laatste dag en inslapen van mijn hond BO(pas op !incl fotos)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

laatste dag en inslapen van mijn hond BO(pas op !incl fotos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 00:16

ik heb lang getwijfeld of ik een topic moest openen hierover,ik kan ook geen andere topics vinden,ik weet niet of het ook is toegestaan.als het niet mag is het oke als het wordt verwijdert.

eerst iets over hem:

mijn lieve hond BO,ik zocht hem ruim 12 jaar geleden uit een nest van 10 puppies op een boerderij,hij was de kleinste en de kleurrijkste.hij moest ook niet te groot worden,ik had toendertijd alleen een brommer met een mandje voorop.

hij was de ideale hond,luisterde perfect,waaks,kon goed en lang alleen zijn,hield van autorijden,strand had dolle pret bij de paarden en een heerlijke kroel s'avonds thuis.
toen mijn dochtertje werd geboren lette hij extra op haar,hij liet altijd alles toe..een perfecte huishond/gezinshond.

vorig jaar juli mocht hij mee naar italie op vakantie,daar ging hij vreemd doen,hij wilde niet van de camping af om te plassen.ik dacht dat het misschien de hitte was.

toen werd hij al snel dikker en dikker(bobbels van borst naar buik),controle bij dierenarts contstateerde na testjes dat het vetbulten waren,tja,hij liep minder als vroeger maar vetmesten deed ik mijn hond niet.
ach,hij had verder nergens last van.
hij begon mank te lopen(net na het uit de auto springen als dikke hond,dus tja logisch)
na enkele dagen liep hij dan weer goed.

hij werd toen ontzettend hongerig,ging stelen van tafel en uit de prullenbak en buiten in het park at hij alles wat eetbaar was.hij was nu inmiddels dagelijks mank.

toen ging hij heeeel veel drinken dagelijks,en ook werd hij achter mank, toch maar naar de dierenarts alweer(3 januarie).een bloedtest gaf aan dat hij leverkanker had,zijn leverwaarden waren 7 x zo hoog als normaal.dat verklaarde ALLES: zijn bulten,opgeblazenheid,hongerigheid en veel drinken en ook het manklopen(de kanker drukt tegen ruggemerg).hij dronk zoveel omdat hij zich misselijk voelde.

niets aan te doen,geniet nog max. 8 weken van uw hond zei de dierenarts.
in de toekomst zal hij alleen maar gaan spugen/aan diarree zijn en zijn behoeftes niet meer kunnen ophouden.komt u dan aub terug voor zijn spuitje.

maar zover heb ik het niet laten komen..hij ging nog moeilijker lopen,zijn twinkel verdween uit zijn mooie ogen.
maandag (19 ja)gebeld en dinsdagavond zou de dierenarts BO komen inslapen.lekker in eigen mand in eigen huis..

dinsdagmorgen nog lekker naar strand geweest .
Afbeelding

ook mijn dochtertje(bijna 4 jaar) weet inmiddels dat BO die avond gaat slapen en naar de hondenhemel gaat,hier krijgt hij nog een kus..(ze vroeg nog:''maar wie geeft de honden daar dan eten''?)
Afbeelding

toen eenmaal thuis even uitrusten in het zonnetje dat door het raam om de vloer schijnt,samen met zijn maatje (zijn al 8 jaar samen)
Afbeelding

in de late middag nog een rondje park..

s'avonds op schoot(iets wat hij nooit meer toeliet de laatste weken),met mijn dochtertje erbij,na de foto ging zij naar bed.
Afbeelding

heerlijk kroelen samen,hij was zo relaxed ..
Afbeelding

bekenden en de vakantieoppas namen ook nog afscheid van hem..

een half uur voor de komst van de dierenarts ging hij rustig liggen in zijn mand,toen de dierenarts kwam ,blafte hij even en kroop snel terug in zijn mand.

