Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:18

Mn vriend en ik hebben 2 katers (broertjes) die nu 10 maanden oud zijn. Overdag mogen ze naar buiten, maar over het algemeen liggen ze veel binnen en zowieso staan ze rond de tijd dat ik uit mn werk kom altijd paraat bij hun voorbakjes. Rond een uurtje of 8 gaat de slaapkamerdeur dicht en kunnen onze boefjes niet meer naar buiten, een veilig idee!

Gister kwam ik vroeg uit mn werk en beide boefjes waren lekker binnen, rond een uurtje of 7 zijn de katten naar buiten gegaan, maar op een gegeven moment kwam alleen Isis terug. Naja, Bliss is wel een beetje de stoere van de 2 (ookal is hij het meest slungelige, waardoor hij er nog wat lomp en onbeholpen uitziet) en komt wel vaker wat later dan Isis binnen. Het werd later en later en Isis werd ook wat onrustig, aangezien ze altijd samen zijn. We hebben de slaapkamerdeur open gelaten, zodat Isis ook naar buiten kon, ik hoopte namelijk stiekem dat hij Bliss zou vinden en ze dan samen weer terug zouden komen.

Na een onrustige nacht en veel geklapper van het kattenluikje (waar steeds alleen Isis doorheen kwam), is Bliss nog steeds niet terug. Aan de ene kant denk ik dat het zijn hormonen kunnen zijn, hij zat de laatste tijd namelijk wel regelmatig voor de deur te mauwen, waarschijnlijk omdat hij naar buiten wou en misschien wil hij wel achter de dames aan. Ze zijn nog niet gecastreerd, dat willen we binnenkort gaan doen (tussen nu en de komende 2 maanden), want ze zullen nu wel bijna uitgegroeid zijn en eigenlijk willen we het sproeien ook een beetje voor zijn, dat hebben ze gelukkig nog niet gedaan.

Aan de andere kant ben ik bang dat hij op een of andere manier misschien ergens vast is komen te zitten, of dat hij misschien gegrepen is door een hond. Een aanrijding zou ook kunnen, maar ik woon in het centrum en over het algemeen word hier veel gefietst en rustig gereden. Er is geen grote drukke weg op korte afstand en onze katjes blijven over het algemeen erg in de buurt. Maarja, normaal gesproken komen ze als we ze roepen en zodra we met het bakje met snoepjes rommelen, weten ze niet hoe snel ze hier moeten komen en dat werkt deze keer dus niet... Misschien is hij toch de weg kwijt geraakt...

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Zoekactie op poten zetten of afwachten?
En wat zal ik met de andere kat doen, binnenhouden, of lekker naar buiten laten gaan in de hoop dat hij zn broertje vind?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:23

Jeetje Joyce :( Ik weet hoe je je voelt. Ik zou toch even de buurt doorlopen en wat plekjes nakijken. Verder kun je niet zoveel doen denk ik. Zou Isis sowieso gewoon naar buiten laten hoor!
Misschien is Bliss een geil poesenmeisje tegengekomen en is hij daarachteraan?
Ik zou nog even geduld hebben hoor, hij komt vast wel weer terecht :(:)

joyce2

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:26

Ja ik hoop het... Rutger was zowaar ook helemaal van slag, om 4 uur vanacht kon hij niet meer slapen en is hij tv gaan kijken, hij ging al om kwart over 6 het bed uit. Vanavond gaan we denk ik even een rondje door de buurt heen lopen, maar het waait zo hard, dat ik bang ben dat hij ons niet hoort. Hoop dat hij als ik straks uit mn werk kom, gewoon weer bij zn voerbakje staat!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:26

wij hadden in het verleden bij mijn ouders thuis ook een ex kater,maar deze bleef 's zomers gerust een hele dag en een nacht weg.
maar de volgende ochtend/middag was hij er wel weer gewoon,deze was dan ook al wat ouder.

maar ik wens je in ieder geval sterkte met je zoektocht

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:27

allereerst, ik zou nog even afwachten!

