Hond vervoeren in auto, bench of hondengordel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

konijn

Hond vervoeren in auto, bench of hondengordel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:02

Als vertegenwoordiger heb ik de luxe dat ik mijn hond(je) kruising Jack Russel) altijd mee kan nemen onderweg.
Hij vindt het geweldig in de auto en wanneer ik de klanten bezoek ligt hij heerlijk te slapen.

Nu heb ik hem tot nu toe altijd los in de auto gehad,maar in het kader van veiligheid (en het enigsinds schoon houden van de auto en mijzelf)
overweeg ik om een bench of een autogordel/tuig aan te schaffen. Zelf vindt ik het nadeel van een bench dat het ondank dat je er wel in kan kijken, het toch afgesloten is. Bij een hondengordel vindt ik het idee om de hond alleen in de auto in de gordel achter te laten nog een eng idee.
Wie heeft hier ervaring mee en suggesties??

Hoor het het graag!

Anoniem

Re: Hond vervoeren in auto, bench of hondengordel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:03

wij hebben ze een gordel om, ik moet er niet aan denken dat ze gespiest worden als je een ongeluk krijgt..

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:08

hebben ze die gordel ook om als ze (even) alleen in de auto zijn?
Wat zijn je ervaringen daarmee.
het principe van de gordel vindt ik namelijk super, maar vindt het een eng idee om hem daar alleen mee in de auto te laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:15

die hebben ze ook om als ze even alleen zijn ja, het enigste probleem is dat ze hem stuk kunnen bijten als je een sloper hebt. ik heb er goede ervaringen mee, ze kunnen de auto iig niet uitspringen als je die open doet, en ze kunnen niet door de rest van de auto rennen.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:19

stukbijten zal niet in hem opkomen en idd. is het een fijn idee als ze niet uit de auto kunnen springen als je de deur opendoet. Ben met tanken en uitstappen altijd panisch voorzichtig.

Mijn doemsenario met een hondengordel is dat hij zichzelf daarin verstrikt of ophangt, maar logischerwijs zal dat niet mogelijk zijn denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:22

dan zou je hem een tuigje om kunnen doen, die zijn er speciaal voor in de auto er zit nog een versteviging bij zijn borst e.d daar kan hij zich dus niet aan ophangen, erin verstrikt raken lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, het is vrij breed dus dan moeten ze het wel heer raar doen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:25

Ik heb bij zowel een gordel als een bench een doemsenario.

Wat als je te water raakt, je auto totaal in puin ligt na een ongeluk, of je auto vliegt in brand.........................................
Dan heb je niet even de tijd om je hondje los te maken en uit de auto te halen.

Dus wij zijn er nog altijd niet uit.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:25

thanks voor de info, ga morgen even naar de dierenwinkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:33

Silence schreef:
Ik heb bij zowel een gordel als een bench een doemsenario.

Wat als je te water raakt, je auto totaal in puin ligt na een ongeluk, of je auto vliegt in brand.........................................
Dan heb je niet even de tijd om je hondje los te maken en uit de auto te halen.

Dus wij zijn er nog altijd niet uit.

als je te water raakt heb je hem zo los, hij zit in de gordel zelf, het zelfe systeem als normale autogordels die klik je dus zo los en dan neem je de hond + gordel mee.. als je auto in puin ligt overleefd je hond het wss ook niet als hij los in de auto zit (gebroken nek door het door de auto vliegen bijv.)

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:38

help geen doemsenarios!
Ik wil de hond in ieder geval niet in een bench in de kofferbak hebben omdat je er dan in geval van nood helemaal niet bij kan.
Als ik Mick zijn zin geeft "woont" hij op de voorstoel en wordt dan zeker weten gelanceerd tegen het dashboardkastje als er iets gebeurd. Heb even op internet gezocht maar een "safetytuig" in combinatie met een gordel lijkt me wel een mooi systeem. Lukt het dan om de auto een klein beetje schoon te houden?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:41

Ik heb zowel een special tuigje waar een gordel door heen kan. Helaas te groot voor mijn hondenbeest en kan hem dus uit doen.

Nu gebruik ik altijd een tuigje, en doe ik hem met een riempje vast. Hij zit zo strak dat hij niet van de bank kan springen of over de bank. Maar nog wel zo los dat hij kan liggen en naar buiten kijken(zo schattig, staat hij met zijn pootjes tegen het raam).

Hij ligt ook graag op de hoedenplank:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6NWYEYO.jpg
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 20-01-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:43

smokey17: gebruik je dan een gewoon tuigje wat je vastmaakt met een hondengordel of maak je dit anders vast.
Hoe reageert jouw hond erop?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:46

misschien voor als je hem in de auto laat een lichtgewicht bench en als je rijd in de gordel?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:47

Hier in België is het reeds verplicht om je hond vast te steken in de auto. Dus ofwel in een bench, in de koffer of aan zo'n hondengordel.

In ieder geval, als je zo'n hondengordel gebruikt, hang je hond er dan nooit aan vast met een gewone halsband! Gebruik altijd een tuigje. Als je hondje alleen vast hangt aan zijn halsbandje en je moet eens flink op de rem trappen, dan loop je het risico dat je hond een slag in zijn nek krijgt. Dus altijd een hondengordel gebruiken in combinatie met een tuigje!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:48

Zijn hier eigenlijk ook echt verplichtingen voor?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:50

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België loop je kans op een fikse boete als je hond los in de auto zit tijdens het rijden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:50

konijn schreef:
smokey17: gebruik je dan een gewoon tuigje wat je vastmaakt met een hondengordel of maak je dit anders vast.
Hoe reageert jouw hond erop?