ik ben er bij gaan zitten en hij kreeg de (1ste prik)narcose prik in de rugspier,mijn moedige hond gaf geen kik..
Afbeelding

hier sloot hij bijna zijn ogen..
Afbeelding

de stethoscoop en de dodelijke 2de prik..
Afbeelding

na iets meer narcose bijprikken (hij bleef net te alert)viel hij letterlijk in en diepe slaap,met zijn ogen dicht(best uniek voor een narcose) en incl snurken.
Afbeelding

zijn hartslag checken en ja,hij is in diepe narcose(nu totaal ruim 20 min. voorbij)
Afbeelding

de dodelijk injectie(zorgt voor verlamming van de hartspier) in de hartkamer..
Afbeelding

en toen was het definitief,mijn hond is er niet meer...(je ziet mijn andere hondje op schoot)
Afbeelding

DAG,LIEVE BO,je hoeft niet meer sterk te zijn voor mij,slaap maar..
Afbeelding

daarna hebben mijn moeder en ik BO begraven in de tuin van mijn zus.
vreemd om met een hondelijk over de parkeerplaats te sjouwen...
na een autorit van 20 min is zijn laatste rustplaats bereikt.

ik heb verdriet natuurlijk maar ben zo ''blij'' met hoe het gegaan is.
hij is zo relaxed geweest en zo vredig gegaan,hij vond het allemaal oke..

ik had eerder deze dag de fotos van strand en samen met mijn teckeltje(foto bovenaan) in de zon nog doorgemaild naar mijn zus..
mijn zus kan met dieren ''praten''.(ik wist dit niet,kijk ook een beetje sceptisch ertegenover)

ze vertelde dat ze aan de foto kon zien dat hij erg moe (linkeroog keek scheler)was maar voor mij nog iedere dag opstond en doormaakte,hij moedig hij daar nog lag (rechtop)om zo goed mogenlijk te kunnen ademen,hij was er nog voor mij....maar wilde graag gaan,daarom heeft hij zo meegewerkt,daarom is hij zo vredig en rustig gegaan...

hoe dan ook,mijn beslissing was de juiste..

missanous

Re: laatste dag en inslapen van mijn hond BO(pas op !incl fotos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:22

o jemig zeg
krijg er kippenvel van
heb een paar jaar geleden ook mijn hond in moeten laten slapen en dat was vreselijk!

ik wil jullie heel veel sterkte wensen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:23

Heftige foto's zeg... Weet wel zeker dat dit een goede keuze is geweest!

Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 02:11

heftig zeg, zit hier met tranen.
is beter voor de hond.

heel veel sterkte

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 03:54

Pffff zit hier met tranen zeg!
Wel mooi dat het thuis lekker kon.
Heel veel sterkte met je verdriet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 06:48

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Sterkte.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:59

Ik krijg er echt de tranen in m'n ogen van...
Wij hebben eind 2006 onze border collie laten inslapen, hij is 17 jaar geworden.
Toen hij 10/11 jaar was had hij een openbeenbreuk gehad en de enige optie was amputeren, m'n moeder heeft toen heel lang getwijfeld omdat hij toen al een respectievelijke leeftijd had...
Maar we hebben het toch gedaan en binnen enkele weken liep hij al even snel rond met 3 poten als met 4 poten!
Hij heeft nog een aantal leuke jaren gehad, maar de laatste tijd was hij ook "op", niet ziek ofzo, maar gewoon op...
Toen we op een dag thuiskwamen van de paarden lag hij al in shock en zijn we er direct met bij de dierenarts gereden voor een spuitje.
Ik was er echt niet goed van... Nog steeds niet als ik er nu aan terug denk...

Heel veel sterkte toegewenst aan jou en je familie...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:48

Ik zit hier ook al te huilen.......
Wat geweldig dat je hem thuis in kon laten slapen in zijn eigen vertrouwde mandje.
Ik wens je veel kracht toe de komende tijd!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:55

Ook van hier uit veel sterkte. Hij is inderdaad erg rustig gegaan.

Wij hebben, inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden, onze schat moeten laten gaan. Ik heb er nu nog verdriet van, al heb ik er ook wel vrede mee. Alleen het gemis blijft... Zij ging ook erg rustig gelukkig.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:57

pfff waterlanders...........
wat een mooi afscheid, als de dag hier ook komt voor mijn beide kanjers hoop ik dat ze net zo mogen gaan als jouw Bo.