Daarnaast vind ik het een beetje onverantwoord dat je ongecastreerde katers naar buiten laat... Het is al zo vaak gezegd, maar er zijn al zoveel katten... Ik heb mijn kater ook binnen gehouden tot dat hij gecastreerd was... ondanks dat hij heel erg graag naar buiten wilde..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:44

We hebben ze een hele poos binnen kunnen houden, hadden buiten een afrastering van gaas gemaakt. We wonen hier namelijk erg klein en in de zomer staan de ramen en deuren open, omdat het hier anders veel te warm word. Toen glipte ze elke keer razendvlug naar buiten, geen probleem want het gaas stond er. Maar op een gegeven moment werden ze zo groot, dat ze over het gaas heen sprongen, maar niet meer terug durfden. Daarnaast kregen we klachten van de buren, dat ze het gaas zo lelijk vonden en hebben we uiteindelijk besloten het weg te halen, aangezien het toch geen nut meer had en de boeven hadden ook al uitgevonden hoe het kattenluik werkte. Kon ze dus met geen mogelijkheid meer binnen houden, tenzij we dus niet meer naar de slaapkamer zouden gaan. We gaan dus wel castreren, maar ik ben er persoonlijk voor om te wachten todat ze uitgegroeid zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:07

Ik hoop dat hij snel thuis is!!
En zodra hij er weer is, zou ik maar een afspraak maken om hem te laten castreren, jonge katers gaan graag op 'vrouwenjacht'.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:51

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE nog niet gelijk doen hoor! Nog even afwachten tot Isis Disney heeft kunnen dekken :+.
Je komt wel gelijk melden he als hij er weer is?

Oh ja, Joyce werkt tot 18 uur dus we kunnen denk ik nog wel even wachten voor ze update.
Duimen in de tussentijd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:25

Ik ben net thuis en stiekem hoopte ik dat hij er weer was, maar hij is er nog steeds niet... De andere kat is nog steeds heel erg onrustig en naar hem opzoek, vind het zo sneu om te zien! Net ook maar even op de website van Amivedi gekeken, of hij toevallig niet al is gevonden, maar geen resultaat. Als hij er morgen nog niet is, ga ik toch even bellen om hem als vermist op te geven. Bah, voel me er echt naar over...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:44

Volgens mij kun je ook via de site van Amivedi hem opgeven als vermist. Iig maar goed in de gaten houden! Ik kijk morgen ook wel even voor je op internet onder je werktijden.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:47

Vervelend voor je :(:) Maar ik zou je nog maar niet al te veel zorgen maken hoor, katten kunnen zich goed redden... Mijn kat is ook wel eens een nacht weggebleven maar de volgende dag stond hij weer voor de deur. Je hoort wel vaker van katten die vermist lijken te zijn maar toch weer terug komen.
Maar over dat kattenluikje, meestal heb je er toch zo'n schuif voor die je open en dicht kan doen zodat ze niet meer naar buiten kunnen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:49

Ik zou ook de dierenambulance vinden.

Wijzelf hebben onze kat verloren in oktober, hij kwam 's avonds niet thuis en toen we de volgende dag naar de dierenambulance belden, hadden ze hem gevonden, hij was aangereden. Hij was de avond ervoor rond een uur of 9 aangereden, heb er nog altijd spijt van gehad dat we hem niet zijn gaan zoeken, ook al hadden we toen al te laat geweest.

Niet om je bang te praten, maar ik zou hem gaan zoeken!

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:58

heel veel suc6 en hoop dat hij gouw weer binnen is....
eventueel nog even door de buurt lopen in de hoop hem te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:59

Misschien even de dierenarts bellen en vragen of daar misschien een poes is gebracht die slachtoffer van een aanrijding is? Is niet leuk en wil je ws niet aan denken maar kan natuurlijk wel gebeurd zijn. 't Asiel kan je ook bellen of daar een kat is binnen gebracht.

