidsduivel Links in beeld... dat kleine beestje houd makkelijk een shetlander bij.
Afbeelding

Springen als een hertje is ook helemaal niet moeilijk ;)
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOIVJNUA.jpg

Nadat ze even rond hadden gerent moest Polly weer terug naar zijn eigenhuisje.
De schaapjes gingen even mee Polly thuis brengen.

Ze weten al waar ze heen moeten....
Afbeelding

En daar zijn Jut en Jull samen in de bak.
Afbeelding

en toen we toch in de bak waren en we al een heletijd niet meer hadden gesprongen.
Maar even een hindernisje neer gezet om te zien of ze daar zin in hadden.
Polly had er geen zin in en liep snel de wei in om te eten maar Kruimel begon al te springen voor alles klaar stond.
Lambo vond het ook wel erg leuk om weer even te springen al is dat soms lastig als er ineens een kleine Kruimel voor je langs vliegt.
En met vliegen bedoel ik ook echt vliegen ;) Ze sprong ook een keer zo over Lambo heen. Het is echt net een berggeit.
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRLU6AEI.jpg

Lambo sprong ook nog even als die daar de kans voor kreeg.
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQEO3BTH.jpg

Daarna wilde ik nog even met Lambo wat oefenen omdat die volgende week zondag misschien weer een showtje moet geven.
Maar Lambo kreeg niet echt de kans om wat te doen want mevrouw Kruimel liep steeds in de weg.

Kruimel liggen:
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4WLACII.jpg

Kruimel kan ook zitten...
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-INXAD3VQ.jpg

En toen kreeg Lambo eindelijk de tijd om even te gaan liggen:
Afbeelding

Als Lambo een keer een goede bui heeft en Kruimel niet al te druk is kan ik Lambo laten blijven liggen en Kruimel over Lambo heen laten springen. (Ik zal ik kijken of ik dat ooit op de foto kan krijgen)

En dit is echt een typische Lambo foto haha echt precies zo als die is... een sulletje die zich nergen druk om maakt.
Afbeelding

En dat sulletje wilde nog een keer springen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B4SCIWPV.jpg

En daarna kwamen ze er achter dat een paardenbal ook wel leuk is voor schaapjes...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Lampie en Kruimel nog even samen op de foto.
Afbeelding

Coconut

Re: [foto] Schaapjes met paarden dingen (Lambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:30

Wat zijn jouw schapen toch ontzettend gaaf!!! :D

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:26

Ik vond schapen altijd maar ondingen, maar nu ik die van jou zie! Wat een gave beesten :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:08

Je hebt echt hele leuke schapen!! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:11

Mijn favo schapen weer in beeld.
Kruimel is echt groot geworden zeg, leuk dat ze de VD-dingetjes ook goed oppakt! :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:17

Ziet er leuk uit! Die shet kan ook goed met ze zo te zien?
Mijn shetjes bijten alles wat levend is en hun eten af zou kunnen pakken, geen succes dus met ons schaapie erbij:(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:21

Die springende schapen! :')

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:24

Haha coole schapen hoor! Bij mijn paarden staat ook een schaap, een ram. Die heeft soms ook van die gekke streken zoals meerennen en huppen als de paarden door de wei rennen, altijd mee wanneer de paarden naar stal gaan en mee de trailer opwillen...:)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:24

Ah zo leuk!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:05

Wat voor een ras is Kruimel eigenlijk? Ze heeft zo'n schattig koppie!

Vorig jaar hadden wij een lam, Esmee, en die liep altijd gezellig met de kinderen over het erf. Zo getalenteerd als Lambo en Kruimel is ze echter niet... ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:08

schaapies zijn echt cool...behalve als ze achter je aan komen om ej een keiharde kopstoot t geven...
lambo=cool

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:31

wat een geweldig leuk kameroentje is Kruimel :+:
ze kunnen zo ontzettend goed springen, haha, gewoon over je heen als ze niet gepakt willen worden

ik vind de kameroen en de barbados black belly schapen, de leukste schapen die er zijn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:35

Is die kruimel een schaap of een geit?

Zag jou en Lambo vorige week nog op tv in de 25 meest hilarische auditie's, grappig dat ik hem hier weer zie.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:38

echt super wij hadden vroeger een schaap die kon stijgeren
maar dit is echt super
echt vet cool helemaal die spring foto :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:46

echt geweldig die schapen van jou! Ik heb er ook 2 en eentje die komt wel een beetje naar me toe en kan ik ook wel over z'n hoofd aaien enzo maar niet te veel van 't goede die ander zou ik met een 10 meter lange stok nog niet kunnen aanraken zo'n afstand houd die van me.