Veel sterkte de aankomende periode, je zult je trouwe maatje vast heel erg missen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:58

Veel sterkte,

moet meteen weer terug denken aan mijn ogen hond die ik ook zo thuis heb laten inslapen, moeilijk zeg weer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:01

och...wat goed dat je dit hier neerzet met mooie duidelijke foto's erbij!!
Een goede beslissing op tijd genomen...een echte dierenvriend laat zijn dier niet lijden....wel verdrietig maar je hebt het goed gedaan!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:05

Sterkte meid!! Je hebt een eerlijke keus voor de hond gemaakt!!! Petje af!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:06

pff tranen in me ogen

wat een mooi afscheid.
T was een goede beslissing erg knap van je

sterkte

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:07

Goede keuze...
Heel veel sterkte!!
Y;(

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:32

Wat een moedige en eerlijke keuze! En wat een mooie manier om er een einde aan te maken. Knap dat je zo eerlijk tegenover de hond hebt kunnen zijn! _/-\o_

Knap dat je de foto's hebt geplaatst. Ik zit met tranen in mijn ogen, maar toch vond ik het mooi om te zien hoe rustig hij er onder is en dat het zo fijn gegaan is.

Hele veel sterkte meid! :(:) Het zal best even moeilijk zijn, maar denk terug aan alle mooie herinneringen die je hebt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:49

He wat vreselijk zeg, onze eerste hond had ook leverkanker en de strijd die ze dan voeren is echt verschrikkelijk... Wij vonden het heel moeilijk maar hebben haar ook in laten slapen. De diarree liep er gewoon uit en ze kon idd amper nog opstaan, het enige dat ze deed was liggen en water drinken. Dan weet je al heel snel: dit is genoeg geweest zo, ze wordt niet beter en heeft zo'n pijn, dat lijden verdient ze gewoon niet.
Heel veel sterkte met het verlies, het blijft altijd moeilijk, ookal weet je dat het het beste was :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:57

Wat een tranentrekker, maar wat een liefde voor je hond(maatje).....
Heel veel sterkte gewenst aan julllie gezin........

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:01

De tranen lopen over mijn wangen.
Wat ontzettend moedig van je om hem te laten gaan!
Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje :(:)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:05

Tranen in mijn ogen.
Erg dapper van je om het op deze wijze met ons te delen.
Vind het een heel erg mooi en waardig afscheid.

Veel sterkte !

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:32

Ik vind het mooi, zo vredig.

Wij hebben ook fotos gemaakt van het inslapen van onze hond.
Niemand heeft ze gezien, ze zijn gewoon voor ons als afsluiting.
Fijn dat jullie nog zo hebben genoten van jullie laatste dag samen!
Nu heeft Bo de rust die hij verdiende.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:32

Heel veel sterkte met het verlies van jouw Bo. Je bent voor hem een geweldigge baas geweest en deze moeilijke beslissing was ondanks je verdriet het beste afscheid wat je kon geven.

Bo lijkt sprekend op mijn Simba, inmiddels 10 jaar oud. Ik hoop dat ik nog heel lang van haar mag genieten, het is zo'n geweldige hond. Maar zo'n topic als dit is wel confronterend en doet me inzien dat ze niet het eeuwige leven heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:43

Meid ik zit met tranen in mijn ogen, mijn zus laat vanmiddag ook haar herdershond van 12 inslapen. Ze komen vanmiddag tussen 16.00 en 18.00. Ook voor Joey is de tijd op en is het niet eerlijk om langer in leven te laten, Joeys maatje herdershond Jesse is afgelopen november op 11 jarige leeftijd ingeslapen. Ik wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen, ik weet hoe het is om je vriendje te moeten laten gaan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:56

Ik ben er helemaal stil van. Ik heb nu al 4 keer alles gewist wat ik wilde schrijven, maar het lijkt allemaal niet genoeg.

Ik kan alleen hopen, dat ik wanneer de tijd daar is, het net zo mooi, en vredig kan laten gebeuren als jij :o

Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:03

Hier nog 1 die naar zakdoekljes moet graaien. Vind het knap van je dat je voor je hond hebt gekozen en hij is inderdaad heel mooi heengegaan. Ik wens je veel sterkte.