pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:31

hey,

sins een tijdje heb ik een jack russelpup van nu 10 weken.
hij is echt heel brutaal en begint op onze andere hond te repelen, ook bijt hij hem en mij.
als we hem dan straffen begint hij te grommen en bijt hij keihard terug!

hebben meerdere jonge pups daar last van? of heb ik gewoon een brutaal hondje gekocht?

afleren gaat vast wel lukken, maar maak me wel een beetje zorgen.

in februarie ga ik iig met hemnaar puppiecurses.
hij luisterd nu al fantastisch, kan pootjes geven, zitten, en af.
maar hij is zooooo brutaal!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:32

Gewoon duidelijk zijn,bv hard nee zeggen.Of onder de kop beet pakken en aankijken en dan nee zeggen.

Anoniem

Re: pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:33

Inderdaad, gewoon streng zijn.
Een tik geven, zo van; Hée, oppassen hé.
Echt streng (wel rechtvaardig) tegen hem zijn en blijven. :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:34

die van mij deed dat ook als pup, als ik hem dan op zijn rug draaide en mijn hand er op deed, vloog hij me zowat aan! Gewoon consequent volhouden! die van mij beet me ook, heb hem consequent weggeduwd en FOEI of NEE geroepen, op een gegeven moment werd het echt minder. Nu is het een super lieve hond!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:34

Wat is repeld?

Prinslover

Re: pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:36

Een pup die dit al doet :oo . Lijkt me niet echt een fantastisch teken eerlijk gezegd := . Maar ik denk dat als je streng blijft, en consequent dat het wel goed moet komen dan..?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:36

Vooral echt consequent blijven. Die van ons was ook een bijtertje, en werd je boos tegen hem, en zei je wat bestraffends dan kon je afkeurend geblaf terugkrijgen van zo'n kleine rimpelpup :+ :=

Uiteindelijk werd het minder, en nu heb ik er een wereldhond aan!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:37

rijen, moonfish ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:38

Ik zou geen tik geven maar gewoon onder de kin beetpakken en goed aankijken.

Anoniem

Jack-russels zijn geen makkelijke hondjes, onze hond heeft als pup ook geprobeert te bijten. Ik denk dat bijna alle puppies wel proberen wat er mag en wat niet. Streng optreden en niet over je heen laten lopen! Onze hond is trouwens een echt schatje nu, bijten doet hij echt niet meer. Streng zijn loont dus zeker :)

Nijn

Heeft de pup wel iets om op te knagen? En is het spelen of bijten om het bijten?
Verder streng en consequent blijven, en niet bang zijn om je hondje eens een keer goed op zn flikker te geven :)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:40

wat ook werkt is met de hand om de mond..of een kneepje in het nekvel, ijn tekenen van dominntie en verder denk ik dat veel gehoorzaamheids trainning goed helpt

en idd goed op letten of het speels is (dan bijten namlijk all pups) of dat het echt gericht is op het pijn doen of lastigvallen van andere

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:41

Prinslover schreef:
Een pup die dit al doet :oo . Lijkt me niet echt een fantastisch teken eerlijk gezegd := . Maar ik denk dat als je streng blijft, en consequent dat het wel goed moet komen dan..?

Ohw dus een paard wat pubert en je uitprobeert wordt ook een totale ramp? :D

Geowoon streng volhouden, evt als ie bijt, al lijkt dat me wat moeilijker gaan met een jackje, je platte hand in zn bek stoppen(zijkant van je hand richting zijn bek) en dan even doordukken, als het goed is gaat ie dan licht 'kokhalzen''. Zeer vervelend gevoel voor ze, en meestal proberen ze het dan niet al te vaak meer uit ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:41

ik pak hem in zijn nekvel en zeg 'foei' tegen hem,maar hij bijt me gewoon weer als ik hem loslaat.

ook heb ik hemeens een tik over zijn neusje gegeven en toen foei gezecht,maar dan wordt hij nog brutaler.

ook hebben we hem al eens op zijn rug gelegd en dan foie gezecht, zou ookmoeten werken maar ook dan blijft hij doorgaan.

moonfish; dat is dat hij doet alsof hij de andere gaat dekken,.....of je been..maar dat doet die van mij gelukkig nog niet..

bedankt voor de berichtjes, ga alles proberen :)

gimli heeft botten, speeltjes, soort kong ding, aan een touw,tennisballen..

bang ben ikzeker niet om hem eens flink aan te pakken, mijn moeder vindt dat iknu al te streng ben :+

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:41

Niet alleen straffen, vergeet ook niet te belonen als hij wel normaal kan doen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:42

Straf hem af door hem in zijn nekvel te pakken en tegen de grond aan te duwen. Daar net zo lang houden tot hij stopt met grommen en bijten. Zo'n kleine brutale opdonder mag niet bijten, klaar uit!
Waarschijnlijk zal ook je oudere grote hond vandaag of morgen een keer ingrijpen en hem op z'n plaats zetten.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:42

Volgens mij heeft jouw hondje het idee dat hij de baas is, als hij dit doet pak je hem bij zijn nekvel (zou zijn moeder ook doen) en zegt nee. Je laat dan zien dat jij boven hem staat in rangorde.
Als je hondje jouw bijt roep je hard/schel AUW, hij zal hiervan schrikken en loslaten. Dit AUW komt overeen met wat honden bij elkaar ook 'roepen' als de een de ander te hard bijt.

Tips vragen bij puppyles zou ik zeker ook doen!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:43

patsur schreef:
rijen, moonfish ;)

Weet ik dan ook weer, nog nooit van die benaming gehoord!
Een pup van 10 weken die nu al rijd?