Ik vind 't toch echt knap! :j

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:03

oohw wat gaaf! Dit zijn nog eens leuke schapen!!!!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 13:29

Kruimel vind echt alles leuk het is ook zo'n druk beest die moet af en toe even haar energie kwijt.
Het leuke aan haar is dat ze ook niet bang is voor honden. (Lambo wel, komt waarschijnlijk omdat ik die als lammetje altijd weg hield van honden)
Kruimel die speelt dan wel is met een paar golden retrievers hier in het park.. dan lig je helemaal in en deuk... Hond achter schaap aan rennen en dan zie je opeens kruimel achter de hond aan rennen en dan weer terug. Kruimel die kan het ook niet laten om vooral pupy's even een kopstoot te geven om ze uit te dagen tot spelen.

Mijn shetje is echt een grote knuffel en zou nooit iemand kwaad doen. Vroeger heeft die waarschijnlijk op een kinderboerderij in bakkeveen gestaan en er heeft ook ongeveer een jaar een vlaamse reus (konijn) bij hem losgelopen in de bak en wei. Dat was echt een leuk gezicht ze sliepen ook samen tegen elkaar aan. Het konijn ging altijd onder hem zitten te eten van een wortel of broodje en Polly deed dan heel voorzichtig een stap naar achter om het eten af te pakken.

Heel soms wil Polly Kruimel wel even bijten maar dat is dan speelt.. en Kruimel die pest Polly ook vaak genoeg door tegen hem aan te springen en te beuken.

Kruimel is een kameroen schaap. Als je gewoon veel met een schaap omgaat kunnen ze het zo leren. Als Esmee al met kinderen over het erf liep ben je al en heel eind. Toen ik Kruimel kreeg was ze doodsbang voor mensen ze rende alle kanten uit als ze je zag.... binnen een week was het wel redelijk over en nu is ze niet meer van je weg te slaan.

Kameroen schapen kunnen inderdaad goed springen. Het voer van hun staat achter een muurtje van 1.10 hoog en ik heb een keer gehad dat ik daar voer aan het pakken was en in eens Kruimel over me heen vloog.. Die was dus zo over het muurtje heen gesprongen.

Ik hoorde inderdaad dat ik weer op tv was haha. Ik was 23 van de 25 meest hilarische auditie's.
Ze hebben me nu gevraagt of ik volgende week zondag naar Tilburg wil om daar naar een tv programma voor endemol te gaan... een soort Idols voor dieren. Ik moet er nog even achter aan bellen maar het lijkt me wel leuk.. Het is alleen wel ver reizen..

en verder bedankt voor jullie reacties :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:21

Yeeee weer foto's :D
Leuk dat Kruimel alle kunstjes ook zo goed oppakt!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:18

Kruimel pakt geen kunstjes op.. haha.. die doet gewoon.

Dat beestje is zo druk en wil alles doen en het liefst tegelijkertijd. Zo mag je haar overdag ook bijna niet aanraken maar kom ze 's avond kruipt ze het liefst bij je op schoot en kan je haar zo neer leggen.. als je maar blijft aaien.

Hier nog een fotootje van Kruimel tussen de paarden benen. Ze is al een keer omver gelopen maar ik kan haar niet tegen houden :+
Hier rent ze met de pony's mee door de wei.
Afbeelding

En dan komt ze weer naar je toe.
Afbeelding

En nog 1 filmpje, Kan je zien hoe snel kruimel komt als je fluit, die andere krijg ik er niet op.
http://nl.youtube.com/watch?v=BdtQBqK1JqM

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:56

ze zijn echt leuk! :)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:01

Leuk hoor! Ik heb je laatst nog gezien op televisie, bij de 25 meest spraakmakende auditisch als het goed is :j :D

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 23:58

Ja dat was ik haha.. ik was 23ste van de 25 meer hilarische audities :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:38

Ohhh hahahaha! Ik kon een schaapachtig lachje niet onderdrukken. Geweldig!!! Vooral die spring-geit!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:45

Wat gaaf zeg die schapen!
Zijn ze helemaal mak/tam ? ;D

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:11

Dat is geen spring-geit... maar een spring-schaap, ja ook dat bruine ding is een schaap :o

Ja bentee deze schapen zijn helemaal mak en tam. Ze komen meteen naar je toe rennen als je er bent en Lambo gaat vaak voor je staan en draait zijn hoofd naar de plek waar die geaait wil worden en Kruimel klimt graag bij je op schoot om geknuffeld te worden om vervolgens op je schoot in slaap te vallen.