Het is idd wel zo'n beetje hormonentijd dus er zal al wel volop gevreeën worden en dat kan hem ook een poosje z'n huis doen vergeten. 'k Zou als die weer thuis is maar gelijk een afspraak maken voor de noodzakelijk hakkietakkie ingreep. Die vlgs mij trouwens al met 6mnd gedaan kan worden en dan ben je die hormonenstorm voor.

Sterkte iig want ik weet hoe het voelt om een kat kwijt te zijn, ik ben er vanaf vorig jaar juni al ene kwijt en heb de hoop om hem ooit terug te zien een beetje opgegeven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:59

En misschien ook even briefjes ophangen in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:01

Chrissy_ schreef:
En misschien ook even briefjes ophangen in de buurt...

Idd dierenwinkel, supermarkt, da en gewoon aan bomen langs de weg of zo. Plekjes genoeg te bedenken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:05

Het waait hier zo hard, dat roepen bijna geen zin heeft, hebben we even geprobeerd, maar je stem waait zo alle kanten op!

Mijn vorige kat is ruim 8 weken weg geweest, toen we net verhuisd waren, die is gaan struinen en verdwaald. Is tot 3x toe gebeurd en toen heb ik haar terug gebracht naar mijn ouders. Ik weet dus dat het te vroeg is om nu al bij de pakken neer te gaan zitten, want die kat kende de weg hier niet, maar Bliss is hier opgegroeid!

Morgen ga ik hem als vermist opgeven bij Amivedi en ik ga de dierenasiels en dierenambulance bellen en wat postertjes ophangen in de buurt.

Wat betreft het kattenluikje... Ze zijn erg handig geworden in die openmaken. Zelfs als hij helemaal dicht zit, met de schuifjes aan beide kanten, krijgen ze het nog voor elkaar om hem open te pielen. Ik snap nog steeds niet hoe ze het voor elkaar krijgen! Laatst hadden we het luikje per ongeluk nog op de stand staan dat de katten alleen naar binnen kunnen en niet meer naar buiten. Toen is er 's nachts een vreemde kat binnengekomen, wij werden daar wakker van, die kat schrok daar weer van en is toen finaal door het luikje heen gedenderd. Als een kat dus echt naar buiten wil, laat ie zich niet door het luikje tegenhouden, haha (al doen die van ons het wat subtieler met hun getik en gepiel met hun pootjes).

@ Gast8253, wat erg dat je kat nog niet terug is gevonden. Het is zo erg om in die onzekerheid te zitten! Ik heb nog wel verhalen van mensen hier in de straat gehoord, die hun kat een jaar kwijt zijn geweest en dat hij toen weer aan kwam lopen. Zelfs een verhaal van mn opa, familie van hem was verhuisd naar de andere kant van nederland, maar op de dag van de verhuizing was hun kat er niet. Ze hebben hem geprobeerd te vinden, maar op een gegeven moment moesten ze toch gaan rijden en hebben de kat dus achtergelaten. Na een paar maanden stond hun kat opeens voor de deur... Heel bizar, de kans is klein dat het gebeurd, maar uit dat soort verhalen moet je dan maar proberen wat hoop te putten!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:12

Kan je het kattenluikje dan niet beter weghalen? Wij laten de katten thuis meestal 's ochtends naar buiten, en af en toe gaan ze voor de deur staan dat ze weer naar binnen willen, en 's avonds blijven ze binnen. Of is dat geen optie bij jou?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:53