Hoi,

Ik heb een dutchypuppy tuigje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3K63X4XS.jpg
En daar doe ik hem aan vast!
Hij heeft er geen problemen mee, zolang als hij kan liggen en naar buiten kan kijken. En met warm weer zijn snuit uit het raam.
Maar dan is mijn hond ook gek op autorijden!

Ik laat hem ook wel eens in de auto, en dan blijft hij gewoon vast! Staat hij braaf met zijn snuit tegen het raam te wachten

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:52

Ik had begrepen dat het sinds 1 Januari verplicht is de hond ''vast'' te vervoeren. (NL)
De hond mag geloof ik niet meer los in de auto... maar pin me er niet op vast.

Ik heb zelf 2 honden en 1 gordel.. dus ga binnenkort een tweede gordel kopen. We hebben zelf geen auto, maar soms rijden we met mijn ouders mee, en dan wil ik die boeffies wel veilig en legaal vervoeren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:55

Nakisha schreef:
Ik had begrepen dat het sinds 1 Januari verplicht is de hond ''vast'' te vervoeren. (NL)
De hond mag geloof ik niet meer los in de auto... maar pin me er niet op vast.

Ik heb zelf 2 honden en 1 gordel.. dus ga binnenkort een tweede gordel kopen. We hebben zelf geen auto, maar soms rijden we met mijn ouders mee, en dan wil ik die boeffies wel veilig en legaal vervoeren.

Mijn moeder haar auto heeft geen gordels achter in(auto stamt uit 86). En dan maak ik hem altijd vast aan de haak die de bank(rugleuning) omhoog houdt. Jaja lekker duidelijk. Op mijn pc staan geloof ik wel foto's. Zal hem morgen aansluiten en kijken of de foto's er nog op staan!

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:59

had idd ook begrepen dat het verplicht is, maar vraag me af in hoeverre dat in NL is doorgedrongen. ga me even oreinteren op de tuigjes die er zijn,lijkt me wel een mooi systeem.
Smokey 17 dank voor de foto's, mooi tuige (kan je dat specifiek ergens kopen).

heb idd ook gedacht aan de optie bench en tuigje, zodat hond in bench kan als ik zelf niet in de auto ben, maar dat vindt ik eerlijk wat dubbelop en ik weet dat mijn hond ook niet heel blij is in een bench (met name het niet naar buiten kunnen kijken)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:03

konijn schreef:
had idd ook begrepen dat het verplicht is, maar vraag me af in hoeverre dat in NL is doorgedrongen. ga me even oreinteren op de tuigjes die er zijn,lijkt me wel een mooi systeem.
Smokey 17 dank voor de foto's, mooi tuige (kan je dat specifiek ergens kopen).

heb idd ook gedacht aan de optie bench en tuigje, zodat hond in bench kan als ik zelf niet in de auto ben, maar dat vindt ik eerlijk wat dubbelop en ik weet dat mijn hond ook niet heel blij is in een bench (met name het niet naar buiten kunnen kijken)

Ja deze tuigjes kun je alleen bij pet's place kopen. Of ze nog verkocht worden durf ik niet te zeggen...
De tuigjes zijn officieel van WOEF, maar de opbrengst van de tuigjes gaat naar dutchpuppy.
Mijn hondje vindt hem erg fijn! Heb ook een bijpassende lijn. Zijn er in blauw, groen en roze!

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 23:11

Citaat:
Ja deze tuigjes kun je alleen bij pet's place kopen. Of ze nog verkocht worden durf ik niet te zeggen...
De tuigjes zijn officieel van WOEF, maar de opbrengst van de tuigjes gaat naar dutchpuppy.
Mijn hondje vindt hem erg fijn! Heb ook een bijpassende lijn. Zijn er in blauw, groen en roze!

heb ze gezonden op de site van pets place! ga er meteen even achteraan om te kijken en vergelijken.
Bedankt voor de tips, ik laat even weten hoe we straks gaan vervoeren!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:19

Hier gaat de hond in een bench in de koffer en dat bevalt prima.
Wij maken veel modderwandelingen en het is wel erg handig als de hond dan in de bench kan ipv te rommelen met hoezen, dekens of handdoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:29

konijn schreef:
Mijn doemsenario met een hondengordel is dat hij zichzelf daarin verstrikt of ophangt, maar logischerwijs zal dat niet mogelijk zijn denk ik

Echt wel, ze moeten er alleen aan wennen!!
Mijn amerikaanse bulldog heeft vanaf pups af aan in een auto gordel gezeten, echt nodig hoor!
In het begin wilde ze zich nog wel eens omdraaien en dat zat ze vast, maar ik heb zo'n hulpstukje.
Je kan ook de gordel zelf gebruiken maar dan kunnen ze wel lopen.
En omdat mijn hond nog op alles knaagde toen wilde ik dat niet.
Vandaar dat hulpstukje, klik je vast aan de gorderl van de hond en in het gordelslot.
Ik wil niet anders, als ik een noodstop maak zit ze iig vast en veilig.
Mocht ze wel gaan draaien heb ik dat snel door en stop even langs de kant van de weg maar dat is nog nooit voorkgekomen kwestie van wennen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:03

De petfly is echt ideaal voor kleinere honden in de auto, en de grootste maat is ECHT groot!
Ze zijn gemaakt voor in de auto en vliegtuig, en zijn super stevig, een soort bench zonder het spagetti-effect ;)

http://www.petflys.com/flyheart.html

Afbeelding