Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vliendertje schreef:Het hoeft niet perse een echte rashond te zijn. 500 euro is ons echt teveel
Ik heb al rondgekeken op marktplaats (:o) kosten van een labrador waren van 175 tot 400 euro... 250/350 euro is voor ons goed te doen.
Hoe kunnen wij zien of het een goede fokker is waar wij het hondje dan vandaan halen?
dat is toch echt onze 1e regel.... absoluut geen broodfokker!
Bedankt voor het kostenplaatje, dat geeft al een duidelijker beeld
Wij zijn vanplan om er allemaal aan mee te betalen (paps+broer met een full-time baan, mams werkt ook en ik heb ook een bijbaantje)
Dus de kosten zijn echt goed te doen
Citaat:Misschien van mensen die hartstikke veel van hun hondje houden maar pups van 175 euro komt over het algemeen niet uit ouders die getest zijn op zaken als HD en ED.
Jinkk schreef:Ik ben dus niet voor supermarkt voer, ook Bonzo en Pedigree zijn niet de beste hondenvoeders.
Ik weet dat ze natuurlijk toegestaan zijn, want ze hebben de keuringen allemaal overleefd. Maar toch zitten er veel zouten in.
Het beste is om een brok te nemen die gewoon 1 kleur heeft.
Onze hond krijgt Cavom, een van de goedkopere hondenvoerders maar wel een goede.
wij betalen voor een zak van 20 kilo 35-36 euro. Wij hebben nu nog 1 hondje en hij doet bijna 2 maanden met zo'n zak!
Vliendertje schreef:Bedankt allemaal
Het gaat nog wel een half jaar duren voor er een hond komt, en als het zover is wil mijn tante vast wel mee (die heeft er super veel verstand van).Citaat:Misschien van mensen die hartstikke veel van hun hondje houden maar pups van 175 euro komt over het algemeen niet uit ouders die getest zijn op zaken als HD en ED.
Maar dit weet je toch ook niet van asiel hondjes?
Vliendertje schreef:Bedankt allemaal
Het gaat nog wel een half jaar duren voor er een hond komt, en als het zover is wil mijn tante vast wel mee (die heeft er super veel verstand van).Citaat:Misschien van mensen die hartstikke veel van hun hondje houden maar pups van 175 euro komt over het algemeen niet uit ouders die getest zijn op zaken als HD en ED.
Maar dit weet je toch ook niet van asiel hondjes?
Vliendertje schreef:Ja het asiel heb ik ook al aan gedacht.
Maar dan toch een vraagje erbij, hebben zulke honden niet vaak een probleem?
Daarom wil mams haar zelf opvoeden..... en dan als pup.
manishdra schreef:Ik vind €50 euro voer per maand wel heel erg veel. Ok 't hoeft geen aldi voer te zijn (ik weet dat die best goed zijn) maar voor 30 euro per maand heb je een goede voeder hoor! reken 5 euro snoepjes en je hebt het ruim.
Wij zaten met de pech dat onze hond een probleem met zijn gewrichte had, dit is in het eerste jaar naar voren gekomen, hierdoor liep hij bijvoorbeeld ook mank, hier is hij uiteindelijk aan geholpen. We konden hem wel verzekeren maar diet viel niet onder de verzekering, verder konden we teruggaan naar de fokker, maar ten eerste heeft hij geen stamboom, en verder zou hij kunnen zeggen, ' dan nemen we de hond wel terug, dan krijg je een ' goeie'. Dus dat wilde we ook neit. Je hebt toch al gauw een band met zo'n beestje.
We hebben hem dus gewoon gehouden, dit houdt wel in dat hij speciaal voer krijgt bij de dierenarts. Daar ben je voor 30 euro in de maand niet klaar mee. Niet om je af te schrikken, maar ik zou zeker in de gaten houden dat zulke dingen ook voor kunnen komen, dit was zover ik weet ook echt een kwaal die vaker voorkomt bij labrador retrievers, en daarom is het dus ook niet verzekerd, al zou je een verzekering afsluiten natuurlijk