Wat helpt is er geen aandacht aan schenken aan het bijten opzích.
Op het moment dat je pup bijt dan zorg je dat je het afleid van het bijten met een speeltje, iets waar ze wél in mogen bijten.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-01-09 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:43

Inderdaad niet alleen straffen. Juist meer belonen dan straffen! Als het negatieve gedrag negeerbaar is, dan zeker negeren en het goede gedrag belonen!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:44

Wij hebben ook zo'n kleine perforator.
Jack russels staan erom bekend hoor. Als je die niet onder appél houdt loopt hij straks over je heen.
Grommen en bijten naar mensen straffen we af met eerst een strenge harde NEE! Mocht het blijven dan ga je over op de ik grijp jou voordat jij mij grijpt. Wees snel daarmee en niet bang om een knauw te krijgen. Grijp hem bij de nek onder de kin door en leg hem op de rug. Vast houden tot hij ontspant want anders hangt hij n jou hand. Niet aankijken gewoon doen. blikken kunnen agressie opwekken. Wat betreft de andere hond die moet dat zelf oplossen. Anders blijf je hommeles houden.
Wees heel streng en consequent!
Laatst bijgewerkt door ponyparadijs op 19-01-09 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:44

Daphne__ schreef:
ik pak hem in zijn nekvel en zeg 'foei' tegen hem,maar hij bijt me gewoon weer als ik hem loslaat.

ook heb ik hemeens een tik over zijn neusje gegeven en toen foei gezecht,maar dan wordt hij nog brutaler.

ook hebben we hem al eens op zijn rug gelegd en dan foie gezecht, zou ookmoeten werken maar ook dan blijft hij doorgaan.

moonfish; dat is dat hij doet alsof hij de andere gaat dekken,.....of je been..maar dat doet die van mij gelukkig nog niet..

bedankt voor de berichtjes, ga alles proberen :)

gimli heeft botten, speeltjes, soort kong ding, aan een touw,tennisballen..

bang ben ikzeker niet om hem eens flink aan te pakken, mijn moeder vindt dat iknu al te streng ben :+

Hij gaat door? Dan ga jij langer door :j
Honden hebben het snel genoeg door als je er zat van bent en gaan dan alleen nog maar langer door, doet die van ons ook, en helaas nogsteeds, wel in mindere mate natuurlijk maar ze blijft je met sommige dingen uitproberen: daarom moet je consequent blijven.
Want je merkt het direct als je dat niet doet: wordt gelijk afgestraft met weer iets anders blijven uitproberen ;)

En dit al streng? :n

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:46

Daphne, klinkt echt zoals die van ons. Wat bij hem ook heeft geholpen is zodra hij bijt, FOEI, opstaan, negeren en weglopen. Geen aandacht schenken.

Als die van ons afentoe een beetje dol is geworden, en ik niet meer wil spelen dan ga ik ook stilstaan, en negeer ik hem totaal. Dan schud ie zich uit, en dan is het goed.

Wij hebben die ook gestraft tot wij een ons wogen, maar hij was niet altijd onder de indruk. Maar wat ik al zei, wij hebben nu echt een wereldhond.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:47

Nu al te streng maar mocht je dit door laten gaan loppt hij straks over je heen. En heb je straks niks meer te vertellen in je eigen huis.
Wees nu heel streng en consequent en je hebt straks een heerlijke huishond!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:49

bij ons was het eerst duidelijk een waarschuwende 'neen'. als ze daar niet naar luisterde 'neen' terwijl je ze even bij het nekvel neemt en als dat nog geen indruk maakte onmiddelijk negeren (desnoods wegzetten in de bench of een andere ruimte). eens gekalmeerd, gewoon weer aandacht geven, maar wel desnoods tot in den treure consequent blijven herhalen als ze weer willen happen ofzo...na wat volhouden viel bij onze hond zo toch de frank dat ze enkel aandacht (= beloning) kreeg als ze zich niet opdrong en dat het onmiddellijk gedaan was met spelen als ze probeerde te knappen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:50

Dit is een kwestie van rangordeprobleem en Jacks zijn geen gemakkelijke honden. Is dit je eerste hond?

Aanpakken voor het erger wordt, dat zowieso.

Jij bent de alfa-hond van de roedel, zowieso alle familieleden van jullie gezin zijn de alfa-honden, hij staat onderaan de roedel. Grommen? Nekvel pakken en op de grond drukken, hij mag best piepen, stevig aanpakken. Op jouw been rijen? Hetzelfde. Jij bepaalt de regels, niet hij.

Simpele dingen:

- Jij loopt als eerste een deur door, niet andersom, Probeert je hond voor jouw langs te gaan, "schop" hem gerust met je been naar achteren, jij gaat als eerste, jij bent de leider (je moet hem niet echt schoppen natuurlijk ;) )
- Zorg dat je met spelen nooit lager komt te liggen/zitten als je hond, jij blijft "hoger" als hem, letterlijk en figuurlijk.
- Met spelen "wint" de baas, ALTIJD.
- Jij bepaalt of je speelt of niet, niet de hond
- Puppycursus: ALTIJD DOEN!!!!

Verder - toon hem maar eens aan een dominante hond, eens zien wat er dan gebeurt, er bestaat geen puppy-bescherming, dus een al te grote mond wordt gelijk afgestraft, kom nooit tussenbeiden, maar laat de honden het onderling uit"vechten". Grijp pas in als er bloed dreigt te vloeien.

Jacks zijn niet de gemakkelijksten, maar met de juiste opvoeding - lees: streng en "nee is nee en blijft altijd nee" kun je er een super hond aan hebben!