Het kattenluikje was eigenlijk voor onze vorige kat bedoelt, maar die is dus weer terug bij mijn ouders. Het kattenluik eruit halen, betekend een groot gat in de deur in de slaapkamer. Dan laat ik deze er liever in zitten! En ik vind het prettig dat de katten overdag zelf naar binnen en naar buiten kunnen als wij op ons werk zijn, of een dagje weg zijn. We wonen namelijk op een bovenwoning en de deur naar het balkon is de enige handig plek om ze naar buiten te laten.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:03

en... is ie al thuis?! *duimend*

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:11

Onze kater verdween regelmatig 3 of 4 dagen om achter de dames aan te gaan inderdaad ... je kan hem wel opgeven als vermist en zoeken, maar nog niet meteen het ergste denken hoor!!
ik duim dat hij veilig thuiskomt!
succes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:43

Hij is nog steeds niet thuis, maar inmiddels hebben we het wel even opgegeven bij Amivedi, mocht iemand hem dan vinden, omdat hij te ver weg is gelopen, dan weten ze daar dat ik hem kwijt ben! Ik ben nog niet huilend ingestort hoor ;) Maar ik maak me wel zorgen en ik vind het nog steeds heel erg zielig voor onze andere kat!

Voor de mensen die in omgeving zeist wonen, ik ben opzoek naar dit monstertje:

Afbeelding
Een typische bliss foto, lekker ondeugend met een kerstslinger

Afbeelding
Even duidelijk de aftekeningen op zijn rug laten zien

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IKJAC3R.jpg
En de lieve broertjes bij elkaar!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 18-02-09 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:29

Om die reden wil ik dus nooit geen kater meer he...In de tijd dat ze hier opgroeiden was castreren nog niet zo spannend en niemand wees je er ook op, ik heb wat uren lopen zoeken naar ze...
Ze waren soms een week weg kwamen helemaal verwilderd en onder de wonden terug.
Vorrig jaar nog een, was ookd agen weg kater van mn buurvrouw.
Bleek hij al drie dagen in de tuin naast mij te liggen met een zwaar gewonde poot verstopt in het riet.
Per toeval gevonden.

Om die reden, laat hem alsjeblieft zsm helpen, ze hebben geen rust in hun koppie en met een half jaar mag het al.

Wel frappant, mijn zus woont net als jou in Zeist, en is haar gestreepte cyper ook kwijt!!!! Ze woont bij die volkstuintjes.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:58

Chiqa schreef:
Om die reden wil ik dus nooit geen kater meer he...In de tijd dat ze hier opgroeiden was castreren nog niet zo spannend en niemand wees je er ook op, ik heb wat uren lopen zoeken naar ze...
Ze waren soms een week weg kwamen helemaal verwilderd en onder de wonden terug.
Vorrig jaar nog een, was ookd agen weg kater van mn buurvrouw.
Bleek hij al drie dagen in de tuin naast mij te liggen met een zwaar gewonde poot verstopt in het riet.
Per toeval gevonden.

Om die reden, laat hem alsjeblieft zsm helpen, ze hebben geen rust in hun koppie en met een half jaar mag het al.

Wel frappant, mijn zus woont net als jou in Zeist, en is haar gestreepte cyper ook kwijt!!!! Ze woont bij die volkstuintjes.

Ja, ik kan het begrijpen dat je daarom geen katers meer wil. Jammer genoeg wil mijn dierenarts het liefste wachten tot 9 maanden met het castreren van mijn katertje. ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:04

Hier werd ook 9 mnd aangeraden idd en vorige week wilden we naar de DA toe om ze even na te laten kijken (ene kat had een beschadiging aan zn oog en de andere krabte heel vaak aan zn oor), maar toen had Bliss al aangevoeld dat we zouden gaan, want vanaf 6 uur tot 5 voor 8 was hij de deur uit en om 8 uur eindigd het spreekuur. Maar goed, als hij toen binnen was geweest, hadden we gelijk een afspraak gemaakt voor de castratie. Ik wou vorige week zowieso daar nog even over bellen, maar je kent het wel, druk druk druk, dan schuif je het voor je uit...

edit:
@ Chica, wat vervelend voor je zus... Ook een kater? Waar zitten die volkstuintjes ergens? Ik ben alleen bekend bij het centrum en bij de dansschool, haha.